Etkinlik ve Dosya Arama Motoru


<div style="background-color: none transparent;"></div>

Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum... T.C KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU ÇOÇUK GELİŞİM PROGRAMI DERS : ÇOÇUK VE OYUN KONU :

Ağaç Şeklinde Aç15Beğeni

Konu: Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

  1. #21
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 11

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİM PROĞRAMI

    DERS
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU
    ÖĞR.GÖR.ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    NAZMİYE TAŞER
    112201019
    (1.ÖĞRETİM)
    2012
    KARAMAN





    YAŞ GRUBU 60-72 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1:Bedensel koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanım 1:Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    Amaç 2uygularını fark edebilme.
    Kazanım 1uygularını söyler.
    Amaç 3uygularını kontrol edebilme.
    Kazanımlar 2:Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır.
    3:Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
    Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    Kazanımlar 2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3:Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    6:Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
    7:Gerektiğinde lideri izler.
    8:Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    Amaç 8:Farklılıklara saygı gösterebilme.
    Kazanım 2:Başkalarının farklı özelliklerini kabul eder.

    DİL ALANI
    Amaç 2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme.
    Kazanımlar 2:Kelimeleri doğru telaffuz eder.
    3:Konuşurken sesinin tonunu işitebilir biçimde ayarlar.
    Amaç 3:Türkçeyi doğru kullanabilme.
    Kazanımlar 1:Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
    2:Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşur.
    Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.
    Kazanımlar 1inlerken ve konuşurken göz teması kurar.
    2:Sohbete katılır.
    3:Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
    8:Üstlendiği role uygun konuşur.

    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 3ikkatini toplayabilme
    Kazanımlar 1ikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu yada olayı fark eder.
    2ikkatini nesne,durum yada olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Amaç 12:Mekan da konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme.
    Kazanım 2:Yönergelere uygun olarak mekanda konum alır.








    OYUNCU SAYISI:20
    OYUNUN YERİ:Sınıf – salon

    ISINDIRICI OYUN ADI :Sırt sırta itişme
    ISINDIRI OYUNUN SÜRESİ:5 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ:Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI:Çocuklar ikişerli eşler halinde ayrılır.Sırt sırta dönen eşler birbirlerine dayanarak sadece sırtları ile birbirlerini itmeye çalışır.

    HAREKETLİ OYUNUN ADI:El sık selam ver
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ:15 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI:Çocuklar arasında bir ebe seçilir.Diğer çocuklar el ele tutuşurlar ve
    halka olurlar.Ebe halka dışında dolaşırken istediği bir arkadaşının sırtına hafifçe dokunur ve halkanın dışında koşmaya başlar.Sırtına dokunulan çocukta ebenin gittiği yönün tersine koşar.
    Karşılaştıkları noktada el sıkışır.(günaydın..iyi günler..)derler.
    Koşma yönünü değiştirmeden halkada boş olan yeri kapmaya çalışırlar.
    Çocuklardan biri boş olan yere geçince açıkta kalan çocuk ebe olur.
    Oyuna yeniden başlanır.

    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI:Hayal kurma
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ:10 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI:Yerde gözleri kapalı yatarak tüm bedeni dinleme,gerilme ve rahatlama esnasında öğretmen çocukları yerde gözleri kapalı olarak kendilerini 10 yıl önce,20 yıl sonra ve
    60-70’li yaşlarda nasıl bir yaşlı olabileceklerini düşünmeleri istenir ve yaşlılarla ilgili duygu ve düşüncelerini sırayla söylerler.


  2. #22
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 12

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROĞRAMI

    DERS
    Çocuk ve Oyun
    KONU
    Oyun Planı
    DERS SORUMLUSU
    Öğr.Gör.Alper Yusuf Köroğlu
    HAZIRLAYAN
    Rabia Köse
    112201027
    (Normal Öğretim)
    2012
    KARAMAN



    Yaş Grubu : 60-72 Ay
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1 : Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar : 1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    2.Değişik yönlere yuvarlanır.
    4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    12.Pedal çevirme hareketini yapar.
    Amaç 5 : Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar : 6.Çift ayakla ileri / geri sıçrar.

    SOSYAL – DUYGUSAL ALAN
    Amaç 4 : Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanımlar : 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç 6 : Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar : 2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    7.Gerektiğinde lideri izler.
    8.Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    DİL ALANI
    Amaç 1 : Sesleri ayırt edebilme
    Kazanımlar : 1.Sesin kaynağını söyler.
    4.Verilen sese benzer sesler çıkarır.
    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 3 : Dikkatini toplayabilme
    Kazanımlar : 1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
    2.Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
    Kazanımlar : 4.Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Amaç 2 : Giysilerini giyme ve çıkarabilme
    Kazanımlar : 2.Giysilerini yardımsız çıkarır.
    3.Giysilerini yardımsız giyer.
    4.Giysilerini doğru şekilde giyer.
    Amaç 4 : Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanımlar : 1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
    Oyunda Kullanılan Malzemeler : İki farklı renkte sepet
    İki farklı renkte mandallar
    Eşit sayıda ikişer renk kartları
    Birer tane atkı ve ceket
    Oyuncu Sayısı : 20
    Oyunun Yeri : Sınıf
    Kavramlar :Renk Kavramı

    Isındırıcı Oyunun Adı : Kurbağa
    Isındırıcı Oyunun Süresi : 10 dakika
    Oyunun Kuralları : Kurbağa sesi çıkarmayan,
    Kurbağa taklidi yapmayan oyundan çıkar.
    Öğrenme Süreci :
    Çocuklarla kurbağa sesi çıkarmaya çalışılır.Kurbağa gibi zıplarlar ve kurbağa sesi çıkarırlar.Kurbağa zıplarken ayağı taşa takılır ve yuvarlanmaya başlar.Hem ses çıkarırlar hemde yuvarlanırlar.Kurbağanın sırtüstü düştüğü söylenerek sırtüstü yatarlar.Kurtulmak için çırpınıyor diyerek elleri ve ayaklarıyla pedal çevirme hareketi yapılır.Çocuklar yüzükoyun yatarlar ve gözlerini kapatırlar.Öğretmenin dokunduğu çocuk kurbağa sesi çıkarır.Gözü kapalı olan çocuklarda sesi kimin çıkardığını bilmeye çalışır.

    Hareketli Oyunun Adı : Bul-Zıpla
    Hareketli Oyunun Süresi : 15 dakika
    Oyunun Kuralları : Kartın üzerine zıplamayan,
    Kartın üzerine zıplamadan eline alan oyundan çıkar.
    Öğrenme Süreci :
    Çocuklar iki gruba karışık bir şekilde ayrılır.İki grupta kendi grubuyla el ele tutuşarak birbirine yakın yerlerde daire olur.İki grubun dairesinin ortasına aynı kartlardan eşit sayıda eşit renk kartları karışık olarak koyulur.Belli bir mesafe uzaklığa iki farklı renkte sepet koyulur. Hangi çocuktan başlayıp sırasının hangi çocuktan devam edeceği önceden kararlaştırılır. Çocuklara kartlarda bulunan bir renk ismi söylenir.Sıra hangi çocukta ise iki gruptan birer çocuk söylenen rengi bularak kartın üzerine zıplar.Üzerine zıpladığı kartı hemen alır.Kendi grubunun sepeti hangisi ise kartını diğer çocuktan önce sepetine atmaya çalışır.Geç kalanın kartı kendi sepetinin yanına bırakılır.Önce giden kartı sepetin içine atar.Oyun sonunda sepetteki kartlar sayılır.Hangi sepette daha fazla kart varsa o grup kazanmış olur.

    Dinlendirici Oyunun Adı : Manken
    Dinlendirici Oyunun Süresi : 10 dakika
    Oyunun Kuralları :Sandalyeden ayağa kalkan oyundan çıkar
    Öğrenme Süreci :
    Çocuklar arasından bir manken çocuk seçilir.Kalan çocuklar ise iki gruba ayrılır.Ayrılan gruptaki çocuklar karşılıklı,kendi grubundakiler ise yanyana olacak şekilde sandalyeye otururlar.Manken olan çocuğun kıyafetinin üzerine ceket giydirilir ve boynuna atkı takılır.Manken olan çocuk sandalyeler arasında yavaş yavaş yürür ve oturan çocuklar yerlerinden kalkmadan ellerindeki mandalları çocuğun üzerindeki kıyafete takmaya çalışırlar(grupların mandal rengi farklı olmalı).Çocuk sandalyenin sonuna kadar yürüdüğünde mandallar tek tek sesli olarak sayılır en çok mandal takan grup alkışlanır


  3. #23
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 13

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...



    T.C.

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS

    Çocuk ve Oyun

    KONU

    Oyun Planı

    DERS SORUMLUSU

    Öğr.Gör.Alper Yusuf KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN

    Seda KÜÇÜKTOPÇU

    112201011

    2012

    KARAMAN



    Yaş Grubu:60-72 Ay

    Amaç ve Kazanımlar

    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç-1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım-1:Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    Kazanım-3eğişik yönlere doğru uzanır.
    Kazanım-14:Atılan nesneleri yakalar.
    Kazanım-15:Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.
    Amaç-2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım-1:El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.

    SOSYAL- DUYGUSAL ALAN
    Amaç-4:Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanım-1:Kendiliğinden bir işe başlar.
    Kazanım-2:Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç-6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanım-1:Kendiliğinden iletişimi başlatır.
    Kazanım-2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    Kazanım-3:Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    Kazanım-4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    Kazanım-5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    Kazanım-6:Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
    Kazanım-7:Gerektiğinde lideri izler.
    Kazanım-8:Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    Kazanım-9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    Kazanım-10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    Kazanım-11:Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

    DİL ALANI
    Amaç-2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme
    Kazanım-1:Nefesini doğru kullanır.
    Kazanım-2:Kelimeleri doğru telaffuz eder.
    Kazanım-3:Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar.
    Kazanım-4:Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
    Amaç-3:Türkçeyi doğru kullanabilme
    Kazanım-1:Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
    Kazanım-2:Konuşmalarında temel dilbilgisi kurallarına uygun konuşur.
    Amaç-4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanım-1inlerken,konuşurken göz teması kurar.
    Kazanım-2:Sohbete katılır.
    Kazanım-3:Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
    Kazanım-4:Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
    Kazanım-5:Söz almak için sırasını bekler.
    Kazanım-6uygu,düşünce ve hayallerini söyler.
    Amaç-5inlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    Kazanım-2inlediklerine ilişkin sorular sorar.
    Kazanım-3inlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
    Amaç-6:Sözcük dağarcığını geliştirebilme
    Kazanım-1inlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
    Kazanım-2:Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar.



    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç-3ikkatini toplayabilme
    Kazanım-2ikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Kazanım-4:Nesneyi/durumu/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    Amaç-4:Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanım-2:Varlıkların rengini söyler.
    Kazanım-4:Varlıkların şeklini söyler.
    Kazanım-5:Varlıkların sayısını söyler.
    Amaç-9:Nesneleri sayabilme
    Kazanım-1:20 içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar.
    Amaç-12:Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    Kazanım-1:Nesnenin mekandaki konumunu söyler.
    Kazanım-2:Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır.
    Amaç-16:Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
    Kazanım-1:Bir olayın olası nedenlerini söyler.
    Kazanım-2:Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Amaç-2:Giysilerini giyme ve çıkarabilme
    Kazanım-1uruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer.
    Amaç-4inlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanım-1:Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.




    Kavramlar ve Kelimeler

     Renk Kavramı
     Sayı Kavramı
     Yakın-Uzak Kavramı
     Büyük-Küçük Kavramı
     Çok-Az Kavramı
     Yukarı-Aşağı Kavramı
     Sıcak-Soğuk Kavramı
     Aynı-Farklı Kavramı
    Oyunda Kullanılan Malzemeler
     20 adet balon
     İp
     20 adet üzeri resimli kağıt
     1 tane toplu iğne
     1 tane küçük kutu

    Oyuncu Sayısı:20 çocuk
    Oyunun Yeri:Salon-sınıf
    Isındırıcı Oyunun Adı:Yağmur Yağıyor
    Isındırıcı Oyunun Süresi:5 dk.
    Oyunun Kuralları:Çocukların hareket ederken arkadaşlarına çarpmamaları gerektiği ve birbirlerine belli bir mesafede durmaları gerektiğidir.
    Öğrenme Süreci:
    YAĞMUR YAĞIYOR
    Öğretmen çocuklara sözel yönergeler verir.Çocuklarda sözel yönergelere uygun olarak hareket ederler.Öğretmen çocuklara birazdan yağmur yağacağını ama bu yağmurun su damlacıklarından değil,rengarenk bir şeylerden olacağını söyler.Yağmurlu bir havada sokakta yürüdüklerini,havanın çok soğuk olduğunu,üşüdüklerini,üstlerine kalın giysiler giymelerini ve şemsiyelerini açmalarını söyler.Çocukların hepsi hareket halindedirler.Üşür gibi yaparlar.Kollarını vücutlarına sımsıkı sararlar.Daha sonra ise öğretmen çocuklara bu seferde birer kuş olduklarını,havada uçtuklarını ve yağmurun yağmaya devam ettiğini,uçarken yağmur damlacıklarına çarptıklarını ve damlacıkların birden yok olduğunu söyler.Oyun bu şekilde devam ettirilir.

    Hareketli Oyunun Adı:Balon Patlatma Oyunu
    Hareketli Oyunun Süresi:15 dk.
    Oyunun Kuralları:Sadece ismi söylenen çocuğun havadan düşen balonlardan bir tanesini kapması gerektiğini,diğer arkadaşlarının sıralarını beklemeleri gerektiğini ve onlara sıra geldiğinde balonlardan almaları gerektiğidir.
    Öğrenme Süreci:
    BALON PATLATMA OYUNU
    Öğretmen önceden balonları ve kağıtları hazırlar.Çocuk sayısına göre hazırladığı kağıtların hepsine farklı bir resim yapıştırır.Daha sonra kağıtları küçük bir parça olacak şekilde katlar ve balonların içine atar.İçinde kağıt olan balonlar farklı büyüklüklerde şişirilir ve bağlanır.Balonların hepsinin farklı renk olması gerekir.Öğretmen balonların hepsini havaya atar ve bir tane çocuğun ismini söyler.İsmi söylenen çocuk bir tane balonu kapar.Öğretmen balonun ne renk olduğunu sorar.Çocuk balonun ne renk olduğunu bilemezse balonu iğneyle patlatır.

    İçindeki kağıt, kutuya atılır.Eğer çocuk balonun ne renk olduğunu bilirse bir arkadaşının ismini söyler ve balonları havaya atar.Oyun balon kalmayıncaya kadar bu şekilde devam eder.Oyunun sonunda ise balonların içinden çıkan her bir kağıda bir çocuğun ismi yazılır.

    Dinlendirici Oyunun Adı:Bulmaca
    Dinlendirici Oyunun Süresi:10 dk.
    Oyunun Kuralları:Resmi anlatan çocuk sessizce dinlenir ve söz hakkı verilmeden cevabı hiçbir çocuk söylememelidir.Resmi anlatan çocuğa belli bir süre verilir.Bu süre içerisinde kağıttaki resmi anlatamazsa resmin ne olduğunu arkadaşlarına söylemelidir.
    Öğrenme Süreci:

    BULMACA
    Çocuklar yarım ay şeklinde otururlar.Öğretmen kutudan bir tane kağıdı rastgele alır.Kağıtta ismi yazılı olan çocuk ayağa kalkar.Kağıttaki resmin ismini söylemeden arkadaşlarına anlatmaya çalışır.Gerekli durumlarda öğretmen de ipuçları verir.Resmi bulan çocuk alkışlanır.Eğer hiçbir çocuk resmin ne olduğunu bulamazsa cevabı resmi anlatan çocuk söyler ve yerine oturmadan bir tane kağıt alır kutudan ve o kağıdı açmadan öğretmenine verir.Öğretmen kağıdı açar ve ismi yazılı olan çocuğu söyler.Yine ismi okunan çocuk ayağa kalkar ve kağıttaki resmi anlatmaya çalışır.Her çocuğun belli bir süresi vardır.Kutuda kağıt kalmayıncaya kadar oyun bu şekilde sürdürülür.(Kağıttaki resimler basit,okul öncesi çocuklarına uygun olmalıdır.)


  4. #24
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 14

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...





    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI


    DERS
    Çocuk ve Oyun


    KONU
    Oyun Planı Hazırlama


    DERS SORUMLUSU
    Öğrt.Gör.Alper Yusuf KÖROĞLU





    HAZIRLAYAN
    Sümeyye BAŞTÜRK
    112201202
    (N.Ö)








    2012
    KARAMAN





    YAŞ GRUBU:60-72 AY

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN

    AMAÇ 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketler yapabilme
    KAZANIMLAR
    15.Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.

    AMAÇ 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketler yapabilme
    KAZANIMLAR
    1.Küçük nesneleri toplar.

    SOSYAL_DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ 3uygularını kontrol edebilme
    KAZANIMLAR
    2.Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır.

    AMAÇ 4:Kendi kendini güdüleyebilme
    KAZANIMLAR
    1.Kendiliğinden bir işe başlar.
    2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.

    AMAÇ 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    KAZANIMLAR
    2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    9.Etkinlik süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    11.Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

    AMAÇ 11:Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    KAZANIMLAR
    1.Estetik ve bedensel hareketlerle yürür/dans eder.

    DİL ALANI

    AMAÇ 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
    KAZANIMLAR
    3.Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
    4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
    5.Söz almak için sırasını bekler.
    6.Duydu, düşünce ve hayallerini söyler.

    AMAÇ 6:Sözcük dağarcığını geliştirebilme
    KAZANIMLAR
    1.Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
    2.Yeni sözcüklerin anlamını sorar.
    4.Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.





    AMAÇ 8:Görsel materyalleri okuyabilme
    KAZANIMLAR
    1.Görsel materyalleri inceler.
    3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    4.Görsel materyalleri açıklar.

    BİLİŞSEL ALAN

    AMAÇ 2:Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
    KAZANIMLAR
    1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.

    AMAÇ 3ikkatini toplayabilme
    KAZANIMLAR
    2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.

    AMAÇ 4:Algıladıklarını hatırlayabilme
    KAZANIMLAR
    2.Varlıkların rengini söyler.
    4.Varlıkların şeklini söyler.

    AMAÇ 6:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
    KAZANIMLAR
    1.Varlıkları renklerine göre gruplar.
    2.Varlıkları şekillerine göre gruplar.

    AMAÇ 10:Geometrik şekilleri tanıyabilme
    KAZANIMLAR
    1.Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
    2.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.

    AMAÇ 12: Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    KAZANIMLAR
    2.Yönergeye uygu olarak mekânda konum alır.
    3.Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.

    AMAÇ 16:Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
    KAZANIMLAR
    3.Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar.

    AMAÇ 19:Nesne grafiği hazırlayabilme
    KAZANIMLAR
    1.Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.
    2.Hazırlanmış nesne grafiği çerçevesine sembolleri yerleştirir.

    ÖZBAKIM BECERİLERİ

    AMAÇ 4inlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    KAZANIMLAR
    1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.


    KAVRAMLAR VE KELİMELER

    → Kavramlar: - renk kavramı(kırmızı, sarı, mavi, yeşil)
    - şekil kavramı(daire, üçgen, kare, dikdörtgen)
    → Kelimeler: - kenar


    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER



    F 4 adet büyük şekil kartı,
    F Her bir şekil için 100’er adet küçük
    şekil kartları,
    F Müzik çalar.




    F Küçük boy bir tane top,
    F 1 adet sepet,
    F Zemine şekil çizmek için tebeşir,






    OYUNCU SAYISI: 20 öğrenci.

    OYUNUN YERİ
    F ISINDIRICI OYUN: Sınıfta
    F HAREKETLİ OYUN: Sınıfta da bahçede de oynanabilir.
    F DİNLENDİRİCİ OYUN: Sınıfta


    ISINDIRICI OYUNUN ADI: Hangi Şekil?

    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ: 5-10 dk.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen yazı tahtası üzerine farklı renklerde 4 tane şekil(daire, kare, üçgen, dikdörtgen) çizili kartonları yapıştırır. Çocuklara “Çocuklar bu şekillerin bir ismi olabilir mi acaba?” diye bir soru yönelterek şekilleri çocuklara anlatır. Kenar kelimesini açıklar ve kenarı olan şekillerin kenarlarını çocuklarla birlikte sayarak öğretir.“Peki çocuklar televizyonumuzun kaç köşesi vardır?”sorusunun cevabını aldıktan sonra çocuklardan çevrelerindeki şekilli nesnelerden örnekler vermelerini ister. Gerektiği yerlerde ipuçları vererek çocukları yönlendirir(çatının üçgen oluşu, kapının dikdörtgen oluşu, masanın şekli vb. gibi).
    Örneklemelerden sonra öğretmen çocuklara “Hangi Şekil?” isimli oyunu oynayacaklarını söyler ve oyunun kurallarını açıklar.
    Oyunun kurallarını açıkladıktan sonra yazı tahtasına belirli uzaklıktaki bir mesafeye çizgi çeker. Çocuklar çizilen çizginin ardına sıra olur. Öğretmen sıranın başındaki öğrenciye top verir ve bir şekil vurmasını ister. Öğretmen öğrencinin vurduğu şekille ilgili öğrenciye sorular yöneltir; “Vurduğun şeklin kenarları var mı? Kaç kenarı var? Hangi renk?” Cevabı veren öğrenci sıranın sonuna geçerek tekrar sıranın kendisine gelmesini bekler. Bu şekilde oyun çocukların kavrama yeteneğine göre 2-3 kere tekrarlanarak oynanır.

    OYUNUN KURALLARI

    C Hedeflenen şekil belirli uzaklıktaki mesafede belirlenen çizgi üzerinden vurulacaktır.
    C Vurulan şeklin özellikleri söylenecektir.











    HAREKETLİ OYUNUN ADI: Topla ve Tamamla

    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ:15 dk.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen hareketli oyun etkinliğine başlamadan önce oyunun oynanacağı mekânda(sınıf ya da bahçe) yere beş öğrencinin içinde rahat şekilde bulunabileceği 4 farklı şekil (daire, üçgen, kare, dikdörtgen) çizer ve her şeklin içine bir sepet koyar.
    Öğretmen çocuklara “Topla ve Tamamla” oyununu oynayacaklarını söyler.20 öğrenciyi 5’er kişilik gruplara ayırır. Her gruba isim verir; daireler grubu, üçgenler grubu, kareler grubu, dikdörtgenler grubu. Gruplar isimlerinin doğrultusunda şekillerin içinde yerlerini alırlar. Öğretmen oyunun kurallarını açıklar.
    Oyunun kurallarını açıkladıktan sonra daha önceden her şekilden 100’er tane olmak üzere (toplamda 400) bir sepete hazırlamış olduğu küçük şekil kartlarını oyun oynanacak mekânın farklı yerlerine karışık şekilde serpiştirir. Öğretmen çocuklara oyunda, müzikle çalışan hızlı şekil toplayıcılar olduklarını söyler. Çocuklardan müzik başladığında dans ederek kendi gruplarının şekillerini bulup teker teker kendi bulundukları şeklin içindeki sepetlere koymalarını ister. Oyun içerisinde müzik durduğunda müziksiz çalışamadıkları için donmuş gibi (heykel gibi) kalmalarını ve müzik başladığında tekrar şekilleri toplamaya başlayabileceklerini söyler. Tüm şekiller toplanana kadar öğretmen müziği belirli aralıklarla durdurur. Kendi şekillerini toplamayı bitiren ilk grup alkışlanır.
    Tüm şekiller toplandıktan sonra öğretmen öğrencilerden içinde bulundukları zeminde çizili şekli, müzik başladığında sepetlerine topladıkları şekillerle tamamlamalarını ister.1.grup belirlenene kadar öğretmen müziği belirli aralıklarla durdurur. Sepetindeki şekilleri bitiren ilk grup alkışlanır ve 2.grubun belirlenmesi için tekrar müzik açılır.2.grup da alkışlanır ve 3.grubun belirlenmesi için müzik açılır. Aynı şekilde, şekil tamamlamayı bitiren her grup alkışlanır.




    OYUNUN KURALLARI

    C Gruplar sadece kendi bulundukları grubun şekillerini toplayabilirler.
    C Müzikle çalışan hızlı şekil toplayıcılar müziksiz çalışamazlar. Bu nedenle müzik durduğunda oyuncularda durmalılar.
    C Müzikle çalışan hızlı şekil toplayıcılar dans etmeden çalışamazlarJBu nedenle müzik başladığında dans ederek şekil toplamalıdırlar.
    C Oyuncular şekil topladıkları sepete şekilleri teker teker taşımalıdırlar.















    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: Pıtırcık üçgen ve Bıdık daire

    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ: 5-10 dk.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen çocuklardan minderlere oturmalarını ister. Çocuklara “Bıdık üçgen ve Pıtırcık daire” hikâyesini okuyacağını söyler. Çocuklardan gözlerini kapatmalarını ve hayal etmelerini ister. Her çocuğun önüne hareketli oyunda kullanılan şekil kartlarından 5’er kare, 5’er dikdörtgen, 1’er tane de üçgen ve daire bulunan küçük sepetler koyar. Öğretmen hikâye için düzenlediği fon müzikle birlikte hikâyeyi okumaya başlar.

    “Bir varmış, bir yokmuş. Çok uzaklarda kocaman bir orman varmış. Bu ormanda cıvıldayan kuşlar, rengârenk uçuşan kelebekler, mis kokulu çiçeklerle birlikte üçgen ve daire ailesi de yaşarmış.
    Üçgen ailesi; anne üçgen, baba üçgen ve küçük kızları Pıtırcık üçgenden oluşuyormuş. Daire ailesinde de; anne daire, baba daire ve küçük oğulları Bıdık daire varmış. Üçgen ailesi ve daire ailesi birbirlerini çok severlermiş. Pıtırcık üçgen ve Bıdık daire her zaman birlikte oyunlar oynarlarmış.
    Yine güzel bir günde Bıdık ve Pıtırcık ormanda oynamaya gitmişler.Pıtırcık üçgenin annesi, onlara çok lezzetli kurabiyeler yapmış.Sonra başlamış seslenmeye: “Pıtırcık…Bıdık…size çok güzel kurabiyeler yaptım.Nerdesiniz?...” Seslenmiş seslenmiş cevap veren yok. Evin içine bakmış, bahçeye bakmış bulamamış. Hemen baba üçgene, anne daireye ve baba daireye haber vermiş. Hep birlikte toplanıp ormanın içinde onları aramaya başlamışlar; “Pıtırcııııkk…Bıdıııkk…Pıtırcıııkkk…Bıdıııkkk…” Ama Pıtırcık ve Bıdık’tan hiç ses yokmuş. Anne daire, baba daire ve anne üçgen, baba üçgen çocuklarını bulamadıkları için çok korkmuşlar, çok üzülmüşler… Ne dersiniz çocuklar onlara yardım edelim mi? Şimdi önünüzde ki şekillerden Pıtırcık üçgeni ve Bıdık daireyi biz de arayalım, bakalım bulabilecek miyiz?” denir ve çocuklardan önlerindeki şekillere dokunarak Bıdık daire ve Pıtırcık üçgeni bulmaları istenir. Tüm çocuklar istenilen şekilleri bulduktan sonra çocuklardan gözlerini açmaları istenir. Çocuklara “Sizce nereye gitmişti şaka seven Bıdık ve Pıtırcık?” sorusu yöneltilerek düşünceleri alınır.
    Çocukların tümünden cevap alındıktan sonra, “Pıtırcık üçgenin annesi size çok teşekkür ediyor. Onlara yardım ettiğiniz için yaptığı kurabiyelerden sizlere de göndermiş” denilerek hep birlikte kurabiye yenilir.

    *Bulunan daire ve üçgen A4 kâğıdı üzerine yapıştırılarak yaratıcı sanat etkinliği çalışılabilir.






    OYUNUN KURALLARI

    C Hikâye okunurken gözler kapatılmalıdır.

    C Hikâye çocukların düşüncelerine yer verilerek sonlandırılmalıdır.


    Eklenen Dosyalar Eklenen Dosyalar

  5. #25
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 15

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI


    DERS
    ÇOCUK VE OYUN


    KONU
    OYUN PLANI


    DERS SORUMLUSU
    Öğr. Gör. Alper Yusuf KÖROĞLU


    HAZIRLAYAN
    Süveyla ATALAY
    112201013


    2012
    KARAMAN





    YAŞ GRUBU 60-72 AY

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIM 5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.


    AMAÇ 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIM 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştır.
    AMAÇ 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
    KAZANIM 3. Nesneleri çeker / gerer.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    KAZANIM 5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.

    DİL ALANI
    AMAÇ 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
    KAZANIM 1. Dinlerken ve konuşurken göz teması kurar.
    5. Söz almak için sırasını bekler.
    AMAÇ 6. Sözcük dağırcığını geliştirebilme
    KAZANIM 3. Verilen sözcüğün anlamını çıkarır.
    AMAÇ 8. Görsel materyalleri okuyabilme
    KAZANIM 3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    4. Görsel materyalleri açıklar.


    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
    KAZANIM 1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
    AMAÇ 3. Dikkatini toplayabilme
    KAZANIM 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı fark eder.
    2. Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.
    3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı söyler.
    4. Nesneyi / durumu ya da olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    AMAÇ 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
    KAZANIM 1. Olay ya da varlıkları söyler.
    2.Varlıkların rengini söyler.
    5. Varlıkların sayısını söyler.
    AMAÇ 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
    KAZANIM 6. Varlıkları büyüme aşamalarına göre sıralar.
    AMAÇ 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanımlayabilme
    KAZANIM 3. 10 içindeki rakamları okur.
    AMAÇ 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    KAZANIM 2. Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır.
    3. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
    AMAÇ 19. Nesne grafiği hazırlayabilme
    KAZANIM 4. Grafikte yer alan nesneleri sayar.




    KAVRAMLAR VE KELİMELER
    MEKAN: Önünde – arkasında içinde – dışında Yön: İleri – geri
    Şekil: Nesnelerin şekilleri Sayı: 1 ‘ den 9 ‘ a kadar olan rakamlar
    Ataç, mıknatıs, olta, pinpon topu.
    KULLANILAN MALZEMELER:
    o Fon kartonuna çizilmiş 45 cm uzunluğunda 30 cm eninde bir ev
    o Kağıtlara çizilmiş boyanmış ve kesilmiş çeşitli eşya taşıt ve meyveler
    o Nesne sayısı kadar ataç
    o Olta yapımı için 20 adet mıktanıs , ip ve uzun çubuklar
    o Derin bir kutu
    o Yapıştırıcı
    o Fon kartonuna çocukların boyuna yakın çizilip kesilmiş 2 adet ağaç
    o Turuncu fon kartonlarından 10 a kadar rakamlar yazılmış portakal kartları
    o Kırmızı fon kartonlarından 10 a kadar rakamlar yazılmış elma kartları
    o 2 adet kutu
    o Torba
    o 10 a kadar rakamların olduğu kartlar
    o Pinpon topu.

    OYUNCU SAYISI : 20

    OYNANDIĞI YER : Salon - sınıf



    ISINDIRICI OYUN ADI: Haydi Evimizi Döşeyelim
    ISINDIRICI OYUN SÜRESİ: 10 dk.
    ISINDIRICI OYUN KURALLARI:
    v Oyunda herkes sırasını beklemelidir.
    v Sayışma ile seçilen çocuğa itiraz etmeden sıra beklenmelidir.
    v Düşüncelerini söylerken arkadaşlarına saygılı olmalı, sözünü kesmemelidir.

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    v Fon kartonuna 45 cm boyunda, 30 cm eninde bir ev çizilir ve kenarlarından kesilip kalıbı çıkarılır.
    v Başka kağıtlara ise eşyalar(televizyon, buzdolabı, koltuk, fırın, dolap, bilgisayar, masa, yatak, halı vb. çoğaltılabilir.), meyveler(elma, armut, üzüm, muz, portakal, kiraz), taşıtlar(uçak, araba, tren, gemi, motosiklet, kamyon) çizilir ve boyanır.
    v Bu resimler de kesilir.
    v Resimlerin kenarına birer ataç tutturulur.
    v Öğretmen önceden hazırlamış olduğu bu nesneleri derin bir kutu içine koyar.
    v Öğrenci sayısına göre uzun çubuklar, ip ve mıknatıslardan bir olta hazırlanır.
    v Çubukların ucuna ip bağlanır, ipin diğer ucuna ise mıknatıs bağlanır.
    v Çocuklar daire şeklinde minderlere oturur.
    v Her çocukta bir tane olta bulunur.
    v Hazırlanan ev nesnelerin bulunduğu kutu ortaya konur.
    v Sayışmayla seçilen ilk çocuk oltasını kutunun içine sallar.
    v Mıknatıs bir resmi çekecektir.
    v Çekilen resimdeki bulunan nesnenin veya meyvenin ismini yüksek sesle söyler.
    v Öğretmen sorar: ‘Sizce bu nesneyi evimize eşya olarak koyabilir miyiz?’
    v Çocuklar nesnenin eşya olup olmadığını ve ne işe yaradığıyla ilgili düşüncelerini söyler.
    v Eğer ev eşyası ise resmi çeken çocuk resmi yapıştırıcı ile eve yapıştırır.
    v Sayışma ile seçilen çocuktan sonra oturma sırasına göre çocuklar oyuna devam eder.
    v Oyun bu şekilde kutudaki resimler bitene kadar devam eder.
    v Öğretmen her çocuğun bulduğu ev eşyasının üzerine isimlerini yazar ve panoya asılır.


    HAREKETLİ OYUN ADI: Çabuk Çabuk Olalım, Meyveleri Yapıştıralım
    HAREKETLİ OYUN SÜRESİ: 15 dk.
    HAREKETLİ OYUN KURALLARI:
    v Öğretmenin rakamı söylediği anda hemen harekete geçilmelidir.
    v Herkes kendi sırasını beklemelidir.
    v En baştaki çocuk çizgiyi aşmadan beklemelidir.
    v Doğru meyveyi hızlı bulmalı ve ağaca yapıştırmalıdır.

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    v Fon kartonuna, çocukların boyuna yaklaşık 2 tane ağaç çizilir, kesilir.
    v Ağaçlarımızın biri sınıfın duvarının sağ tarafına, diğeri sol tarafına yapıştırılır.
    v Turuncu ve kırmızı fon kartonlarına 10’ar adet elma ve portakal çizilir ve kesilir.
    v 10 adet olan elma üzerine 1’den 10’a kadar, 10 adet portakal üzerine de aynı şekilde 1’den 10’a kadar rakamlar yazılır.
    v 2 tane kutu bulunur.
    v Bu kutulardan birine elmalar atılır, diğerine portakallar atılır.
    v Elma kutusu ağacın 2 metre uzağına konur.
    v Portakal kutusu da diğer ağacın 2 metre uzağına konur.
    v Kutulardan 2 metre uzağa bir çizgi çizilir.
    v 20 adet olan çocuklar sayışmayla elma ve portakal grubu olarak 2’ye ayrılır.
    v Portakal kutusunun hizasındaki çizgiye portakal grubu tek sıra halinde sıralanır.
    v Elma grubu da elma kutusunun hizasındaki çizgiye tek sıra halinde art arda dizilirler.
    v Öğretmenin elinde bir torba olur ve bu torbada 1’den 10’a kadar rakamların bulunduğu kartlar olur.
    v Hareketli bir müzik açılır fakat müzik yüksek sesli olmamalıdır.
    v Hareketli bir şarkı çocukları daha da motive edecek ve oyunu daha eğlenceli hale getirecektir.
    v Öğretmen torbadan bir kart çeker ve çıkan rakamı yüksek sesle söyler.
    v İlk sıradaki çocuklar rakamı duyduğu anda harekete geçerler.
    v Baştaki çocuklar kendi gruplarının kutusuna koşar ve öğretmenin söylediği rakamın olduğu meyveyi bulur.
    v Koşarak ağacına gider ve elindeki meyveyi ağaca yapıştırır.
    v Geri dönerek sırasının arkasına geçer.
    v Geç kalan diğer çocuk meyvesini ağaca yapıştırma hakkını kaybeder.
    v Tekrar torbadan bir kart çekilir ve üzerindeki rakamlar söylenir.
    v Söylenen rakamın olduğu meyveyi bulan çocuk grubunun ağacına yapıştırır.
    v Ağaç üzerine toplam 10 meyve oluncaya kadar oyun devam eder.
    v Ağaçların birinde 10 meyve tamamlandığında oyun biter.
    v 10 meyveyi tamamlayan grup alkışlanır.


    DİNLENDİRİCİ OYUN ADI: Acaba kimde?

    DİNLENDİRİCİ OYUN SÜRESİ : 10 dk.
    DİNLENDİRİCİ OYUN KURALLARI:
    v Çocuklar elindeki topu belli etmeden arkadaşına uzatmalıdır.
    v Top hep sağ tarafa doğru ilerlemelidir.
    v Ebeyi yanıltmak için herkes elden ele topu veriyormuş gibi hareket yapmalıdır.

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    v Çocuklar minderlere daire şeklinde oturur.
    v Aralarından bir çocuk sayışmayla ebe seçilir.
    v Ebe dairenin ortasına oturur.
    v Öğretmen ebeye bir pinpon topu gösterir ve pinpon topunu dairedeki çocuklardan birinin eline verir.
    v Müzik açılır.
    v Müziğin açılmasıyla çocuklar sağ tarafındaki arkadaşına pinpon topunu verir ve elden ele sağ tarafa doğru dolaştırılır.
    v Elinde topu olmayanlar da topu sağ tarafındaki arkadaşına veriyormuş gibi yapar.
    v Sürekli avuçtan avuca sağ tarafa doğru top verme işlemi yapılır ve top da elden ele dolaşır.
    v Böylece ebe yanıltılmaya çalışılır.
    v Öğretmen müzik başladıktan 45 saniye sonra müziği durdurur.
    v Çocuklar müziğin durmasıyla dururlar.
    v Çocuklardan birinin elinde pinpon topu kalır.
    v Ebe hangi çocukta olduğunu tahmin etmeye çalışır.
    v 5 kere tahmin şansı verilir.
    v Her yanlış tahmininde bir kere tek ayak üstünde sekme cezası verilir.
    v Ebe doğru tahmininde tebrik edilir ve alkışlanır.
    v Oyun sayışmayla yeni bir çocuk seçilerek devam eder.




  6. #26
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 16

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    OYUN PLANI HAZIRLAMA
    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU

    ÇOCUK GELİŞİM PROGRAMI
    DERS:
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU:
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU

    ÖĞRETİM GÖREVLESİ:
    ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN:
    YASEMİN KOÇAK

    112202013

    II.ÖGRETİM

    2012

    KARAMAN



    60 -72 AYLIK ÇOCUKLAR

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN:
    AMAÇ 1:BEDENSEL KOORDİNSYON GEREKTİREN BELİRLİ HAREKETLERİ YAPABİLME
    KAZANIM 4:SÖZEL YÖNERGELERE UYGUN OLARAK YÜRÜR
    KAZANIM 5:SÖZEL YÖNERGELERE UYGUN OLARAK KOŞAR
    KAZANIM 7:BELLİ BİR YÜKSEKLİĞE ÇIKAR
    AMAÇ 5: DENGE GEREKTİRENBELİRLİ HAREKETLERİ YAPABİLME
    KAZANIM 1:FARKLI ZEMİNLER ÜZERİNDE YÜRÜR

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN:
    AMAÇ 1:KENDİNİ TANIYABİLME
    KAZANIM 1:FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİ SÖYLER
    AMAÇ 3:TÜRKÇEYİ DOGRU KULLANABİLME
    KAZANIM 1:KONUŞMALARINDA SÖZ DİZİMİKURALLARINI DOGRU KULLANIR
    KAZANIM 2:KONUŞMALARINDA TEMEL DİL BİLGİSİ KURALLARINA UYGUN KONUŞUR
    AMAÇ 6:BAŞKALARIYLA İLŞKİLERİNİ YÖNETEBİLME
    KAZANIM 2:GRUP ETKİNLİĞİNE KENDİLİGİNDEN KATILIR
    KAZANIM 3:GRUPTA SORUMLULUK ALMAYA İSTEKLİ OLUR
    KAZANIM 4:ALDIGI SORUMLULUĞU YERİNE GETİRİR
    KAZANIM 10:GRUP ETKİNLİKLERİNİN KURALLARINA UYAR

    DİL ALANI:
    AMAÇ 4:KENDİNİ SÖZEL OLARAK İFADE EDEBİLME
    KAZANIM 8:ÜSTLENDİĞİ ROLE UYGUN KONUŞUR

    BİLİŞSEL ALAN:
    AMAÇ 3:DİKKATİNİ TOPLAYABİLME
    KAZANIM 1:DİKKAT EDİLMESİ GERKEN NESNEYİ DURUMU YA DA OLAYI FARK EDER
    KAZANIM 2:DİKKATİNİ NESNE DURUM YA DA OLAY ÜZERİNDE YOGUNLAŞTIRIR
    KAZANIM 4:NESNEYİ/ DURUM YA DA OLAYI AYRINTILARIYLA AÇIKLAR
    AMAÇ 6:VARLIKLARI ÇEŞİTLİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE GRUPLAYABİLME
    KAZANIM 5:VARLIKLARI DOKUNSAL ÖZELLİKLERİNE GÖRE GRUPLAR
    AMAÇ 4:ALGILADIKLARINI HATIRLAYABİLME
    KAZANIM 3:VARLIKLARIN YERİNİ SÖYLER

    KAVRAMLAR VE KELİMELER
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: BİLEZİK

    OYUNCU SAYISI: 2
    OYUNUN YERİ : SINIF
    ISINDIRICI OYUNUN ADI: HOKKA
    OYUNUN SÜRESİ : 5 DAKİKA
    ÖĞRENME SÜRECİ: “ Hokka hokka hokka ,
    Şaçları da çokça,
    Burnu var yumurta gibi,
    Yanakları nar gibi,Elleri her işi yapar,
    Gözleri etrafa bakar.

    Ayagıyla zıplar atlar,
    İşte bunlar da bacaklar..”
    Adı geçen vücudun gösterilerek sözler tekrar edilir.
    OYUNUN KURALLARI:
    Sınıfla birlikte oynanır .Bütün sınıfn katımlı sağlanır. Yönergelere uygun hareket edilir. Çocuklara oyunla birlikte vücudun bölümleri öğretilir.

    OYUNCU SAYISI: 15 –20
    OYUNUN YERİ: BAHÇE
    HAREKETLİ OYUNUN ADI: YERDEN YÜKSEK
    OYUNUN SÜRESİ: 15DAKİKA
    ÖĞRENME SÜRECİ: Toplu halde sınıfça oynanabilecek bir oyundur. Sınıf mevcuduna göre 15 ile 20 kişi arasında degişir. Bu oyun bahçede yani geniş bir alana ihtiyaç duyulan bir oyundur. Çocuklar arasında 1 tane gönüllü ebe seçilir. Sonra oyunu nasıl oynanacağı çocuklara anlatılır. Yerden yüksek oyunu adından da anlaşılacağı gibi yüksek yerlerin bulunduğu yerlerde oynanır.Merdiven, kaldırım, taş üzeri gibi topraktan yüksekte olabilecek yerler gerekmektedir.yerden yüksek oyununda öğrenciler yer degiştirerek ebeye yakalanmadan yüksek olan yerler geçmelidir.eger ki ebeye yakalanırsa yakalanan çocuk ebe olur . Oyun böylece devam eder.

    OYUNCU SAYISI: 15 – 20
    OYUNUN YERİ: SINIF VEYA BAHÇE
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: ALTIN BİLEZİK OYUNU
    OYUNUN SÜRESİ: 10DAKİKA
    ÖĞRENME SÜRECİ:Çocuklar daire olup otururlar. Bir ebe seçilir,ebe ortaya geçer,yüzünü kollarının üzerine gelecek şekilde yere yatar. O çocukları , çocuklar da onun yüzünü görmemelidir. Bilezik ebenin sırtına konur.E be ona kadar sayar. B u arada öğretmen,sadece parmak işaretiyle bileziği kimin alacağını gösterir. İşaret edilen çocuk. Ebeni sırtındaki bileziği hiç konuşmadan alır ve üzerine oturur, ebeye ayağa kalkması söylenir. Bütün çocuklar ellerini vurarak şu şarkıyı söyler ;
    “Bileziğini aldılar,
    Hem de alıp kaçtılar,
    Bil bakalım alan kim?
    Bilemezsen ebesin.”
    Çocuk üç tahminde bulunur,bilemezse yine ebe olur. Bilirse saklayan ebe olur, oyun böylece devam eder.


  7. #27
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 17

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI
    DERS
    Çocuk Ve Oyun
    KONU
    Oyun Planı
    DERS SORUMLUSU
    Öğr. Gör. Alper Yusuf KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN
    Zehra BİLGİÇ
    112201023
    (Normal Öğretim)
    2012
    KARAMAN




    YAŞ GRUBU: 36-72 Ay
    Amaç Ve Kazanımlar
    Psikomotor Alan
    AMAÇ 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketi yapar.
    Sosyal-Duygusal Alan
    AMAÇ 2.Duygularını fark edebilme
    Kazanımlar
    1.Duygularını söyler
    AMAÇ 6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar
    7.Gerektiğinde lideri izler
    Dil Alanı
    AMAÇ 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar
    6.Duygu düşünce ve hayallerini söyler
    AMAÇ 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    Kazanımlar
    5.Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü v.b. yollarla sergiler
    Bilişsel Alan
    AMAÇ 3.Dikkatini toplayabilme
    Kazanımlar
    1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder
    2.Dikkatini nesne/durum/olay/ üzerinde yoğunlaştırır
    3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/ durumu/olayı söyler

    Özbakım Becerileri
    AMAÇ 5.Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
    Kazanımlar
    3.Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister
    Kavramlar Ve Kelimeler: Aynı-Farklı
    Oyunda Kullanılan Malzemeler: Balon, Teyp, Minder
    Oyuncu Sayısı: 8 ve üzeri…
    Oyunun Yeri: Sınıf Salon Oyunları
    Oyun oynanılacak yer hazırlanır, oyun araç ve gereçleri hazırlanır, daha sonra çocuklar oyun için hazırlanır.


    ISINDIRICI OYUNUN ADI: Aynısını Yapma
    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ: 3 dakika
    OYUNUN KURALLARI: Dikkatli dinleme, söylenenleri yapma ve taklit etme
    ÖĞRENME SÜRECİ: Eğitimci çocukları oyun için toplar, oyunu tanıtır. Oyunun ismi aynısını yapma sınıfımızda ki öğrenci sayısı kaç kişiyse o kadar kişi ile oynanır. Araçsız oynanılacak bir oyun veeee çok zevkli. Oyunumuza başlıyoruz kuralları ise benim söylediklerimi dikkatli bir şekilde dinleyeceksiniz ve söylediğim şeylere göre hareketlerini ve taklitlerini yapacaksınız.’’Bugün sabah çok erken uyandım.’’(kolları kaldırıp esneme hareketi yapılıyor) ‘’Sınıfa geldim kocaman bir ayna var ‘’(kollar kaldırılıp büyük hareketi yapılır) ‘’Saçlarımı taramaya başladım’’ (tarama hareketi yapılır) ‘’ Birde ne göreyim ayna da uçan kuşlar ‘’ (Kollar kaldırılıp uçma hareketi yapılır) ‘’ Uçarken yerde sürünen yılanları fark etti ‘’ (yerde sürünme hareketi yapılır) ‘Rüzgâr ile sallanan çiçek bahçelerine gitti’’ (sallanma hareketi yapılır) ‘’ Birde ne görsün çiçeklerden bal toplayan arılar ve toplanan ballarlı kovana biriktiriyorlar.(Oyunu siz değişik kavramlar nesneler söyleyerek değiştirebilirsiniz)
    TEKRAR OYUNUN ADI: Dansla karşılıklı balon taşıma
    OYUNUN SÜRESİ:4 dakika
    OYUNUN KURALLARI: İkişerli grup olma balonu yere düşürmemeye çalışma, el ile tutmama ve dans etme.
    ÖĞRENME SÜRECİ: Eğitimci çocuklara oyunu anlatır;’’ balon ile oynayacaklarını ikişerli grup olup, balonu karşılıklı aranıza alıp, müzikle beraber dans edip, yere düşürmemeye çalışacaksınız, eli ile tutan ve balonu yere düşüren oyundan çıkıyor, son kalan grup 1. Oluyor der.’’Eğitimci grupları oluşturur, balonları dağıtır ve müziği açar müzik eşliğinde dans etmeye başlarlar oyun böyle devam eder sürer ve biter.(oyun değiştirilip tek bir balonu tüm çocuklar yere düşürmemeye çalışırlar, müzikle beraber çocuklar elleriyle balona vurarak havada tutarlar müzik durduğu zaman farklı şekillerde heykel şeklini alırlar)
    YENİ (Hareketli)OYUNUN ADI: Farkı Bulma
    OYUNUN SÜRESİ:4 dk
    OYUNUN KURALLARI: Karşılıklı eşler şeklinde durma, dikkatli inceleme, farkı bulma, aynısını yapma.
    ÖĞRENME SÜRECİ: Eğitimci çocuklara oyunu tanıtır, oyunun ismini söyler, elinde; resim, kart ve video varsa gösterir araçsız bir oyun olduğunu söyler. İkişerli grup olup yan yana diziliyoruz 1. Grup ve 2. Grup olarak ayırıyoruz. Önce 1. Grup arkasını dönüp hareketlerin de, üzerin de, yüzlerinde değişiklik yaparlar ve karşılarında ki eşleri farkı bulup aynı şekli almaya çalışır. Sonra 2. Grup arkasını döner ve değişiklik yaparlar karşıların da ki grup da onlarda ki farkı bulup aynısını yapmaya çalışılır ve böyle oyun devam eder. Eğitimci grup oluşturup oyuna başlanır ve devam ettirilir.
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: Balonların Dansı
    OYUNUN SÜRESİ:5 dakika
    OYUNUN KUURALLARI: Daire oluşturmak; gözler kapalı bir şekil de öğretmenin söylediklerini hayal etme.
    ÖĞRENME SÜRECİ: Eğitimci dinlendirici oyun için çocukları toplar. Oyunu tanımlar, daire olacaklarını, gözlerinizi kapatıp söylediklerini düşünüp hayal etmeleri ve dinlemeleri gerektiğini anlatır, gözlerin bu esnada kapalı olacağını ve aç demeden önce açmayacaklarını belirtir. Çocuklara minderlerini almalarını ve daire oluşturmalarını söyler daire oluşturulur ve oturtulur. Eğitimci çocukların gözlerini kapattırır ve söylediklerini hayal etmelerini söyler.’’siz hepiniz bir baloncunun elindeki renkli balonlarsınız çiçekleri sallayan rüzgâr balonları gökyüzüne havalandırmaya başladı. Havalandı nerdeyse bulutlara ulaştı, oysa birden rüzgâr durdu, balonlar yavaş inmeye başladı, ama siz hiç kimsenin gitmediği farlı bir yere inmek istiyorsunuz ve ona göre hareket ediyorsunuz, yeryüzüne çok yaklaştınız ve hafifçe indiniz’’ . Şimdi gözlerinizi açıp, kalkıp neler hissettiklerinizi ve farklı nereleri gördüğünüzü sırası ile anlatın der ve oyun biter.(İsteğe göre yüz ifadeleri ile de anlatmaları veya neler hissettiklerini canlandırmaları istenebilir.) (Biraz uydurma, biraz doğaçlama biraz da çalma bir oyun oldu inşallah beğenir ve birazda siz değiştirip farklı şeyler üretebilirsiniz yılın oyununu biz üretelim)


  8. #28
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 18

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...



    T.C

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTE

    SAĞLIK HİZMETLERİ M. Y. O

    ÇOCUK GELİŞİMİ PROĞRAMI






    DERS

    ÇOCUK VE OYUN


    KONU

    OYUN PLANI HAZIRLAMA


    DERS SORUMLUSU

    ÖĞR. GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU


    HAZIRLAYAN

    ASLIHAN GÜLKE

    112202028

    İ.Ö






    2011

    KARAMAN




    YAŞ GRUBU 60-72

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN

    AMAÇ 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

    KAZANIM :
    4:Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    13:Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareket yapar.

    AMAÇ 3: Büyük kaslarını kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme.

    KAZANIM :
    3:Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır.

    SOSYAL - DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ 2: Duygularını fark edebilme.

    KAZANIM :
    1uygularını söyler.
    2uygularının nedenini açıklar.
    3uygularının sonuçlarını açıklar.

    AMAÇ 11: Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.

    KAZANIM :
    1:Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.

    DİL ALANI

    AMAÇ 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme.

    KAZANIM :
    3:Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
    4:Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.

    BİLİŞSEL ALAN

    AMAÇ 2:Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözleyebilme.

    KAZANIM :
    1:Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ

    AMAÇ 5:Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme.

    KAZANIM :
    1:Tehlikeli olan durumları söyler.
    Kavram ve Kelimeler:
    Oyunda kullanılan malzemeler: Balon
    Oyuncu sayısı: 25-30
    Oyunun yeri: Sınıf – salon oyunları

    1: Isındırıcı Oyunun Adı: HAYVAN KARAKTERİ

    Oyunun süresi: 5-10 dakika
    Öğrenme Süreci: Çocuklar daire şeklinde oturtulur. Oyunumuzun adı “ HAYVAN KARAKTERİ “ oynanması öğretmenini ismini ve bir hayvan karakteri söylediği çocuk dairenin ortasına geçer ve hayvan karakterinin yaptığı hareketleri yapar. Kuralları söyler.
    Öğretmen
    -Çocuklar şimdi bir hayvanat bahçesindeyiz hayal edelim. Sesleri duyuyor musunuz?
    Galiba bir maymun sesi değil mi? Der. Bir çocuk ismi söyler (ALİ)
    Çocuk dairenin ortasına geçer ve maymun sesi çıkarır hareketlerini yapar.
    Bütün çocuklar sırayla farklı hayvan karakteri yapar.
    En sonunda da çocuklar ördek yürüyüşü ile yerlerine gider.
    Oyunun kuralları: Hayvan karakteri yapan çocuğa çocuklar ve öğretmen müdahale etmez.

    2:Hareketli Oyun Adı: BALONUM NEREDE?

    Oyunun Süresi:10-15 dakika
    Öğrenme Süreci: Çocukların eline balon verilir ve her çocuğun balonu aynı ren olur. Balonları çocuklar şişirir. Çocukların kendilerine ait balona isimleri yazılır.
    Oyunumuzun adı “ BALONUM NEREDE? ” Kurallar söylenir.
    Daha önceden öğretilmiş olan “ BALON ” adlı şarkı CD’ den çalar ve çocuklar eşlik eder.

    BALON
    Yeşil, pembe, sarı İyi şişirince,
    Babamın aldıkları Bazen kirlenince,
    Çok güzel balonlarım Çok güzel balonlarım
    Patlatmaya ve düşürmeye korkarım. Patlatmaya ve düşürmeye korkarım.

    Öğretmen şarkının bir yerinde şarkıyı durdurur ve çocukların elindeki balonların kendilerine ait olduğuna bakar yanlış olan ve balonu yere düşen çocuk da oyundan çıkar.

    Oyunun Kuralları: Balon asla yere düşmeyecek şarkı durdurulduğunda balon elinde olacak.

    3inlendirici Oyunun Adı: HAYALİM

    Oyunun süresi: 5-10 dakika
    Öğrenme süreci: Çocuklar öğretmeni görebilecek şekilde oturtulur. Oyunun adı “ HAYALİM “ herkes parmağını kaldırarak en çok istediği hayalini anlatır.
    Öğretmenin söylediği çocuk hayal gücü ile hayalini anlatır.

    Oyunun Kuralları: Hayalini anlatan çocuktan başka hiç kimse konuşmamalı.


  9. #29
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 19

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS:
    Çocuk ve Oyun

    KONU:
    Oyun Planı

    DERS SORUMLUSU:
    Öğretim Görevlisi Alper Yusuf KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN:
    Ayşe GÜR
    112201004
    I.Öğretim


    2012
    KARAMAN



    Yaş Grubu: 60-72 Ay
    Amaç ve Kazanımlar
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.

    Amaç 2.El göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    4. Nesneleri takar.

    Amaç 5.Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    6.Çift ayakla ileri/geri yürür.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN

    Amaç 6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar
    5.Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    Amaç 11.Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    Kazanımlar
    1.Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder.

    BİLİŞSEL ALAN

    Amaç 4.Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanımlar
    2.Varlıkların rengini söyler.

    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Amaç 1.Temizlik kurallarını uygulayabilme
    Kazanımlar
    2.El, yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar.

    Amaç 3.Doğru beslenmenin önemini fark edebilme
    Kazanımlar
    5.Öğün zamanlarında ve süresinde yemeye özen gösterir.

    Amaç 4.Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanımlar
    3.Dinlenme ya da uyku için belirlenen saatte yatağına girer.




    Kavramlar ve Kelimeler:
    Tek-çift, gece-gündüz, ana renkler:kırmızı-sarı-mavi, beyaz, kare
    Oyunda Kullanılan Malzemeler:
    • Renkli kartonlar
    • Hayvan resimleri
    • Mandal
    Oyuncu Sayısı: Tüm sınıf
    Oyunun Yeri: Sınıf-Salon
    Isındırcı Oyunun Adı: Renkli Hayvanlar
    Isındırıcı Oyunun Süresi: 10 dk
    Oyunun Kuralları:
    • Hayvan taklitleri öğretmenin verdiği yönergelere uygun olarak yapılır.
    • Tek sıra halinde beklenir.
    • Çocukların sırayı bozmadan beklemeleri sağlanır.
    Öğrenme Süreci:Öğretmen kaplumbağa, penguen ve kanguru hayvanlarının kırmızı, sarı ve mavi renkte kare şeklindeki katları hazırlar.Yere bunları kaplumbağa, kanguru, penguen şeklinde sıralar.Daha sonra kaplumbağanın arkasına penguen ve kanguru, kangurunun arkasına kaplumbağa ve penguen, penguenin arkasına kanguru ve kaplumbağa gelecek şekilde beş tane arka arkaya sıra yapılır.Çocuklar karelerin önüne geçerek sıra olurlar.Öğretmen bir hayvanın ismini söyler, çocukta önce hayvanın bulunduğu kartın rengini söyler daha sonra o hayvanın yürüyüş şekline göre kartın üzerine yürür.Oyun böyle devam eder.
    Hareketli Oyunun Adı: Hızlı Mandallar
    Hareketli Oyunun Süresi: 15 dk
    Hareketli Oyunun Kuralları:
    • Ebe seçerken adaletli davranılmalı
    • Mandallar eşit sayıda dağıtılmalı
    • Sıra kurallarına uyulmalı
    Öğrenme Süreci: Sınıf iki gruba ayrılır. İki grupta ayrı yerlerde arka arkaya sıraya girer. Bu iki sıranın tam karşısına da her gruptan bir tane olacak şekilde ebe geçmesi sağlanır. Bu sırada çocukların önüne eşit sayıda mandallar koyulur. Çocuklar sırasıyla mandalları karşıdaki ebenin üstüne takar ve sıranın arkasına geçer. Mandalları en hızlı takıp bitiren grup birinci olur.


    Dinlendirici Oyunun Adı:Tavşan Parmaklar
    Dinlendiirici Oyunun Süresi: 5 dk
    Dinlendirici Oyunun Kuralları:
    • Çocuklar yarım ay şeklinde oturtulmalıdır.
    • Çocuklar rahat hareket edebilecekleri şekilde aralarında mesafe bırakılmalıdır.

    Öğrenme Süreci:
    Beyaz bir tavşan (sağ elin işaret ve orta parmağı ile tavşan kulakları yapılılarak parmak oynatılır.)
    Kırlarda koşar oynar (yumruk şeklinde, kollar öne arkaya sallanarak koşma hareketi yapılır.)
    Eve gelince elini yıkar (eller birbirine sarcak şekilde ovuşturularak yıkama harektei yapılır.)
    Akşam olunca yatar (eller birleştirilerek baş ellerin üzerine gelecek şekilde bükülür.)
    Sabah olnca kalkar (kollar başın üstünde sağa ve sola açılarak yere indirilir.)
    Kahvaltısını yapar (elleriyle birşeyler alır gibi yapıp ağzına götürür.)


  10. #30
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,639

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 20

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI


    DERS :
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU:
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU:
    ÖĞR. GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN:
    AYSENUR BAYAR
    112202017
    II.ÖĞRETİM
    2012
    KARAMAN



    YAŞ GRUBU : 60 -72 AY

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN

    Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanımlar :
    1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketi yapar.
    11.Belirli bir engel üzerinden sıçrayarak atlar.

    Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanımlar :
    4. Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
    5.Tek / çift ayakla şıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
    6.Çift ayakla ileri / geri sıçrar.

    SOSYAL - DUYGUSAL ALAN

    Amaç 2. Duygularını fark edebilme.
    Kazanımlar :
    4.Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.

    Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme.

    Kazanımlar :
    3. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.

    Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme.
    Kazanımlar :
    2. Başkalarının duygularını paylaşır.

    Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    Kazanımlar :
    2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    7. Gerektiğinde lideri takip eder.
    9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.





    Amaç 7.Hoşgörü gösterebilme.
    Kazanımlar :
    1. Hata yapabileceğini kabul eder.
    2. Kendi hatalarını söyler.
    4. Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
    5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.

    Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme.
    Kazanımlar :
    5. Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar.

    Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme.
    Kazanımlar :
    1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.

    Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.
    Kazanımlar :
    1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
    2. Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
    8. Sunularında hayali veya gerçek nesneler kullanır.


    Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme.
    Kazanımlar :
    1. Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler.
    2. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar.
    3. Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır.


    Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme .
    Kazanımlar :
    1. Çevresinde gördüğü güzel veya rahatsız edici durumları söyler.


    DİL ALANI

    Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
    Kazanımlar :
    1. Sesin kaynağını söyler.
    2. Sesin geldiği yönü belirler.
    3. Sesin özelliğini söyler.
    4. Verilen sese benzer sesler çıkarır.



    Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme .
    Kazanımlar :
    5. Konuşurken sesinin hızını ayarlar.

    Amaç 4. kendini sözel olarak ifade edebilme.
    Kazanımlar :
    1. Dinlerken ve konuşurken göz teması kurar.


    BİLİŞSEL ALAN


    Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme.
    Kazanımlar :
    2. Varlıkların rengini söyler.
    3. Varlıkların şeklini söyler.





    Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
    Kazanımlar :
    1. Varlıkları birebir eşleştirir.
    2. Varlıkları renklerine göre eşleştirir.
    3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.

    Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
    Kazanımlar :
    1.Varlıkları renklerine göre gruplar.
    2. Varlıkları şekillerine göre gruplar.

    Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme .
    Kazanımlar :
    1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
    2. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.

    Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme.
    Kazanımlar :
    1. Gösterilen sembolün anlamını söyler.




    ÖZBAKIM BECERİLERİ

    Amaç 4. Dinlemeyle ilgili kurallara uyabilme.
    Kazanımlar :
    1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.

    Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme.
    Kazanımlar :
    1. Tehlikeli olan durumları söyler.












    KAVRAMLAR VE KELİMELER :
    Renk kavramı ( kırmızı, sarı, mavi )
    Geometrik şekiller ( daire , kare , üçgen )
    Duygular ( mutlu olma )
    Kelimeler ( kuyu , kuş yuvası vb.)

    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER :

    Hayal gücü , renkli fon kartonları , parmaklarımız, duyu organımız , geometrik şekiller , müzik çalar , hareketli müzik vb.

    OYUNCU SAYISI : 15 - 20

    OYUNUN YERİ : Salon – Sınıf









    1) ISINDIRICI OYUNUN ADI : TAVŞAN KUYUYA DÜŞTÜ
    OYUNUN SÜRESİ : 10 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ :
    · Eğitimci tarafından önceden fon kartonundan büyük bir daire hazırlanır.
    · Bu hazırlanan karton yere koyulur.
    ( yere koyulan daire şeklindeki kartonu çocukların kuyu olarak görmeleri istenir.)
    · Eğitimci çocukları tek sıra halinde arka arkaya dizer.
    · Çocukların önüne başlama çizgisi çizilir.
    · Bu başlangıç çizgisinden çocukların tavşan gibi zıplayarak çıkmaları istenir.
    · Zıplayarak kuyuya ( yere koyduğumuz daire şeklindeki fon kartonuna ) kadar gelirler.
    · Kuyuya düşmeden karşıya zıplamaları istenir.
    · Kuyuya düşen ( yerdeki daire şeklindeki fon kartonuna basan ) tavşan yanar. Oyundan çıkar.
    · Kuyuya düşmeden karşıya geçen tavşan alkışlanır.
    · Kazanan tavşanlara havuç verilir ( havuçlar eğitimci tarafından daha önceden fon kartonundan hazırlanmalıdır ) .
    · Çocuklar oyunu sırayla oynarlar.





    OYUNUN KURALLARI :
    · Oyunda çocukların kendilerini tavşan gibi hissetmeleri istenir.
    · Zıplamaya tam başlangıç çizgisinden başlamaları istenir.
    · Oyuna başlayınca çocukların tavşan gibi zıplamaları istenir.
    · Çocukların kuyuya düşmeden zıplayarak karşıya geçmeleri istenir.
    · Çocukların sıralarını beklemeleri istenir.














    2) HAREKETLİ OYUNUN ADI : RENK KAPMACA

    OYUNUN SÜRESİ : 15 dk

    ÖĞRENME SÜRECİ :
    ( Çocuk sayısını 18 olarak kabul edelim. )
    · Eğitimci önceden 5 tane daire , 5 tane kare , 5 tane de üçgen seklinde fon kartonundan büyük sekiller hazırlar.
    · Hazırlanan bu şekiller ; daireler kırmızı , kareler sarı, üçgenler mavi olacak şekilde fon kartonlarından hazırlanır.
    · 5 tane kırmızı daire halka şeklinde dizilir.
    · Dairelerin etrafına 6 çocuk dizilir.
    · Eğitimci tarafından hareketli bir müzik başlatılır.
    · Çocukların müzik eşliğinde istedikleri şekilde dairelerin etrafında dans etmeleri istenir.
    · Çocuklar biraz dans ettikten sonra müzik durdurulur.
    · Müziğin durmasıyla birlikte çocukların hemen birer rengin üzerine geçmeleri istenir.
    · Renk kapamayan dışarıda kalan çocuk yanar ve bir tane renk ile birlikte oyundan çıkar.
    · Oyun diğer çocuklarla devam ettirilir.



    · Oyunu kazanan çocuk alkışlanır.
    · Dairelerden sonra aynı şekilde sarı karelerle diğer 6 çocuk devam eder.
    · Karelerden sonra da en son geriye kalan 6 çocukla kare ve dairelerde olduğu gibi üçgenler etrafında çocuklar oynatılır.
    Bu oyun da bu şekilde sonlandırılır.
    · Bütün çocukların kendilerini alkışlamaları istenir.



    OYUNUN KURALLARI :

    · Çocukların durmadan renkler etrafında dans etmeleri istenir.
    · Diğer çocukların sınıfta fazla gürültü yapmadan dans eden arkadaşlarını izlemeleri istenir.
    · İzleyen çocukların sıralarını beklemeleri istenir.
    · Eğitimci tarafından geometrik şeliller , renkler ve oynayan çocuk sayıları değiştirilebilir.
    · Geometrik şekiller örn: 5 tane ise çocuk sayısı daima bir fazlası 6 çocuk olmalıdır.




    3) DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI : MİNİK KUŞLAR UÇTU

    OYUNUN SÜRESİ : 10dk

    ÖĞRENME SÜRECİ :
    · Eğitimci çocuklardan gözlerini kapatmalarını ister.
    · Gözleri kapalı olan çocuklara bir ağaç ve ağacın dalında bir kuş yuvası hayal etmeleri istenir.
    · Sonra eğitimci çocuklardan gözlerini açmalarını ister.
    · Kuş yuvasında anne kuş ve baba kuş varmış.
    ( baş parmaklar oynatılır )
    · Anne kuşun altında yumurtaları varmış.
    ( diğer parmaklar sallanır ve yumruk haline getirilir.)
    · Baba kuş da etrafı gözlüyormuş.
    ( parmaklardan gözlük yapılır ve etrafa bakılır.)
    · Yumurtanın birinden cik cik diye ses gelmiş.
    ( işaret parmaklar sallanır.)
    · Ses gelen yumurta kırılır ve içinden bir yavru kuş çıkmış.
    ( işaret parmaklar yumulur ve tekrar açılır)
    · Diğer yumurtadan cak cak diye ses gelmiş.
    ( Orta parmaklar sallanır.)

    · Ses gelen yumurta kırılır ve içinden bir yavru kuş çıkmış.
    ( Orta parmaklar yumulur ve tekrar açılır)
    · Aaa bakın diğer yumurtadan cık cık diye ses geliyor.
    ( Yüzük parmaklar sallanır.)
    · Ses gelen yumurta kırılmış ve içinden bir yavru kuş çıkmış.
    ( Yüzük parmaklar yumulur ve tekrar açılır)
    · Son bir yumurta kalmıştır haydi hep birlikte dinleyelim
    ( eller kulağa götürülür ve dinler gibi yapılır )
    · Heeeeyy dinleyin cok cok diye ses geliyor.
    ( Küçük parmaklar sallanır .)
    · Son yumurta da kırılmış ve onun içinden de bir yavru kuş çıkmış.
    ( küçük parmaklar yumulur ve tekrar açılır)
    · Yumurtaların hepsi kırıldı ve 4 farklı kuşumuz oldu.
    · Minik kuşlar büyüdüler ve uçtular.
    ( açılan parmakların hepsi bükülür ve kollarla uçma hareketi yapılır)
    · Anne kuş ve baba kuş bu duruma çook sevindiler ve yavru kuşlarını alkışladılar.
    ( alkışlanır)





    OYUNUN KURALLARI :

    · Çocukların eğitimciyi izlemeleri istenir.
    · Çocukların da aynı hareketleri yapmaları istenir.