Etkinlik ve Dosya Arama Motoru


<div style="background-color: none transparent;"></div>

Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum... T.C KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU ÇOÇUK GELİŞİM PROGRAMI DERS : ÇOÇUK VE OYUN KONU :

Ağaç Şeklinde Aç15Beğeni

Konu: Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

  1. #61
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 49

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI



    DERS :
    Çocuk ve Oyun
    KONU :
    Oyun Planı
    DERS SORUMLUSU:
    Öğretmen Görevlisi Alper Yusuf KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN :
    Şerife DURAN
    112201008 (1.öğretim)



    2012
    KARAMAN

    YAŞ GRUBU : 60 – 72 Ay

    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1:bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme,
    Kazanım 1:sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    Kazanım 4:sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    Kazanım 5:sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    Amaç 3:büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme ,
    Kazanım 5:farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider.
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    Amaç 4:Kendi kendini güdüleyebilme,
    Kazanım 2:Basladığı işi bitirme cabası gösterir.
    Amaç 6:Baskalarıyla ilişkilerini yönetebilme,
    Kazanım 2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    Kazanım 9:Etkinleklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    Kazanım 10: Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    Kazanım 11: Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.
    DİL ALANI
    Amaç 2:Konusurken sesini doğru kullanabilme,
    Kazanım 1:Nefesini doğru kullanır.
    Kazanım 3: Konusurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar.
    Kazanım 4: Konuşurken sesinin tonunu ayarlar.
    Amaç 5inlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme,
    Kazanım 3inlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
    Amaç 8:Görsel materyalleri okuya bilme
    Kazanım 1:Görsel materyalleri inceler
    Kazanım 3:Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 2:Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
    Kazanım 1:Olay yada varlıkların özelliklerini söyler.
    Kazanım 2: Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Amaç 4:Algılandıklarını hatırlayabilme,
    Kazanım 1:Olay yada varlıkları söyler ,
    Kazanım 2:Varlıkların rengini söyler.
    Kazanım 4:Varlıkların şeklini söyler.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    Amaç 2:Giysilerini giyme ve çıkarabilme,
    Kazanım 1urma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer.
    Kazanım 2: Giysilerini yardımsız çıkarır.
    Kazanım 3:Giysilerini yardımsız giyer.
    Kazanım 4:Giysilerini doğru şekilde giyer.















    Kavramlar Ve Kelimeler
    Duyu: Acı, tatlı, ekşi, sıcak, soğuk
    Geometrik Şekiller: Üçgen, kare
    Renkler : Ana renkler ( kırmızı , sarı , mavi )
    Miktar : Bütün , yarım ,benzer ve farklı kavramları

    Oyunda Kullanılan Malzemeler : Bardak , plastik kap , limon , portakal , patlamış mısır , soğan vb. , kutu , kavram kartları , sandalye , renkli poşetler
    Oyuncu Sayısı : Sınıfın tamamının katılması sağlanır.
    Oyun Yeri : Isındırıcı oyun sınıfta , hareketli ve dinlendirici oyun bahçede , çimlik ve geniş alanda.

    Isındırıcı Oyunun Adı : Bulut Ve Güneş Diyor Ki
    Isındırıcı Oyunun Süresi : 5 Dakika
    Oyunun Kuralları : Sırasını bozmama , verilen yönergelere uygun hareketleri arkadaşlarına uyarak yapma ve yönergenin dışına çıkmama.
    Öğrenme Süreci :



    Hareketli Oyunun Adı : Kokladığı Şeyi Bulma Oyunu
    Hareketli Oyunun Süresi : 15 – 20 dakika
    Oyunun Kuralları : Grubu bozmama , sırasını bekleme , kaptan aldığı herhangi bir meyve ya da diğer yiyeceği getirirken gizli getirme, kimseye göstermeme , kısa sürede koşup kaptan şeçtiği şeyi getirme.
    Öğrenme Süreci :





    Dinledirici Oyunun Adı : Seçtiğini Tanıtma Oyunu
    Dinlendirici Oyunun Süresi : 10 Dakika
    Oyunun Kuralları : Sırasını bekleme , öğretmenini ve arkadaşlarını dinleme , öğretmenin söylediği yönergelere uygun cümle kurma.
    Öğrenme Süreci :





    ISINDIRICI OYUN : Bulut Ve Güneş Diyor Ki
    - Öğretmen çocuklara oyunun adını , yapılması , gerekenleri anlatır. Öğrenciler ayağa kalkar , yan yana sıra olurlar ve aradan bir kişiyi güneş olarak seçer ve arkadaşlarının karşısına geçer. Güneş :
    - Arkadaşlar ben bir güneşim ve şimdi sizi çok ısıtıyorum ve çok terlediniz. Şimdi tişörtlerimizi giyelim( tişört giyme taklidi yapılır ) , şortumuzu giyelim ( şort giyiyormuş gibi yapılır ) , şapkamızı takalım ( şapka giyiyormuş gibi yapılır ) , hala terliyoruz hadi yüzelim ( yüzüyormuş gibi yapılır ).
    - Öğretmen başka bir öğrenciyi bulut olarak seçer.
    - Bulut rüzgar sesi çıkarır vuvvvvv gibi , çocuklarda üşüyormuş gibi yaparlar ( ellerini ovuştururlar ). Bulut ; Üşüyorsunuz şimdi kazağınızı giyin ( giyme taklidi yapılır ). Şimdi yağmur yağıyor montumuzu giyelim şemsiyemizi açalım ( şemsiye açılıyormuş ve mont giyiliyormuş gibi yapılır ). Şimdi de kar yağıyor , atkımızı takalım , eldivenlerimizi giyelim , beremizi takalım (taklitleri yapılır) der. Daha sonra hareketli oyun için hazırlanmaya başlanır.



    - HAREKETLİ OYUN : Kokladığı Şeyi Bulma
    - Öğretmen içi gözükmemesi içini renkli bardakları hazırlar. Birinin içine limon dilimleri , birine portakal dilimleri , diğerlerine soğan dilimleri ve en sonuncusuna da patlamış mısır koyarak üzerini kapatır ve üzerine küçük küçük delikler açar. İki kap hazırlar içine bardağın içinde bulunan şeyleri bütün olarak koyar ve çeşitli meyve ve sebze koyar. Çocukları dışarı çıkarır , bahçede çimlik alana götürür , oyunun adını , kurallarını anlatır , sınıfı 2 gruba ayırır. Çocuklar sıraya geçer. Kaplar belli uzaklıktaki yere konur. Çocuğa bardağın birini koklatır, eline renkli poşet verir ve koşarak kabın yanına gitmesini kısa sürede kokladığı şeyin ne olduğunu anladıysa kaptan onu alıp poşete koymasını ve hemen gelip beklemesini ve poşetin içindekini kimseye söylememesini ister. Aynı şekilde bütün çocuklarla tekrarlanır. Öğretmen hangi çocuğa neyi koklattı ise not alır , oyun bittikten sonra poşetler açılır ve hangi grubun daha çok doğru şeyi getirdiğine bakılır. 1. Olan grup alkışlanır ve şeçtikleri meyve ya da sebzelerin acı , ekşi , tatlı olup olmaması özelliği ile ilgili konuşurlar.






    - DİNLENDİRİCİ OYUN : Seçtiğini Tanıtma
    - Öğretmen önceden kutu hazırlar. İçine kare ve üçgen şekilleri olan kartlar ve bu kartların bir taraflarında sarı, kırmızı ya da mavi, bir tarafında da çeşitli hayvan şekilleri olacak şekilde hazırlar. Çocuklar sandalyeleri alır, çimlik bir alanda ağacın gölgesine otururlar. Öğretmen oyunun adını, nasıl oynandığını çocuklara anlatır. Sırasıyla çocukları yanına çağırır, bir tane kutudan kart çektirir, kartın şeklini, rengini sorar. Üzerindeki hayvan resmine bakmasını ister ve hangi hayvan olduğunu, özeliklerini, suda mı toprakta mı yaşıyor sorar ve çocuktan bu hayvanla ilgili cümle kurmasını ister. Aynı şekilde bütün çocuklara sırasıyla yaptırır. Suda ve toprakta yaşayan hayvanlarla ilgili sohbet edilir.


  2. #62
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 50

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C

    KARAMANOĞLU MEHEMTBEY ÜNİVERSİTESİ

    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ PROĞRAMI




    DERS:

    ÇOCUK VE OYUN



    KONU:

    OYUN PLANI HAZIRLAMA



    DERS SORUMLUSU:

    ÖĞR.GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU



    HAZIRLAYAN:

    SEVGİ TUNA



    ÖĞRENCİ NUMARASI:

    112202033



    2.ÖĞRETİM


    2011-2012
    20 / 01 / 2012

    KARAMAN


    YAŞ GRUBU:60-72 AY


    PSİKOMOTOR ALAN

    AMAÇ 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIM 3. Değişik yönlere doğru uzanır.
    4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    11. Belli bir engel üzerinden sıçrayarak atlar.
    14. Atılan nesneleri yakalar.
    15. Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.

    AMAÇ 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIM 3. Nesneleri üst üste yan yana iç içe dizer.
    8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.

    AMAÇ 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIM 3. Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur.
    4. Tek \ çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
    5. Tek \ çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
    6. Çift ayakla ileri \ geri sıçrar.

    SOSYAL DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ 5. Başkalarının duygularını fark edebilme
    KAZANIM 1. Başkalarının duygularını ifade eder.
    2. Başkalarının duygularını paylaşır.

    AMAÇ 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    KAZANIM 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    AMAÇ 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    KAZANIM 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür\dans eder.

    DİL ALANI

    AMAÇ 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
    KAZANIM 1. Dinlerken ve konuşurken göz teması kurar.
    5. Söz almak için sırasını bekler.
    6. Duygu,düşünce ve hayallerini söyler.

    AMAÇ 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    KAZANIM 3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.



    BİLİŞSEL ALAN

    AMAÇ 3. Dikkatini toplayabilme
    KAZANIM 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı fark eder.
    2. Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.

    AMAÇ 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
    KAZANIM 2. Varlıkların rengini söyler.
    4. Varlıkların şeklini söyler.
    5. Varlıkların sayısını söyler.

    AMAÇ 5. Varlıkların çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
    KAZANIM 10. Nesneleri ve nesne gruplarını uygun rakamla eşleştirir.

    AMAÇ 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
    KAZANIM 1. Varlıkları renklerine göre gruplar.
    2. Varlıkları şekillerine göre gruplar.

    AMAÇ 7. Nesne,durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
    KAZANIM 1. Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar.
    5. Nesneleri sayılarına göre sıralar.

    AMAÇ 9. Nesneleri sayabilme
    KAZANIM 3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
    4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
    5. Nesneleri sayarak miktarlarını az yada çok olarak söyler.

    AMAÇ 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
    KAZANIM 1. H er nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
    2. Daire,üçgen,kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.

    AMAÇ 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    KAZANIM 1. Nesnenin mekandaki konumunu söyler.
    2. Yönergeye uygun olarak konum alır
    3. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.

    ÖZBAKIM BECERİLERİ

    AMAÇ 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme
    KAZANIM 7. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.

    AMAÇ 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    KAZANIM 1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.

    AMAÇ 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
    KAZANIM 1. Tehlikeli olan durumları söyler
    2. Tehlikeli olan durumlardan uzak durur



    KAVRAMLAR VE KELİMELER

    Ana Renkler (kırmızı, sarı, mavi )
    Uzun – Kısa (boyut kavramı)
    Az – Çok (miktar kavramı)
    Boş – Dolu (miktar kavramı)
    Tek – Çift (miktar kavramı)
    Yukarıda – Aşağıda (mekan kavramı)
    Daire(şekil kavramı)
    Üçgen(şekil kavramı)
    Dikdörtgen(şekil kavramı)
    1-20 Arası sayılar(sayı kavramı)
    Mutlu olma (duyu kavramı)



    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER

    Fon kartonu(kırmızı,sarı,mavi)
    Koli bandı
    Balonlar(kırmızı,sarı,mavi),(10 tane)
    İp
    Pet şişeler(10 tane)
    Farklı renklerde toz boyalar (beş renk)
    Top
    Küp (kenarları farklı renklerde)


    OYUNCU SAYISI: 23


    YAŞ GRUBU: 60 – 72 AY


    OYUNUN YERİ: Sınıf içi


    OYUNUN SÜRESİ: 30 DK ( isteğe bağlı olarak 5 dk uzatılabilir)













    YAŞ GRUBU : 60 – 72 AY

    ISINDIRICI OYUN

    OYUN SÜRESİ: 5 DK

    RENKLER VE ŞEKİLLER

    Öğretmen önceden fon kartonu ile hazırladığı renkli geometrik şekilleri (daire,üçgen,dikdörtgen) belirli mesafelerle yere uygun biçimde koli bandı ile yapıştırır.
    Şişirilen renkli balonlar sınıfın ortasındaki bir ipe, uzunlu kısalı iplerle asılır.Balonlar
    bazısının yukarıda bazısının aşağıda durması sağlanır.Balonlar geometrik şekillerin rengi ile aynıdır (kırmızı,sarı,mavi).
    Çocuklar üç gruba ayrılır.Çocukların arasından bir ebe seçilir.Ebenin görevi müzik bitiminde diğer çocukları yakalamaktır.Gruba ayrılan çocuklar kendi geometrik şeklinin ve renginin üstünde durur. Müzik eşliğinde çocuklar ortaya gelerek kendi grubunun rengindeki balona zıplayarak dokunmaya çalışırlar. Bu sırada öğretmen çocuklara “yukarı balona dokunalım. Aşağıdaki balona dokunalım” şeklinde yönergeler verilir.Müzik durdurulduğunda çocuklar kendi şekillerine koşmaya başlarlar ebede onları yakalamaya çalışır. Yakalanan çocuk ebenin yerine geçer bu şekilde devam eder.

    OYUNUN KURALLARI

    Ebe olan çocuk müziğin durdurulmasını bekler
    Diğer çocuklar müziğin başlamasını bekler
    Müzik bittikten sonra ebe hariç diğer çocuklar kendi rengi ve geometrik şekline gider. Karıştıran çocuklara hayvan yürüyüşü taklidi yaptırılır (kurbağa,ördek vb.).

    HAREKETLİ OYUN

    OYUNUN SÜRESİ: 15 DK

    EĞLENCELİ ŞİŞELER

    Öğretmenin hazırladığı içi boş ve içi renkli suyla dolu olan pet şişeleri getirir. İçi dolu olan pet şişelerin doldurulma miktarları farklıdır. Çocuklarla birlikte belli aralıklarla şişeler aynı hizada ve karşılıklı gelecek şekilde dizilir. Çocuklar iki gruba ayrılırlar. Sırayla şişelerin arasında dolanırlar, tek ayak ve çift ayakla üzerlerinden zıplarlar. Çocuklar bu hareketleri yaparken şişenin boş-dolu , su miktarının az-çok ,suyun renginin ne olduğunu söylerler. Hep birlikte şişeleri sayarlar. Oyun esnasında şişeleri düşüren ya da sorulara uygun cevap veremeyen çocuklar 1’den 10’a kadar ya da 1’den 20’ye kadar sayı sayar. Daha sonra çocuklar tek sıra oluşturarak şişeleride kendi bulundukları yerle mesafeli olacak şekilde bir araya dizerler. Sırayla bir top yardımıyla şişeleri devirmeye çalışırlar. En çok şişe deviren çocuk oyun sonunda alkışlanır.

    OYUNUN KURALLARI

    Şişelerin kapakları açılmaz
    Yönergeler doğrultusunda hareket ederler
    DİNLENDİRİCİ OYUN

    OYUNUN SÜRESİ: 10 DK

    HAYDİ BİL BAKALIM

    Çocuklar halka şeklinde minderlere otururlar. Öğretmen bu oyunda liderlik görevini üstlenir. Öğretmen yani lider elindeki küpün altı farklı rengini halkadaki çocuklara iki ya da üç çocuğa aynı renk gelecek şekilde dağıtır. Öğretmen küpü ortaya atar ve hangi renk üste gelirse o renk olan çocuklara bilmece sorulur. Cevabı doğru bilen çocuğa ödül olarak üstünde gülen yüz olan yaka kartı verilir. Oyun sonunda en çok gülen yüzü (yaka kartı) olan çocuk arkadaşları tarafından alkışlanır ve mutlu olur.

    OYUNUN KURALLARI

    Soru yöneltilen çocuk cevap verir
    Soru yöneltilen çocuk bilemezse ip ucu verilebilir


  3. #63
    Çevirimdışı
    Sorgulayıcı Üye
    Üyelik tarihi
    09.Ekim.2008
    Mesajlar
    129

    Standart

    teşekkürleer


  4. #64
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 51

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...



    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS
    Çocuk ve oyun
    KONU
    Oyun planı
    D.F.R.S SORUMLUSU
    Öğr.Gör.Alper Yusuf Köroğlu
    HAZIRLAYAN
    Sümeyra Tel
    112201021
    ( N.Ö)
    2012
    KARAMAN




    YAŞ GRUBU : 60-72 AY
    AMAÇ VE KAZNIMLAR
    PİSKOMOTOR ALAN
    AMAÇ: 1Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR:14 Atılan nesneleri yakalar
    AMAÇ:5 Denge geçiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR:2 Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür
    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ:3 Dikkatini toplayabilme
    KAZANIMLAR: 1 Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
    :4 Nesneyi /durumu/olayı ayrıntılarıyla açıklar
    AMAÇ: 2 Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
    KAZANIMLAR: 2 olay ya da varlıkların özelliklerini gösterir.
    :2 Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    AMAÇ:4 Algıladıklarını hatırlayabilme.
    KAZANIMLAR:2 varlıkların rengini söyler.
    :4 varlığın şeklini söyler.
    AMAÇ:13 bir önündeki ilişkiyi kavrayabilme.
    KAZANIMLAR:4 en çok üç öğeden oluşan örüntüdeki 1 varlığı söyler.
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ:6 başkalarıyla işini yönetebilme.
    KAZANIMLAR:2 grup etkinliğini kendiliğinden katılır.
    :5 kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    :9 etkinliklerin süresini ilişkin yönergeye uyar.
    :10 grup etkinliği kurallarına uyar.


    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ:8 görsel materyaller okuyabilme.
    KAZANIMLAR:1 görsel materyaller inceler.
    :4 görsel materyaller açıklar.
    KAVRAMLAR VE KELİMELER: üçgen, kare, dikdörtgen, daire.
    Oyunda Kullanılan Malzemeler: renkli fon kartonları, makas.
    Oyuncu sayısı: sınıf mevcudu kadar.
    Oyunun yeri : sınıf
    Isındırıcı oyunun adı: ŞEKLE GÖRE İLERLEYELİM.
    Isındırıcı oyunun süresi: 7 dakika
    Oyunun kuralları: 1arkadaşlarıyla sıraya geçmek
    :2 sırası gelen çocuk arkadaşının
    Elindeki şekli ve rengi söyler.
    :3 yerdeki şekiller arasında söylediği şekle basmak
    Ama buna basmak için ilerlediği şekillerin
    Rengini ve şeklini söylemek.
    Kaç şekle basarak kendi şeklini ve varlığını söylemek.
    ÖĞRENME SÜRESİ
    ÖN HAZIRLIK: çocuklarla beraber hepsinden farklı renklerde ve hepsinde 5’er olmak üzere yirmi adet kare, üçgen, dikdörtgen, daire kesilir. Öğretmen 10 tanesini alarak geriye kalan 10 tanesini kalanın üzerine birbirinden farklı yere koyar.
    OYUN: sayılarak bir öğrenci seçilir. Seçilen çocuk eline 10 tane karttan bir şekli eline alır sıraya geçen çocuklardan birisine elindeki şekli gösterir. Şekli gören çocuk şeklin ismini ve rengini söyledikten sonra yerdeki şekillerin üzerinden kendi şekline giderken geçtiği şekillerin ismini ve rengini söyler.ve şeklini üzerine basar. Bastıktan sonra kendi şekline ulaşmak için kaç şekle bastığını söyler.ve oyun böylece devam eder.




    Oyunda kullanılan malzemeler: renkli balonlar
    Oyuncu sayısı: sınıf mevcudu
    Oyun yeri: sınıf
    Hareketli oyunun adı: RENKLİ BALONLAR
    Hareketli oyunun süresi: 16 dakika
    Oyunun kuralları: 1gruplar halinde farklı renklere ayrılır
    2 oluşan grup sonunda sırt üstü gözleri kapalı
    Yere uzanır.
    3 öğretmen renkli bir balonla sınıfın ortasında durur
    4 öğretmen grubun rengini söyleyince balonu yere bırakır.
    Rengi duyan çocuklar balon yere düşmeden balonu yakalamalı
    ÖĞRENME SÜRESİ: bütün oyuncular farklı renkte takımlara ayrılırlar.örneğin sarı takım, mavi takım, kırmızı takımlara ayrılan çocuklar yere sırt üstü, sınıfın çeşitli yerlerine uzanırlar ve gözlerini kapatırlar.öğretmen sınıfın ortasında bir renkli balonla dikilir.elinde hangi renk balon varsa o grubun ismini söyler ve balonu yere bırakır adını söylediği grup oyuncuları yattıklar pozisyonda koşarak balonu havadayken yakalamayı başarırsa oyuna devam eder.kazanamayan takım sınıfta ortak bir ceza verilir oyun böylece devam eder.












    Kavramlar ve Kelimeler: büyük, küçük, uzun-kısa, zayıf-şişman, yaşlı-genç
    Oyunda kullanılan malzemeler: makas, dergi, gazeteler, kutular
    Oyunun sayısı: sınıf mevcudu
    Oyunun yeri: sınıf
    Dinlendirici oyunun adı: Zıt kartlar
    Dinlendirici oyunun süresi: 7 dakika
    Oyunun kuralları:1. çocuklar daire şeklinde otururlar.
    2. müzik açılınca kutu elden ele değişir.
    3.müzik durduğunda herkes elindeki kutunun içini inceler.
    4.öğretmen bir isim söyler o çocuk elindeki kartın özeliklerini
    Kimseye göstermeden anlatır.
    5.anlattığı kartın zıddı olan kişi elindeki kartı havaya kaldırır.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    ÖN HAZIRLIKLAR: çocukların ailelerinden birer adet orta boy kutu istenir. Sınıfta ki gazete ve dergiler. Çocuklarla incelenir.( büyük, küçük, uzun-kısa, zayıf-şişman, yaşlı-genç vb.)şekiller kesilir. Kartonlara yapıştırılır. Hazırlanan kartlar kutulara yerleştirilir, kutunun ağzı kapatılır.
    OYUN: çocuklar daire şeklinde oturulur. Her çocuğa bir kutu verilir. Müzik ayrılır. Çocuklar müzik eşliğinde kutuları elden ele değiştirir. Müzik durdurulur. Çocuklar elindeki kutuyu açar ve kartları inceler. Öğretmen çocukların isimlerinden birini söyler. Bu çocuk kartını göstermeden üzerindeki resmi anlatır. Bu kavramın zıddı olan kart hangi çocuktaysa bu çocuk kartını yukarıya kaldırır. Her iki çocuk birlikte oyundan çıkar. Müzik yeniden açılır. Oyun devem eder.


  5. #65
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 52

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...



    T.C

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİM PROGRAMI


    DERS
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    ÜMMÜGÜLSÜM ARSLAN
    112202011

    2.ÖĞRETİM

    2012
    KARAMAN







    OYUN PLANI

    YAŞ:60/72 AYLAR

    —ISINDIRICI OYUN -

    KAVRAMLAR VE KELİMELER: Renk,
    PSİKOMOTOR ALAN:
    AMAÇ 1.Bedensel Koordinasyon Gerektiren Belirli Hareketleri Yapabilme
    KAZANIMLAR:
    1.sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    4.sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    13.Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN:
    AMAÇ 2.Duygularımı fark edebilme
    KAZANIMLAR:
    1.Duygularını söyler.
    4.Duygularını müzik dans drama ve benzeri yollarla ifade eder.
    AMAÇ:6.Başkalarıyla ılıskılerini yönetebilme
    KAZANIMLAR:
    2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur
    4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    7.Gerektiğinde lideri izler.
    8.Gerektiğinde lıderligi üstlenir.
    AMAÇ 8:Farklılıklara saygı gösterebilme
    KAZANIMLAR:
    1.Kendisinin farklı özelliklerini kabul eder.
    2.Başkalarının farklı özelliklerini kabul eder.

    DİL ALANI
    AMAÇ:4 Kendini sözel olarak ifade edebilme
    KAZANIMLAR:
    5.Söz almak için sırasını bekler.
    7.Duygu düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.

    BİLİŞSEL ALAN:
    AMAÇ:4 Algıladıklarını hatırlayabilme
    KAZANIMLAR
    1.Olay ya da varlıkları söyler.
    2.Varlıkların rengi söyler.
    6.Olay ya da varlıkların sırasını söyler.

    ISINDIRICI OYUNU ADI: Trafik ışıkları
    OYUNCUNUN SAYISI:25
    OYUNUN YERİ:SINIF/SALON
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Hayali oyun olduğunda malzeme kullanılmıyor.
    OYUNUN SÜRESİ:5 dakika
    ÖĞRENME SÜRECİ: Bu oyun birkaç kere tekrar edildikten sonra öğrenilir.
    OYUNUN KURALLARI: Oyunda söylenilen hareketlere uyulması

    OYUN: çocuklar öğretmen karşısında yan yana dururlar. Her biri bir aracı canlandırıyorlardır. Öğretmen trafik lambalarının renkleri olan kırmızı. Sarı ve yeşil renklerinden birine sahip olan bir nesne söyler. Çocuklar söylenen nesnenin rengini düşünür. Ve rengi trafik ışığı gibi düşünerek uygun davranışta bulunurlar. örnegın çilek denmısse kırmızı ışığı geregı dururlar. Çimen denmişse yasıl harekete geçerler. En sona kalan oyunu kazanır.



    — HAREKETLİ OYUN -
    KAVRAM VE KELİMELER: Daire
    PSİKOMOTOR ALAN:
    AMAÇ 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR:
    11.Belirli bir engel üzerinden sıçrayarak atlar.
    AMAÇ:5 Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR:
    4.Tek çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.

    SOSYAL/DUYGUSAL ALAN:
    AMAÇ 6.Başkalarıyla İlişkilerini Yönetebilme
    KAZANIMLAR:
    4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    7.Gerektiğinde lideri izler.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    BİLİŞSEL ALAN:
    AMAÇ 3. Dikkat Toplayabilme
    KAZANIMLAR:
    1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı fark eder.
    2.Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.


    HAREKETLİ OYUNUN ADI: Evimiz köyümüz
    OYUNCUNUN SAYISI:25
    OYUNUN YERİ: SINIF/SALON
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Geometrik Şekiller kullanılır.
    OYUNUN SÜRESİ:15 DAKİKA
    OYUNUN SÜRECİ: Yeni bir oyuna başlamadan önce tekrar edilirse oyun öğrenilir.
    OYUNUN KURALLARI: Daire dışına çıkmadan söyleneni yapma

    OYUN:2 tane büyük daire çizilir. Birinin adı “ev”digerinin adi “köy”olur. Öğretmen çocuklara “evimiz”dedigi zaman dairenin ilgili dairenin içine atlamaları “köyumuz”dedigimiz dışarıya atlamaları gerekir. Önce yavaş sonra hızlı bir şekilde söyleyerek çocukları şaşırtmaya çalışır. Şaşıran çocuk oyun dışı kalır.

    —DİNLENDİRİCİ OYUN-
    KAVRAMLAR VE KALİMELER: Renk
    PSİKOMOTOR ALAN:
    AMAÇ 1.Bedensel Koordinasyon Gerektiren Belirli Hareketleri Yapabilme
    KAZANIMLAR:
    4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür.

    SOSYAL/DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ 2.Duygularını Fark Edebilme
    KAZANIMLAR:
    1.Duygularını söyler.
    2.Duygularının nedenlerini açıklar.
    3.Duygularının sonuçlarını açıklar.
    AMAÇ 4.Kendi kendini güduleyebılme
    KAZANIMLAR:
    2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.

    AMAÇ 6. Başkalarıyla İlişkilerini Yönetebilme
    KAZANIMLAR:
    7.Gerektiğinde lideri izler.
    8.Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    11.Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

    DİL ALANI:
    AMAÇ:1. Sesleri ayırt edebilme
    KAZANIMLAR:
    2.Sesin geldıgi yönü belirler.
    AMAÇ:4 Kendini sözel olarak ifade edebilme
    KAZANIMLAR:
    1.Dinlerken ve konuşurken göz teması kurar.
    5.söz almak için sırasını bekler.
    6.Duygu düşünce ve hayllrını söyler.
    AMAÇ:4 Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    KAZANIMLAR:
    3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap varır

    BİLİŞSEL ALAN:
    AMAÇ:3 Dikkatini toplayabilme
    KAZANIMLAR:
    1.Dikkat edilmesi gereken nesneye durumu ya da olayı fark eder.
    2.Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.
    3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı söyler.
    4.Nesneyi durumu ya da olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    AMAÇ:4 Algıladıklarını hatırlayabilme
    KAZANIMLAR:
    1.Olay ya da varlıkları söyler
    3.varlığın yerini söyler.
    4.varlığın seklini söyler.


    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: Gördün mü?
    OYUNCUNUN SAYISI:25
    OYUNUN YERİ: SINIF/SALON
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER:
    OYUNUN SÜRESİ: 10dakika
    OYUNUN SÜRECİ: Yeni bir oyuna başlamadan önce tekrar edilirse oyun öğrenilir.
    OYUNUN KURALLARI: Dikkat gerektiren nesneleri bilme

    OYUN: Öğretmen çocukları etrafına toplar.
    • Aranızda çocuğum var. Ben şimdi giydiği elbiseyi. Ayakkabısını anlatacağım bakalım tanıyabılecekmısınız? Der.

    Bu sırada bütün çocuklar birbirine dikkatle süzmeye başlar. Eğer bulamazlarsa kız mı erkek mi? diye sorarlar. Böylece oyun tekrarlanır.

    (Eğer çocuklar oyunu tekrar oynamak isterlerse oyun süreleri uzatılabilir, oyunda sınırlama yapılmaz.)


  6. #66
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 53

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    TC.

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI




    DERS:

    ÇOCUK VE OYUN



    KONU:

    OYUN PLANI HAZIRLAMA



    DERS SORUMLUSU:

    ÖĞR. GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU



    HAZIRLAYAN:

    ÜMMÜGÜLSÜM DEMİR



    ÖĞRENCİ NUMARASI:

    112202015



    2.ÖĞRETİM


    2011-2012
    20 / 01 / 2012

    KARAMAN



    AMAÇ VE KAZANIMLAR



    PSİKOMOTOR ALAN

    AMAÇ 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIM 14. Atılan nesneleri yakalar.

    SOSYAL DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    KAZANIM 2. Grup etkinliğine kendiliğinden katılır.
    9. Etkinlik sürecine ilişkin yönergeye uyar.
    10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    DİL ALANI

    AMAÇ 8. Görsel materyalleri okuyabilme
    KAZANIM 1. Görsel materyalleri inceler.
    2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
    3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

    BİLİŞSEL ALAN

    AMAÇ 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
    KAZANIM 1. Olay ya da varlıkları söyler.
    8. Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
    9. Nesne durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.


    ÖZBAKIM BECERİLERİ

    AMAÇ 4. Dinlemeyle ilgili kurallara uyabilme
    KAZANIM 1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.




    KAVRAMLAR VE KELİMELER

    Daire (şekil kavramı)

    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER

    Bardak
    Top
    Belirli nesneler (oyuncak, lego vb)

    OYUNCU SAYISI: 25

    YAŞ GRUBU:60-72 AY

    OYUNUN YERİ: Sınıf içi

    OYUNUN SÜRESİ: 30 DK


    YAŞ GRUBU:60-72 AY



    ISINDIRICI OYUN (5 DK)

    TOP KİMDE?

    Çocuklar daire şeklinde minderlerin üzerine oturtulur. Öğretmen içlerinden bir ebe seçer ve ebe dairenin ortasına geçer. Çocuklar topu ebeye fark ettirmeden elden ele gezdirirler. Bazen de elinde top olmayan çocuk ebeyi şaşırtmak için yanındakine veriyormuş gibi yapar. Ebe kimde olduğunu tahmin ettiğinde durun der ve tahmin ettiği kişinin elini açar. Bildiyse ebe değişir.

    OYUNUN KURALLARI

    Topun kimde olduğunu kimse söylemeyecek

    HAREKETLİ OYUN (15 DK)

    HAGİSİ YOK?

    Seçilen bazı nesneler oyun alanı içine konur. Çocukların nesnelere iyice bakmaları ve nelerin olduğunu akılda tutmalarını ister. Öğrencilerden biri ede seçilerek gözlerini kapatması istenir ve nesne saklanır. Çocuğa gözlerini açması söylenir. Nesnelerden hangisinin saklandığını tahmin etmesi istenir. Bilirse başka ebe seçilir. Bilemezse ipucu verilir. Böylece devam edilerek oyun sonlandırılır.

    OYUNUN KURALLARI

    Diğer öğrenciler müdahale etmeyecek

    DİNLENDİRİCİ OYUN (10 DK)

    HANGİ BARDAĞIN ALTINDA?

    Öğretmen üç bardağı masanın üzerine kapalı bir şekilde koyar. Bardaklardan birinin altına bir nesne koyar ve istekli bir öğrenci oyunu oynamak için gelir. Öğretmen çocuk geldiğinde bardakların yerlerini değiştirir ve altında nesne olan bardağı bulmasını ister. Çocuk doğru bardağı bulursa alkışlanır.

    OYUNUN KURALLARI

    Seçilen öğrenci cevap verir.


  7. #67
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 54

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI
    DERS
    ÇOCUK VE OYUN
    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA
    DERS SORUMLUSU
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ:ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN
    ÜMMÜHANİ KÜPDİLLİ
    112202005
    II. ÖĞRETİM
    2011-2012
    KARAMAN



    YAŞ GRUBU:36-72 ay
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    Psikomotor Alan
    Amaç 5.Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar:
    6.Çift ayakla ileri geri sıçrar.
    Sosyal-Duygusal Alan
    Amaç 4.Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanımlar:
    2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç 6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar:
    2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.


    Dil Alanı
    Amaç 1.Sesleri ayırt edebilme
    Kazanımlar:
    1.Sesin kaynağını söyler.
    3.Sesin özelliğini söyler.
    Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar:
    2.Sohbete katılır.
    4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
    5.Söz almak için sırasını bekler.
    6.Duygu-düşünce ve hayallerini söyler.
    Bilişsel Alan
    Amaç 16.Belli durum ve olaylarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme
    Kazanımlar:
    3.Yarım bırakılan olayı,durumu şiir,öykü vb. uygun şekilde tamamlar.
    Öz Bakım Becerileri
    Amaç 4.Dinlemeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanımlar:
    1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici etkinliğe katılır.
    Kavramlar:
    İçeri-dışarı
    Sesli-sessiz
    Doğru-yanlış
    Araç ve Gereçler: Gözleri kapatmak için kuşak,evcil hayvan resimleri.
    Oyuncu Sayısı:20
    Oyunun Yeri:Salon-Sınıf Oyunları




    ISINDIRICI OYUN
    Oyunu Adı:Ben Kimim
    Oyunun Süresi:5 dakika
    Öğrenme Süreci:Öğrenciler sınıfta toplanır ve sayışma yoluyla bir ebe seçilir.Diğerleri daire şeklinde oturtulur.Ebe gözleri bir örtüyle bağlanarak dairenin oratasına oturur.Öğretmenin parmağıyla işaret ettiği çocuk, bir hayvanın sesini taklit eder.Ebeye sesi kimim çıkardığı ve hangi havyanın sesi olduğu sorulur.Ebe bilirse sesi çıkaran çocuk yeni ebe olur.Bilemezse ebe yine rolünde devam eder.Çocuklar ebeye tanınmamak için seslerini değiştirebirler.Oyun bu şekilde sürdürülür.
    Oyunun Kuralları:Öğretmenin işaret ettiği öğrenci hayvan sesi çıkarmalıdır.




    HAREKETLİ OYUN
    Oyunun Adı:Leylek ve Kurbağalar
    Oyunun süresi:15 dakika
    Öğrenim süreci: Bütün öğrenciler sınıfta toplanır ve sayışma yoluyla bir leylek seçilir.Diğer öğrenciler kurbağa olur.Sınıfın bir tarafı kurbağaların yuvası olarak belirlenir ve kurbağalar burada çömelmiş bir şekilde; leylek ise oyun alanında ayakta bekler.Kurbağalar ara ara yuvalarından çıkarlar çünkü yuvalarında en fazla bir dakika durma şansları var.Leylek kurbağaları yakalamaya çalışır kurbağalar zıplayarak koşmaya başlarlar.Yakalanan kurbağalar leylek olur.Bütün kurbağalar leylek oluncaya kadar oyun devam eder.
    Oyunun kuralları:Kurbağalar bir dakika sonra yuvalarından çıkmak zorundalar ve kurabağalar zıplayarak ilerlemek zorundadır.


    DİNLENDİRİCİ OYUN
    Oyunu adı:
    Oyunun süresi:10 dakika
    Öğrenme süreci:Öğretmen evcil hayvanların resimlerini göstererek hayvanları öğrencilere tanıtır.Çocuklara bu hayvanların nerelerde yaşadıkları sorulur. “Yemyeşil bahçesi olan kocaman bir ev varmış.Burada bütün evcil hayvanlar mutlu yaşarmış”diyerek hikaye başlatılır.Sırayla her çocuğa söz hakkı verilerek birkaç cümle ile hikayenin tamamlanması istenir.Oluşan hikayelerden çocukların hikayeleri resim yapmaları istenir.


  8. #68
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 55

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI
    DERS:
    ÇOCUK VE OYUN
    KONU:
    OYUN PLANI
    DERS SORUMLUSU:
    ÖĞR. GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN:
    YASEMİN KARAGÖZ
    112201024
    (1.ÖĞRETİM)
    2012
    KARAMAN






    Yaş Grubu: 60-72 Ay
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar:
    4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    Amaç 6.Başkaları ile ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar:
    3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    5.Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    7.Gerektiğinde lideri izler.
    9.Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme
    Kazanımlar:
    1.Hata yapabileceğini kabul eder.
    4.Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
    5.Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.
    DİL ALANI
    Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme

    Kazanımlar:
    3. Konuşurken sesinin tonunu işitebilir biçimde ayarlar.
    4. Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
    Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar:
    2.Sohbete katılır.
    4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
    5.Söz almak için sırasını bekler.
    6.Duygu düşünce ve hayallerini söyler.
    7.Duygu düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
    8.Üstlendiği role uygun konuşur.
    Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    Kazanımlar:
    1.Dinlediklerini başkalarına anlatır.
    3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
    Kazanımlar:
    1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı fark eder.
    2.Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.
    3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı söyler.
    Amaç 4.Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanımlar:
    9.Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.
    Amaç 12.Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    Kazanımlar:
    2.Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır.
    Kavramlar ve Kelimeler: Uçak, kağıt, dere, ağaç, çicek, masa
    Oyunda Kullanılan Malzemeler: Gazete
    Oyuncu Sayısı: 20-25
    Oyunun Oynanacağı Yer: Oyun odasında ya da sınıfta
    Isındırıcı Oyunun Adı: Tik Tak
    Isındırıcı Oyunun Süresi: 20-25 dakika
    Oyunun Kuralları:
    -Şaşıran yanar.
    -Yer değiştirmeyi unutan yanar.
    Öğrenme Süreci:
    Bir oyuncu kalır, diğerleri oturur. Ayakta kalan oyuncu, oturan bir arkadaşının yanına gider: ‘Tik’ der, 10 ‘a kadar acele sayar. Oturan oyuncu, sağındaki arkadaşının adını soyadını hemen söyler ve yer değiştirirler. Söyleyemezse yerini ayaktaki arkadaşına verir. Söylerse ayaktaki başka birine gider.
    Ayaktaki oyuncu: ‘Tak’ derse oturan oyuncu solunda oturan arkadaşının adını soyadını söyler ve yer değiştirir. ‘ Tik-Tak’ derse, herkes ayağa kalkar ve yer değiştirir. Bu arada ayaktaki oyuncu kendisine yer kapabilir. Ayakta kalan ebe olur.
    Hareketli Oyunun Adı: Grup Eridi Oyunu
    Hareketli Oyunun Süresi: 15-20 dakika
    Oyunun Kuralları:
    -Müzik bittiğinde gazetenin üstüne sığamayan grup yanar.
    Öğrenme Süreci:
    Çocuklara oyunu anlatır. ’’Şimdi size müzik açacağım ve müzikle dans edeceksiniz. Müzik bittiği an grubunuzla birlikte gazete kağıdının üzerine çıkacaksınız. Eğer grubunuzdan birinin ayağı dışarıda kalırsa grubunuz oyundan elenecek. Her müzik başlayacağında gazete kağıdını biraz daha küçülteceğiz ve grup olarak kağıdın üzerinde durduran grup oyunu kazanır’’ der ve müziği açar. Öğretmen çocukları üçerli gruba ayırır. Her bir grup için yere gazete koyar. Oyunun sonunda hangi grup tam olarak gazetenin üzerinde durursa oyunu kazanır. Kazanan grup yıldız vb. şeylerle ödüllendirilir.
    Dinlendirici Oyunun Adı: Hayallerde Uçmaca
    Dinlendirici Oyunun Süresi: 5-10 dakika
    Oyunun Kuralları:
    -Gözlerini kapatmayan ve öğretmenini dinlemeyen yanıyor.
    Öğrenme Süreci:
    Hareketli oyundan oynandıktan sonra çocuklar yere rahat bir şekilde oturtulurlar ve “Şimdi hep birlikte hayal dünyasına yolculuk edelim, gözlerinizi kapatıp söylediklerimi hayalinizde canlandırmanızı istiyorum” der ve ardından “Hepiniz bir kağıtsınız, küçük bir çocuk sizden bir uçak yaptı ve yatak odasının penceresinden dışarı fırlattı Uçuyorsunuz, uçuyorsunuz, uzun bir dere boyunca uçmaya devam ediyorsunuz, dereyi takip etmekten sıkıldınız, yönünüzü değiştirdiniz, şimdi de çimlerin üzerine yavaş bir iniş gerçekleştirdiniz Her yer ağaçlarla çiçeklerle dolu, çiçeklerin kokusunu içinize çektiniz, o da ne şimdi bir çocuk sizi eline aldı, acaba nereye götürüyor Evet sizi uçak yapan çocuk sizi odasına götürüp masasına yavaşça bıraktı” denir hayal etme süreci sonlandırılır Sonra çocuklara bazı sorular sorarak kendilerini ifade etmeleri sağlanır.


  9. #69
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 56

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAGLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROĞRAMI
    ÇOCUK VE OYUN
    KONU;
    OYUN PLANI
    DERS SORUMLUSU;
    ÖĞR.GÖR.ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN;
    YEŞİM SÖZEN
    112201014
    NORMAL ÖGRETİM
    2012 KARAMAN






    KAVRAMLAR VE KELİMELER
    SAYILAR
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER
    MÜZİK,AĞAÇ VE TASLARDAN KUKLA ,FON KARTONLA YAPILMIŞ SAYILAR,BANT
    OYUNCU SAYISI:20
    YERİ:SINIF ISINDIRICI OYUN ADI;UZAK DİYAR
    SÜRESİ:10
    ÖGRENME SÜRECİ:ÖĞRETMEN HAYALI DÜSÜNCE İLE ÇOCUKLARI OVAYA GÖTÜRÜR VE YÖNERGEYE GÖRE HAREKET EDERLER.
    OYUNUN KURALLARI:ÖGRETMENİN YÖNERGESİNE UYGUN OLARAK OYNANIR.
    OYUN;
    EVET ÇOCUKLAR KARŞIMIZDA KOCAMAN BİR OVA VAR.ŞİMDİ HAZIRLANALIM VE ORAYA GİDELİM,AAA BAKIN ORDA ÇİCEKLERİN ÜZERİNDE SAYILAR VAR,ONLARI ALMAMIZ İÇİN BU TASLARDAN VE AĞAÇLARDAN GEÇMEMİZ GEREKİYOR.ONLARA DİKKAT EDELİM VE GEÇELİM.HAREKETLER YAPILIR.HEPİMİZ BİR TANE SAYI ALALİM VE GİDELİM AMA ÇİÇELLERE ZARAR VERMEDEN ,VE BÜTÜN COCUKLAR ALMİŞ OLDUKLARI SAYIYI SEVİNÇLİ BİR ŞEKİLDE ÖĞRETMENE SÖYLERLER. HAREKETLİ OYUN
    ADI:SAYI YAKALAMA
    SÜRESİ:20
    ÖGRENME SÜRECİ :
    ÖĞRETMEN SAYILARI ÇOCUKLARIN ARKASINA YAPIŞTIRIR VE MÜZİK AÇAR.ÇOÇUKLAR MÜZİK BİTİMİNDE SAYILARA UYGUN SEKİLDE GECMEYE ÇALIŞIRLAR,GECEMEYEN OYUNDAN ÇIKAR ,OYUN BU ŞEKİLDE DEVAM EDER. ÇOCUKLAR OYUNA UYGUN HAREKET EDERLER.
    KURALLAR: ÖĞRETMENİN VERMİŞ OLDGU YÖNERGEYE GÖRE HAREKET EDERLER.
    OYUN:ÇOÇUKLARIN ŞEÇMİŞ OLDUĞU SAYILARI ÖĞRETMEN ÇOÇUKLARIN ARKALARINA YAPIŞTIRIR.
    ÖĞRETMEN MÜZİK AÇAR VE ÇOÇUKLAR HAREKETLERLE SINIFTA OYNAMAYA VE DOLAŞMAYA BAŞLARLAR.BİRAZ ZAMANDAN SONRA ÖĞRETMEN KOMUTU İLE MÜZİK KAPATILIR . 20 ÇOCUK SAYILARA GÖRE SIRAYA GEÇMEYE ÇALIŞIRLAR,GEÇEMEYEN OYUNDAN ÇIKAR.OYUN BU ŞEKİLDE DEVAM EDER,EN SON KALAN ÇOÇUKLAR ALKİŞLANIR.

    DİNLENDİRİCİ OYUN ADI:HAYAL
    SÜRESİ:5 DK
    ÖĞRENME SÜRECİ:ÇOÇUKLAR MİNDERLERİNİ ALIRLAR VE YERE YATARLAR. ÖĞRETMEN ÇOÇUKLARDAN GÖZLERİNİ KAPATMALARINI İSTER.ÖGRETMEN YÖNERGEYE SÖYLER VE ÇOÇUKLAR UYGULARLAR.
    KURALLARI.ÖĞRETMENE UYGUN HAREKET EDERLER.
    ÇOÇUKLARIN SAYILARI ÇIKARTILIR VE ÇOÇUKLAR O SAYIYI ALIP MİNDERİN ÜZERİNE YATMALARINI İSTER.EVET ÇOÇUKLAR ŞİMDİ GÖZLERİMİZİ KAPATALIM VE DÜŞÜNELİM ,SİZ EĞER SAYI OLSAYDİNIZ NELER YAPARDİNİZ,NE DÜŞÜNÜRDÜNÜZ. ÇOÇUKLAR DÜSÜNÜR VE SIRAYLA COCUKLAR DÜSÜNCELERİNİ SÖYLERLER VE OYUN BİTER.


  10. #70
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 57

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    T.C

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ POGRAMI

    DERS
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU
    OYUN PLANI

    DERS SORUMLUSU
    ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    ZEHRA MUĞLU


    2012
    KARAMAN







    YAŞ GRUBU: 60-72 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanımlar:
    1:sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapabilme.
    AMAÇ 2:El ve göz koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanımlar:
    7:El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
    13:Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
    AMAÇ 5enge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanımlar:
    2:Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür.
    5:Tek –çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.

    SOSYAL- DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ 2uygularını fark edebilme.
    Kazanımlar:
    3uygularının sonuçlarını açıklar.
    4uygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.
    AMAÇ 4: Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanımlar:
    2:Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    AMAÇ 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    Kazanımlar:
    5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    11:Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

    DİL ALANI

    AMAÇ 1:Sesleri ayırt edebilme
    Kazanımlar:
    3:Sesin özelliğini söyler.
    AMAÇ 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.
    Kazanımlar:
    1inlerken ve konuşurken göz teması kurar.
    8:Üstlendiği role uygun konuşur.



    AMAÇ 8:Görsel materyalleri okuyabilme.

    Kazanımlar:
    1:Görsel materyalleri inceler.
    2:Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
    3:Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    6:Görsel materyalleri özenle kullanır.

    BİLİŞSEL ALAN

    AMAÇ 2: Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
    Kazanımlar:
    1:Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
    2:Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.

    AMAÇ 3ikkatini toplayabilme.
    Kazanımlar:
    1ikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı fark eder.
    2ikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.

    AMAÇ 4:Algıladıklarını hatırlayabilme.
    Kazanımlar:
    2:Varlıkların rengini söyler.
    4:Varlıkların şeklini söyler.

    AMAÇ 5:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
    Kazanımlar:
    1:Varlıkları bire bir eşleştirir.
    3:Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.

    AMAÇ 9:Nesneleri sayabilme.
    Kazanımlar:
    4:Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
    5:Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.

    AMAÇ 14:Parça-Bütün ilişkisini kavrayabilme.
    Kazanımlar:
    1:Bir bütünün parçalarını söyler.
    4:Nesneler arasında yarım olanları gösterir.
    5:Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi açıklar.




    ÖZ BAKIM BECERİLERİ

    AMAÇ 1:Temizlik kurallarını uygulayabilme.
    Kazanımlar:
    7:İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.

    AMAÇ 4inlenmeyle ilgili kurallara uyabilme.
    Kazanımlar:
    1:Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.




    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER

    · Sandalye

    OYUNCU SAYISI

    · 20 kişi

    OYUNUN YERİ

    · Sınıf salon oyunları

    ISINDIRICI OYUNUN ADI

    · Miniklerim Hayvan taklitleri yapıyor


    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ

    · 15 Dakika

    ISINDIRICI OYUNUN KURALLARI


    · Sırası gelenin taklidi yapması

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Çocuklar sandalyelere dairesel biçimde otururlar her çocuğa birer isim söylenir. Bu isimler hayvan isimleridir. Çocuklar bu hayvan isimlerini kendileri seçer ve bir ebe seçilir. Seçilen ebe ortaya geçer. Ebe seçilen hayvan isimlerinden bir tanesini söyler ve seçilen çocuk o hayvan taklidini yapar. Ebe farklı bir hayvan ismi daha söyler. Ve çocukta seçtiği hayvanın taklidini yapar ve oyun böyle devam eder.




    KAVRAMLAR

    · RENK KAVRAMI
    · SAYI KAVRAMI
    · DAİRE


    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER

    · Fon kartonu

    OYUNCU SAYISI

    · 20 Kişi

    OYUNUN YERİ

    · Sınıf

    HAREKETLİ OYUNUN ADI

    · Sayılarla renkleri bulma

    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ

    · 20-25 dakika

    HAREKETLİ OYUNUN KURALLARI

    · Belirlenen sayı kadar atlayabilme renkleri çözebilme

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Çocuklardan fon kartonlarını çember şeklinde kesmeleri sağlanır. Fon kartonların her renkte olması gerekir. Kesilen bu fon kartonları sınıfın ortasına yerleştirmeleri sağlanır. Çocuklar grup şeklinde sıra olurlar. Müzik seçilir müzik başladığında sıradaki çocuk belirlenen sayı kadar atlaması ve müzik durduğunda belirlenen sayı kadar atlamış olması gerekir ve en son kaldığı
    Yerdeki rengi söylemesi istenir. Eğer belirlenen sayı kadar atlamamışsa oyundan elenir.


    KAVRAMLAR

    · Bütün – Yarım


    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER

    · Meyve kartları

    OYUNCU SAYISI

    · 20 kişi
    OYUNUN YERİ

    · Sınıf

    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI

    · Meyveleri bütünleme

    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ

    · 15 dakika

    DİNLENDİRİCİ OYUNUN KURALLARI

    · Yarım meyve kartlarının bütününü bulma


    ÖĞRENME SÜRECİ

    Hazırlanmış olan yarım ve bütün meyve kartları masanın üzerine koyulur ve çocuklardan
    Yarım meyvelerin bütününü bulması istenir.