Etkinlik ve Dosya Arama Motoru


<div style="background-color: none transparent;"></div>

Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum... T.C KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU ÇOÇUK GELİŞİM PROGRAMI DERS : ÇOÇUK VE OYUN KONU :

Ağaç Şeklinde Aç15Beğeni

Konu: Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

  1. #71
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 58

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C.

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI





    DERS

    ÇOCUK VE OYUN



    KONU

    OYUN PLANI HAZIRLAMA




    DERS SORUMLUSU

    ÖGR.GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU




    HAZIRLAYAN

    ZÜBEYDE BALLAN

    112201025

    ( NORMAL ÖĞRETİM )







    2012
    KARAMAN


    YAŞ GRUBU 60-72 AY

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1 Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanımlar
    1 Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketi yapar.
    5 Sözel yönergelere uygun olarak koşar.

    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    Amaç 6 Başkaları ile ilişkilerini yönetebilme.
    Kazanımlar
    2 Gurup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3 Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4 Aldığı sorumluluğu yerine getir.
    7 Gerektiğinde lideri izler.
    8 Gerektiğinde lideri üstlenir.
    9 Etkinliklerin süresine uygun yönergeye uyar.
    10 Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    11 Gerekli durumlarda karalılık gösterir.

    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 9 Nesneleri sayabilme.
    Kazanımlar
    1 1-10 arası ileriye doğru birer birer ritmik sayar.

    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Amaç 4 Dinlenme ile ilgili kurallara uyabilme.
    Kazanımlar
    1 Yorulduğu durumlarda dinlendirici etkinliğe katılır.
    Amaç 5 Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme.
    Kazanımlar
    1 Tehlikeli olan durumları söyler.
    2 Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
    3 Herhangi bir tehlike anında yetişkinden yardım ister.


    KAVRAMLAR VE KELİMELER= 1-10 Arası sayılar

    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER
    30-35cm uzunluğunda plastik bir değnek.
    Oyuncak peynir yada her hangi bir oyuncak.
    Sandalye.

    OYUNCU SAYISI=15

    OYUNUN OYNANACAGI YER=Sınıf ve Bahçe




    ISINDIRICI OYUNUN ADI=Elma ağacı
    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ=10 DK.
    OYUNUN KURALI
    Herkesin sayısı söylendiğinde, olduğu yerde zıplamalılar.
    ÖGRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocukların bir araya toplanmalarını sağlar. Kuralı söyler.Daha sonra öğretmen ‘evet çocuklar bahçemizde büyük bir elma ağacı var.Sizde onun meyvelerisiniz.Ben size sayılar söyleyeceğim,sizin isminiz o sayılar olacak.(birinci elma ikinci elma… gibi ).Sonra ben birinci elma düşsün dediğimde kim ‘birinci elma’ ise yerinde zıplayacak’ diyerek çocukları yerlerine koyar.Sonra öğretmen ‘birinci elma düşsün’ diyerek birinci elma olan çocuk yerinde zıplar.Diğerlerini de söyleyerek devam eder. Öğretmen sonra ritmik şekilde hızlandırarak söyler.

    HAREKETLİ OYUNUN ADI=Değneği bul
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ=15 DK.
    HAREKETLİ OYUNUN KURALLARI
    Ebe değneği saklarken diğer çocuklar ebeye bakmamalı ve çizilen çizgiden geçmemeliler.
    Ebe kovalarken değneği sert bir şekilde vurmamalıdır.
    ÖGRENME SÜRECİ
    Öğretmen, çocukları bahçeye çıkmak için ,havanın durumuna göre hazırlar.Bahçeye çıkılır.Öğretmen önceden yeşillik, geniş, bir alan belirlemiştir.Çocukları oraya götürür.Oyunu anlatır ve kuralları söyler.Bir tana ebe seçer. Ebeye önceden hazırladığı plastik değneği verir.Öğretmen yere bir tane düz çizgi çizer .Çocuklar o çizgide dururlar.Ebe de o çizginin biraz uzağında durur.Çocuklar ebeye ters bir şekilde dönerler.Ebe değneği saklar ve tamam dediğinde çocuklar ebenin yanına koşarak gelirler. Değneği aramaya başlarlar. Ebe 10’a kadar sayar.Değneği bulan çocuk diğer çocukları kovalamaya başlar.Eğer ebe 10’a kadar saydıktan sonra çocuklar bulamazlarsa, ebe sakladığı yerden değneği çıkartarak kovalamaya başlar.Çizgiyi geçen çocuk kurtulmuş sayılır.Ama çizgiyi geçemeden ebe vurursa vurulan kişi ebe olur.Oyun çocukların isteklerine ve süreye göre devam ettirilir.

    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI=Fare peynir oyunu
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ=5 DK.
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN KURALLARI
    Ebe gözlerini açmamalıdır.
    Diğer çocuklar sessiz olmalı ve hangi çocuk olduğunu ebeye söylememeliler.
    ÖGRENME SÜRECİ
    Öğretmen ve çocuklar sınıfa girerler.Sandalyeler daire şeklinde konulur.Ortaya da bir tane sandalye konulur. Bir kişi ebe (fare) seçilir.Ebe ortadaki sandalyeye oturur.Diğer çocuklarda ebenin etrafındaki sandalyelere otururlar.Öğretmenin hazırladığı oyuncak peyniri yada herhangi bir oyuncağı ortada ki sandalyenin altına koyar.Sonra ebe gözlerini kapatır. Öğretmen sessiz şekilde bir çocuk gösterir.O çocuk sandalyenin altındaki oyuncağı alır ve sessizce yerine oturur.Oyuncağı arkasına saklar.Öğretmenin söylemesi ile ebe gözlerini açar.Oyuncağı alan çocuğu tahmin etmeye çalışır. Ebe doğru kişiyi bulursa o kişi ebe olur.Ebe olan çocukta tahmin ettiği çocuğun sandalyesini alarak oyundan çıkar.Eğer tahmin ettiği yanlış kişi olursa ebe yine oyundan çıkar.Başka bir çocuk seçilir.


  2. #72
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C.

    KARAMANOĞLU MEHMETBET ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ M. Y. O.
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI






    DERS

    ÇOCUK VE OYUN


    KONU

    OYUN PLANI HAZIRLAMA


    DERS SORUMLUSU

    ÖĞR. GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU


    HAZIRLAYAN

    ASLIHAN GÜLKE
    112202028
    2.ÖĞRETİM










    2011
    KARAMAN


    YAŞ GRUBU: 60-72

    AMAÇ VE KAZANIMLAR


    PSİKOMOTOR ALAN

    AMAÇ 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    KAZANIM:
    15: Nesneleri belirli bir mesafedeki hedefe atar.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    KAZANIM:
    9: Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.

    DİL ALANI

    AMAÇ 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.
    KAZANIM:
    5:Söz almak için sırasını bekler.
    6uygu, düşünce ve hayallerini söyler.

    AMAÇ 5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
    KAZANIM:
    2inlediklerine ilişkin sorular sorar.
    3inlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.

    BİLİŞSEL ALAN

    AMAÇ 20: Atatürk’ü tanıyabilme.
    KAZANIM:
    1: Atatürk hayatı ile ilgili olguları söyler.
    2: Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ

    AMAÇ 5: Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme.
    KAZANIM:
    2: Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.







    KAVRAMLAR VE KELİMELER:

    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: KÜP - TOP - KUKLA

    OYUNCU SAYISI: 25-30

    OYUNUN YERİ: SINIF-SALON OYUNLARI ve AÇIK HAVA OYUNLARI


    1: ISINDIRICI OYUNUN ADI: KÜPLERİM

    OYUNUN SÜRESİ: 5 DAKİKA

    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen bir gün öncesi 6 kenarı olan (zara benzeyen) küpler yapar. Zarların her kenarına hareketli olan farklı hayvan resimlerini koyar.
    Çocuklar daire şeklinde oturur. Oyunumuzun adı ‘KÜPLERİM’. Küpler dairenin ortasında olur. Öğretmen ismini söylediği çocuk ortaya geçer ve birini istediği arkadaşının önüne atar. Küpün gelen tarafındaki hayvan resmini gören çocuk hayvan hareketlerini yapar.
    Çocuklar arkadaşının yaptığı hayvan hareketlerinden hayvanı bilmeye çalışırlar. Küpü arkadaşına atan çocuk o seferlik oynamaz.

    OYUNUN KURALLARI: Küpü attığı arkadaşından başka kişi görmeyecek. Küpü arkadaşına atan çocuk oyunda o seferlik oynamaz.



    2: HARAKETLİ OYUNUN ADI: BASKETBOL

    OYUNUN SÜRESİ: 15 DAKİKA

    ÖĞRENME SÜRECİ: Çocuklar tek sıra halinde dışarı çıkar. “Sıra olalım” şarkısı eşliğinde;
    SIRA OLALIM

    Sıra olalım, sıra olalım
    Birbirimize saygı duyalım
    Öne geçmeden, kavga etmeden
    Sıra olalım sıra olalım
    dışarı çıkarlar.
    Bir çocuk durabilecek şekilde daire çizilir. Oyunumuzun adı ‘BASKETBOL’. Öğretmenin seçmiş olduğu bir tane çocuk dairenin içine geçer. Öğretmen çocuğa bir tane basketbol topu eline verir. Çocuğun bulunduğu dairenin karşısında çocukları rahatlıkla atabileceği uzaklık da pota olur. Çocuk daireden çıkmadan potanın içine topu geçirebilmeli.

    OYUNUN KURALLARI: Daire içindeki çocuğun 3 defa şansı var yanan oyundan çıkar, topu atan oyuna devam eder sırasının arka tarafına geçer.


    3: DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: KIRMIZI KUKLA

    OYUNUN SÜRESİ:10 DAKİKA

    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen kukla gösterisi yapar. Öğretmenin önceden hazırlamış olduğu “KIRMIZI” adında bir kukla yapar. Kuklayı öğrencilere tanıdır isminin Kırmızı olduğunu söyler. Kuklayla birlik de ATATÜRK’ ün hayatını anlatacağını söyler. Kuklayla eğlenceli bir şekilde ATATÜRK’ ün hayatı anlatır. Çocuklar kuklaya soru sorar, kukla çocuklara soru sorar. Öğretmen kukla gösterisi yaptıktan sonra çocuklar isterse kuklayla tekrar ATATÜRK’ ün hayatını kısaca anlatabilirler birbirlerine soru sorabilirler.

    OYUNUN KURALLARI: Öğretmen kukla gösterisi yaparken konuşan çocuk kukla gösterisi yapamaz.


  3. #73
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİM PROĞRAMI

    DERS
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU
    ÖĞR.GÖR.ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    AYŞENUR DOĞAN
    112202007
    (II.ÖĞRETİM)
    2012
    KARAMAN





    YAŞ GRUBU 60-72 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1: Bedensel koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanımlar 1:Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    4: Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    5: Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    14:Atılan nesneleri yakalar.
    15:Nesneleri belli bir mesafade ki hedefe atar.
    Amaç 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanım 1:Küçük nesneleri toplar.
    Amaç 3:Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme.
    Kazanım 5:Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    Amaç 2uygularını fark edebilme.
    Kazanımlar 1uygularını söyler.
    2uygularının nedenlerini açıklar.
    3uygularının sonuçlarını açıklar.
    Amaç 3uygularını kontrol edebilme.
    Kazanım 1:Olumlu olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
    2:Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır.
    3:Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
    Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    Kazanımlar 2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3:Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    6:Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
    7:Gerektiğinde lideri izler.
    8:Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    Amaç 8:Farklılıklara saygı gösterebilme.
    Kazanım 2:Başkalarının farklı özelliklerini kabul eder.

    DİL ALANI
    Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.
    Kazanımlar 1inlerken ve konuşurken göz temasını kurar.
    2:Sohbete katılır.
    3:Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
    4:Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
    5:Söz almak için sırasını bekler.
    6uygu,düşünce ve hayallerini söyler.
    7uygu,düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.










    Amaç 5:dinlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Kazanımlar 2inlediklerine ilişkin sorular sorar.
    3inlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.

    BİLİŞSEL GELİŞİM ALANI
    Amaç 3ikkatini toplayabilme
    Kazanımlar 1ikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu yada olayı fark eder.
    2ikkatini nesne,durum yada olay üzerinde yoğunlaştırır.
    3ikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu yada olayı söyler.
    Amaç 12:Mekan da konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme.
    Kazanım 2:Yönergelere uygun olarak mekanda konum alır.
    Amaç 16:Belli durum ve olaylarla ilgili neden,sonuç ilişkisi kurabilme.
    Kazanımlar 1:Bir olayın olası nedenlerini söyler
    2:Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    Amaç 4inlemeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanım1:Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
    Amaç 5:kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme.
    Kazanımlar 1:Tehlikeli olan durumları söyler.
    2:Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.






    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Mendil
    OYUNCU SAYISI:20-25
    OYUNUN YERİ:Sınıf salon.
    ISINDIRICI OYUN ADI:Tura
    ISINDIRI OYUNUN SÜRESİ:5 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI:Bir tane mendil bağlanır 4 veya 5 kişiyle gurup halinde oynanır.
    Bir çocuk yere yatar diğer 3 kişi çocuğun sırtına,ellerini birbirlerinin üstüne koyarak yatan kişiye ‘el el üstünde kimin eli var diye sorarlar ..’’ bilemediğinde de tura yatan kişinin poposuna bilene kadar vurulur.
    Bilirse bildiği kişi oyunu kaybedip ebe olur.


    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER:2 tane çubuk biri uzun biri kısa
    OYUNCU SAYISI:20-25
    OYUNUN YERİ:Açık hava oyunları.
    HAREKETLİ OYUNUN ADI:Billi
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ:15 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI:Bu oyunu 2 kişi oynar.Biri karşıya geçer ,öbürü çukur yapar çukura kısa çubuğu koyar altından uzun çubuğu havaya ittirerek atar.Karşıdaki çocuk çubuğu tutarsa yer değişirler.Tutamazsa uzun çubukla kısa çubuğa vurulur ‘kınıfi kındalifi hazıra hök çamura çök ..’’ diye tekrar edilir oyun yeniden başlar.


    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI:Hayal kurma
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ:10 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI:Yerde gözleri kapalı yatarak tüm bedeni dinleme,gerilme ve rahatlama esnasında öğretmen çocukları yerde gözleri kapalı olarak kendilerini 10 yıl önce,20 yıl sonra ve
    60-70’li yaşlarda nasıl bir yaşlı olabileceklerini düşünmeleri istenir ve yaşlılarla ilgili duygu ve düşüncelerini sırayla söylerler.


  4. #74
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C

    KARAMANOĞLU MEHMET BEYÜNİVERSİTESİ

    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ VE PROĞRAMI

    DERS

    ÇOCUK VE OYUN

    KONU

    OYUN PLUNI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU

    ÖĞT. GÖR. ALPER YUSUFKÖROĞLU

    HAZIRLAYAN

    EMEL KEPİLDEK

    112202016

    II . ÖĞRETİM

    2012

    KARAMAN





    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    YAŞ GRUBU: 60–72 aylık okul öncesi çocukları
    1 - Psiko-motor alan:
    Amaç 1 : Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanım 1 : Sözel yönergeler uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    Kazanım 3 : Değişik yönlere doğru uzanır.
    Amaç 2 : El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanım 1 : Küçük nesneleri toplar.
    Amaç 3 : Büyük kasları kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
    Kazanım 5 : Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider.

    2- Sosyal duygusal alan:
    Amaç 6 : Başkaları ile ilişkilerini yönetebilme.
    Kazanım 5 : Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    Kazanım 10 : Grup etkinliklerinin kuramlarına uyar.

    3 - Dil alanı:
    Amaç 1 : Sesleri ayırt edebilme.
    Kazanım 3 : Sesin özelliğini söyler.
    Kazanım 4 : Verilen sese benzer sesler çıkarır.

    4- Bilişsel alan:
    Amaç 5 : Varlıkların çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
    Kazanım 7 : Varlıkların kullanım amaçlarına göre eşleştirir.





    KAVRAMLAR VE KELİMELER
    Mevsim isimleri: Kış, yaz, sonbahar, ilkbahar
    Renkler: Kırmızı, yeşil beyaz, sarı
    Çeşitli hayvan seslerini çıkarmak, doğadaki olayların özellikleri bilmek yağmurun çıkardığı ses gibi şıp şıp şıp vb.

    Oyunda kullanılan araç gereçler: Oyuncak kazma, kürek
    Oyuncu sayısı:12
    Oyunun yeri: Sınıf içi oyunu
    ISINDIRICI OYUNUN ADI: Meyveleri sebzeleri toplayalım
    Oyunun süresi: 5 dk.

    Öğrenme süreci: Öğretmen çocukların yan yana geçmelerini sağlar ve kendi yaptığı hareketleri tekrarlamasını ister.
    Marul topladım (toplama hareketi yapılır.)
    Sıra geldi armuda
    Boyum kısa olunca zıpladım almaya (Hoplayıp alma hareketi yapılır.)
    Annem dedi ki evde patates bitmiş,
    Tarlaya gidip, kazalım yeri, patates toplayalım. (Toprağı açma hareketi yapılır.)
    Hadi şimdi eve gitme zamanı geldi.
    Binelim bisikletimize gidelim evimize (Bisiklete binme hareketi yapılır.)

    Oyunun kuralları: Birbirlerini zarar vermeden uyumlu bir şekilde oynamaları.

    Oyunda kullanılan araç gereçler: Öğretmenin önceden hazırlamış olduğu ağaç, mevsimleri anlatan resimler, renkli toplar, düdük, saat
    Oyuncu sayısı:12
    Oyunun yeri: Sınıf içi oyunu










    HAREKETLİ OYUNUN ADI: Mevsimler ve renkler
    Oyunun süresi:10 dk.
    Öğrenme süreci: Öğretmen tarafından çocuklar 4 eşit gruba ayrılır. Öğretmenin önceden kartondan hazırlanmış olduğu ağacı sınıfa getirir. Ağacın üzerine mevsimleri anlatan resimleri yapıştırır ve öğretmen gruptaki çocuklara hangi renk topu bulmalarını istediyse o top bulup doğru mevsime yapıştırmasını ister. Böylece çocuklar renkleri tanırlar ve mevsimlerin özeliklerini bilirler. Mevsim renklerimizin isimleriyle renkleri eşleştirirler ve mevsim renkleri ortaya çıkar. İşte mevsim renklerimiz. Yaz mevsim için kırmızı. Kış mevsimi için beyaz. Sonbahar mevsimi için sarı. İlkbahar mevsimi için yeşil. Kartondan hazırlanmış olan bu renkteki toplar sınıfın çeşitli yerlerine dağıtılır

    Düdük sesiyle oyun başlar. Bir dakika süre ile oyun devam eder. Düdük sesinin tekrar etmesi ile oyun biter. Bu süre içerisinde en fazla topu toplayan ve doğru mevsime doğru renkteki topları yapıştıran grup oyunu kazanır ve oyun tekrarlanır.

    Oyunun kuralları: Zaman süresine uyulması, oyunun tekrar edilmesi, çocukların birbirlerine zarar vermeden topları toplayıp doğru mevsime yapıştırması gerekiyor.

    Oyunda kullanılan araç gereçler:
    Oyuncu sayısı:12
    Oyunun yeri: Sınıf içi oyunu
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: Mevsim hareketleri
    Oyunun süresi: 5 dk.

    Öğrenme süreci: Öğretmen çocukların yan yana aralarında biraz mesafe bırakarak oturmalarını ister. Öğretmen çocukların karşısına geçip hangi mevsimleri söylersem o mevsimlerin taklitlerini yapmasını ister ve oyun başlar:
    Kış dedi mi? (Üşüme hareketi yapar.)
    Sonbahar söylendiği zaman ( Çocuklar ellerini yukarıya kaldırır ve yapraklar yukardan düşüyormuş gibi düşme hareketini yaparlar elleriyle ve ağızlarıyla rüzgar sesi çıkarırlar vuvvv diye.)
    İlkbahar söylendiği zaman (Yağmur sesi çıkartırlar şıp şıp şıp şıp veya kuş sesleri çıkartılır cik cik cik cik.)
    Yaz mevsimi söylendiğinde ise (Yazın güneşleniyormuş gibi yere uzanılır. Güneşin tadını çıkarırlar ve güneşlenirler yatarak.)

    Oyunun kuralları: Çocuklar birbirleri zarar vermeden oyun oynanır ve tekrar edilir.


  5. #75
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAGLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
    ÇOÇUK GELİŞİMİ PROGRAMI
    DERS
    ÇOÇUK VE OYUN
    KONU
    OYUN PLANI
    DERS SORUMLUSU
    ÖĞR.GÖR.ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN
    YEŞİM SÖZEN
    112201014
    1.ÖĞRETİM
    2012 KARAMAN




    YAŞ GRUBU(60-72 AY)
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ.1
    BEDENSEL KORDİNASYON GEREKTİREN BELİRLİ HAREKETLERİ YAPABİLME
    KAZANİM.13 SÖZEL YONERGELERE UYGUN HAREKET EDER.
    DİL ALANI
    AMAÇ.5
    DİNLEDİKLERİNİ ÇEŞİTLİ YOLLARLA İFADE EDEBİLME
    KAZANIM.2 DİNLEDİKLERİNE İLİŞKİN SORULAR SORAR 3.DİNLEDİKLERİNE İLİŞKİN SORULARA CEVAP VERİR.
    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ.3
    DİKKATİNİ TOPLAYABİLME
    KAZANIM.2 DİKKATİNİ DURUM ÜZERİNDE YOĞUNLAŞTIRIR.
    KAVRAMLAR VE KELİMELER
    HAYVANLAR.OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER
    KEDİ,KÖPEK,KUŞ,ASLAN ,GEYİK,KURT,KUZU,KARTAL,YILAN,FİL,FARE
    AT,EŞŞEK KOSTÜMLERİ,MİNDER,
    OYUNCU SAYISI:12
    OYUNUN YERİ:SINIF










    ISINDIRICI OYUN
    ADI:HAYVANLARI TANIYALIM
    SÜRE:15
    OYUNUN KURALI: ÖĞRETMENİN YÖNERGESİNE UYGUN HAREKET EDERLER.
    ÖGRENME SÜRECE:ÇOÇUKLAR HAYVAN KOSTÜMLERİNİ GİYERLER VE SEÇMİŞ OLDUKLARI HAYVANIN ÖZELLİKLERİNİ CANLANDIRIRLAR.
    OYUN;
    ÖĞRETMEN ÇOÇUKLARA OYUNU TANITTIKTAN SONRA ,
    EVET , ÇOÇUKLAR ŞİMDİ BEN SİZE HAYVANLARIN İSİMLERİNİ SÖYLEYECEGİM VE SİZ KENDİNİZE BİR TANE HAYVAN SEÇEÇEKSİNİZ.HER ÇOÇUK BİR TANE HAYVAN SEÇER.ŞİMDİ SİZ SEÇMİŞ OLDUGUNUZ HAYVANIN ÖZELLİKLERİNİ VE ÇIKARDIKLARI SESLERİ BİLİYOR MUSUNUZ ?DİYE SORAR.BİLMEYEN OLURSA ÖĞRETMEN ONLARA O HAYVANLARIN ÖZELLİKLERİNİ SÖYLER.EVET ÇOÇUKLARIN ŞİMDİ SEÇMİŞ OLDUGUNUZ HAYVANIN KOSTÜMÜNÜ GİYELİM VE KENDİMİZİ HAYVANAT BAHÇESİNDE DÜŞÜNELİM.O HAYVANLAR GİBİ HAREKET EDELİM VE ONLAR GİBİ SES ÇIKARTMAYA ÇALIŞALIM.SESLERİ ÇIKARTIRKEN DİKKAT EDELİM VE SIRA İLE ÇIKARTALIM .HER ÇOÇUK HAREKET EDER VE SES ÇIKARIR.HAYVANLARI TANIMİŞ OLURLAR VE DİGER OYUNA GEÇERLER.

    HAREKETLİ OYUN
    ADI:ZIT HAYVANLAR VE MACERALARI
    SÜRE:25
    OYUNUN KURALI:ÇOÇUKLAR ÖĞRETMENİN YÖNERGESİNE UYGUN HAREKET EDERLER.
    OYUNUN SÜRECİ:ÇOÇUKLAR BİRBİRİNE ZIT HAYVANLARI SECERLER VE ONLARIN NEDEN ZIT YADA DUSMAN OLDUKLARINI TANIMAYA VE SEVMEYE CALIŞIRLAR.
    OYUN:.
    ÖĞRETMEN ÇOÇUKLARA OYUNU ANLATIR.
    EVET ÇOÇUKLAR ŞİMDİ SİZİ İKİ GRUBA AYIRACAGİM.
    GRUBUN İSMİ A VE B OLSUN .ŞİMDİ HAYVANLARIMIZİ SAYALIM VE ONLARDAN SEÇELİM.
    HAYVANLAR;
    KEDİ-KÖPEK
    ASLAN-GEYİK
    KURT-KUZU
    KARTAL-YILAN
    FİL-FARE
    AT-EŞŞEK
    GRUBA AYRILIRLAR VE ÖĞRETMEN İSİMLERİNİ SEÇERLER.EVET ŞİMDİ ÇOÇUKLAR KARŞINIZDAKİ KİŞİYİ TANIYIN DER.ÖĞRETMEN ÇOÇUKLARA KOMUT VERİR VE ÇOÇUKLAR SINIFTA KOŞMAYA BAŞLARLAR.HER ÇOÇUK KARŞİNDAKİ ZIT KİŞİYİ YAKALAMAYA BAŞLAR.ÇOÇUKLAR İSTERSE MÜZİK AÇILABİLİR.ÇOÇUKLAR MUTLU VE KOMİK BİR ŞEKİLDE SINIFTA KOŞARLAR.YAKALADIKTAN SONRA NEDEN SEVMEDİKLERİNİ TARTIŞIRLAR VE ÖGRETMEN ÇOÇUKLARA KATILIR .VE MUTLU ŞEKİLDE SARILIRLAR.ÖĞRETMEN ÇOÇUKLARA BUNUN ÜZERİNE DAHA SONRA HAYVANAT BAHÇESİNE GİDECEGİNE SÖZ VERİR VE OYUN BİTER.

    DİNLENDİRİCİ OYUN
    ADI:HAYVANLARDAN KONUŞALIM
    SÜRE:10
    KURALLARI :ÇOÇUKLAR ÖGRETMENE UYGUN HAREKET EDERLER.
    ÖGRENME SÜRECİ:HEP BİRLİKTE OYUNLA İLGİLİ SOHBET EDERLER.
    OYUN:
    EVET ÇOÇUKLAR ŞİMDİ MİNDERİMİZİ ALALIM VE OTURALIM
    OYUNDA NELER HİSSETTİNIZ
    ŞİMDİ GÖZLERİNİZİ KAPATIN VE DÜŞÜNÜN OYUNUMUZDA Kİ YAPTIGIMIZ HEREKERLER VE SESLER HAYVANLARA BENZİYOR MU?
    ÇOÇUKLAR GÖZLERİNİ AÇARLAR VE SOHBET EDERLER.


  6. #76
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS

    Çocuk Ve Oyun

    KONU

    Oyun Planı

    DERS SORUMLUSU

    Öğrt.Gör.Alper Yusuf KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN

    Esra ARIKAN

    112201010

    (I.Öğretim)

    2012

    KARAMAN

    OYUN PLANI

    YAŞ GRUBU:60-72 Ay

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN

    Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar 1:Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    5:Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    6:Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.
    Amaç 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar 14:Malzemeler istenilen nitelikte yapıştırır.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN

    Amaç 4:Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanımlar 2:Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar 2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3:Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    7:Gerektiğinde lideri izler.
    9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    DİL ALANI

    Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar 1inlerken/konuşurken göz teması kurar.
    2:Sohbete katılır.
    4:Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
    Amaç 6:Sözcük dağarcığını geliştirebilme
    Kazanımlar 6:Zıt anlamlı sözcüklere örnek verir.

    BİLİŞSEL ALAN

    Amaç 2:Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözleyebilme
    Kazanımlar 2:Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Amaç 3ikkatini toplayabilme
    Kazanımlar 1ikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
    2ikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Kazanımlar 3ikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler.
    Amaç 4:Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanımlar 2:Varlıkların rengini söyler.
    3:Varlıkların yerini söyler.
    4:Varlıkların şeklini söyler.
    Amaç 5:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirme
    Kazanımlar 2:Varlıkları renklerine göre eşleştirir.
    3:Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
    4:Varlıkları büyüklüklerine göre eşleştirir.
    5:Varlıkları miktarlarına göre eşleştirir.
    Amaç 7:Nesne, durum olay ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
    Kazanımlar 4:Nesneleri renk tonlarına göre sıralar.
    Amaç 10:Geometrik şekilleri tanıyabilme
    Kazanımlar 1:Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
    2aire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
    Amaç 12:Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    Kazanımlar 1:Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
    2:Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.
    3:Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.

    ÖZBAKIM BECERİLERİ

    Amaç 1:Temizlik kurallarını uygulayabilme
    Kazanımlar 5:Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır.
    Amaç 4inlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanımlar 1:Yorulduğu durumlarda dinlendirici etkinliğe katılır.

    Kavramlar ve Kelimeler: Renk kavramı, şekil kavramı, zıt kavramlar.

    Oyunda Kullanılan Malzemeler: Renkli fon kartonları, yapıştırıcı, cırt bantlar, bez torbalar, mukavva, beyaz A4 kâğıtları, çeşitli rengi tek renk olan resimler ve zıt kavram içeren resimler.

    Oyuncu Sayısı: Sınıftaki toplam kaç öğrenci varsa hepsi.

    Oyunun Yeri: Salon ve sınıfta.

    ISINDIRICI OYUN

    Isındırıcı Oyunun Adı: Rengini Ve Şeklini Bul Oyunu

    Isındırıcı Oyunun Süresi: 10 dakika

    Oyunun Kuralları: Öğretmenin söylediği renk ve şekle dikkat etmeleri, sürünme hareketi yapmaları, sırasını beklemeleri gerekir.

    Öğrenme Süreci: Öğretmen öncelikle çocukları iki gruba ayırır. Bu gruplara çocukların kendi istedikleri grup isimleri konulur. Öğretmen iki grup için renkli fon kartonlardan büyük geometrik şekiller çizer ve keser. İki gruba da aynı şekilde, renkte ve sayıda olacak şekilde hazırlar. Çocuklar kendi gruplarının arkasına oturarak tek sıra halinde dururlar. Gruplar arasında biraz boşluk olmaları istenir. Öğretmen iki grubun karşısına ve 2 metre uzağına kestiği şekilleri yayarak koyar. Çocuklara oyunun kurallarını anlatır. Uzaktaki kartonları, öğretmenin söylediği şekil ve rengi bulup (örneğin ‘sarı üçgen’)almaları, alabilmek için sürünerek kartonlara ulaşmalarını, aldıkları kartonu tekrar sürünerek sıradaki arkadaşına getirmeleri gerekir. İlk önce kartonu doğru bulup ve arkadaşından önce getiren çocuk alkışlanır. Arkadaşının getirdiği kartonu alan çocuklar sürünerek yerine koyup tekrar aynı şekilde geri gelirler. Aynı şekilde burada da en hızlı olan çocuk alkışlanır. Görevini yapan çocuklar grubunun arkasına geçerler. Sonra öğretmen başka şekil ve renk
    söyleyerek oyunu devam ettirir. Bütün çocuklar oynadıktan sonra öğretmen kartonları alarak çocuklarla beraber, kartonların rengini ve hangi geometrik şekil olduğunu söylerler.

    HAREKETLİ OYUN

    Hareketli Oyunun Adı: Koş-Yapıştır Oyunu

    Hareketli Oyunun Süresi: 15 dakika

    Oyunun Kuralları: Hangi resim gelirse onun rengini, duvardaki renk karesinden rengini bulup üzerine yapıştırmaları ve arkadaşından hızlı olmaları gerekir. Her grup kendi torbasını ve renk karesini kullanacaktır. Koşma hareketi ile oynanır.

    Öğrenme Süreci: Öğretmen kenarları onar santimlik kare şeklinde renkli fon kartonlarından keser. Kestiği kartonları orta boy mukavvaya aralarında boşluk olmayacak şekilde yapıştırır. Bu renklerin üzerine veya köşelerine saf renkte ya da beyaz renkte cırt bantlardan küçük keserek yapıştırır. Çocuklar iki gruba ayrılır. Yapılan mukavva iki grup içinde hazırlanır. Sonra iki bez torbasına, küçük kare olarak kesilmiş mukavva kartlarının üzerine yapıştırılan, renkleri içeren giysi, eşya, meyve vb. resimli kartlar hazırlanarak torbalara konulur. Bu resimler yeşil şapka, kırmızı kiraz, sarı ayakkabı gibi tek resimlerden oluşmaktadır ve bu kartların arkasına da cırt bantlar yapıştırılır. İki grup içinde aynı resimler ve renkler olmalıdır. Çocuklar gruplarının arkasına ayakta tek sıra halinde durur. Yapılan mukavva renkleri çocukların 2 m uzağında, duvara uzanabilecekleri yükseklikte yapıştırılır. İlk sıradaki çocukların ellerine torbaları verilir. Öğretmen çocuklara ‘başla’ dediğinde çocuklar torbalara bakmadan bir kart seçerler, torbayı arkadaşına verir ve karttaki resme bakarak hangi renkte resim ise duvarda olan renk mukavvasına koşarak yapıştırmaları istenir. Burada hızlı olan, şaşırmayan çocuklar alkışlanır. Yapıştıran çocuklar geri dönerek sırasının arkasına geçer. Geç kalan ya da şaşıran çocuk hakkını kaybeder. Her çocuk kendi grubunun torbasını ve renk mukavvasını kullanacaktır. İkinci sıradaki çocuklar tekrar öğretmen ‘başla’ demesiyle devam ederler. Oyun bitikten sonra en hızlı olan ve şaşırmayan grup alkışlanır.

    DİNLENDİRİCİ OYUN

    Dinlendirici Oyunun Adı: Yana Kay Oyunu

    Dinlendirici Oyunun Süresi: 5 dakika

    Oyunun Kuralları: Kimse ayağa kalkmayacak. Yanındaki arkadaşının resmi öğretmenin resmine uymuyorsa, uyan çocuk arkadaşının önüne oturacak. Önünde bir kişi oturan çocuk resmi uysa bile asla yana kaymayacak. Oyunda bitiş noktasına gelen çocuk kazanacak.

    Öğrenme Süreci: Çocukların daire şeklinde oturmaları istenir. Çocuklardan biri başlangıç noktası olarak belirlenir. Öğretmen ortaya bir deste katlanmış, içinde zıt kavram ile ilgili resimler yapıştırılmış olan kâğıtları koyar. Bir resimden bir tane değil birkaç tane olmalıdır. Çocuklardan sırayla iki tane almalarını ister. Kâğıdı alan çocuk yerine oturur. Öğretmen bu deste kâğıtların aynısından kendisine hazırlar. Öğretmen kendi destesinden bir kâğıt çeker ve açar. Çocuklara gösterir. Örneğin resim ‘boş bir bardak’ olsun. Hangi çocuğun ya da çocukların elindeki resim boş bardağın zıttı dolu bir bardaksa o çocuk veya çocuklar resmini göstererek ‘dolu bardak’ derler ve bu çocuğun ya da çocukların saat yönünde bir yana kaymalarını ister. Ancak yanda oturan çocuğun kâğıdı uymuyorsa yerinde kalır ve uyan çocuk onun önüne oturur. Bir sonraki kâğıt açıldıktan sonra önde oturanın kâğıdındaki resim tutmuyorsa yerinde kalır. Yan tarafındaki çocuğun kâğıdı tutuyorsa bu çocuk üçüncü kişi olarak öne oturabilir. Ancak arkada oturan çocuğun kâğıdı tutuyor olsa bile önünde bir kişi olduğu için yana kayamaz. Oyun bu şekilde öğretmenin gösterdiği resimlerin zıt kavramlarını bularak ve bitiş noktasına ulaşan çocuğa kadar devam eder. Bitiş noktasına ulaşan çocuksa oyunu kazanmış olur. Oyun sonunda resimlere bakılarak zıt kavramlar söylenir. Bu oyun zıt kavramları pekiştirmek amacında da oynanabilir.


  7. #77
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROĞRAMI

    DERS
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    EŞE KUŞ
    112202021
    2012

    KARAMAN
    YAŞ GRUBU:60-72 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç1:bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım5:Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    6:Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.
    7:Belli bir yüksekliğe çıkar.
    10:Belli bir yükseklikten atlar.
    12:Pedal çevirme hareketi yapılır.
    13:Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareket yapar.
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    Amaç4:Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanım2:Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç2uygularını fark edebilme
    Kazanım4uyguları müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.
    Amaç6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanım5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    8:Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    DİL ALANI
    Amaç1:Sesleri ayırt edebilme
    Kazanım1:Sesin kaynağını söyler.
    3:Sesin özelliğini söyler.

    Amaç4:Sözel olarak ifade edebilme
    Kazanım5:Söz almak için sırasını bekler.
    7uygu düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
    Amaç5inlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    Kazanım1inlediklerini başkalarına anlatır.
    4inlediklerini özetler.
    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç4:Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanım1:Olay ya da varlıkları söyler.
    5:Varlıkların sayısını söyler.
    Amaç16:Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
    Kazanım1:Bir olayın olası nedenlerini söyler.
    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    Amaç2:Giysilerini giyme ve çıkarabilme
    Kazanım1uruma ve hava koşullarına uygun giyeceğini seçer.
    Amaç4inlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    KAVRAMLAR VE KELİMELER (kırmızı, az-çok)
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Kırmızı mendil, atlama tahtası, tabure, teyp, minder
    OYUNUN SAYISI:20
    OYUNUN YERİ: AÇIK HAVA VE SALON, SINIF



    1.ISINDIRICI OYUNUN ADI: Büyünce ne olmak istiyorsun?
    OYUNUN SÜRESİ:5-10 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen oyuna başlamadan önce farklı rollere sahip insanların olduğunu söyler ve örnek verir. Öğretmen, polis, itfaiyeci, veteriner, doktor... Daha sonra çocuklara büyüyünce ne olmak istiyorsun? Diye sorulur. Oyun konuşmadan oynanır. Taklit yoluyla hangi mesleğin sahibi olmak istediğini canlandırır. İsterse araç gereç kullanabilir. Diğer öğrenciler söz alarak tahminde bulunurlar. Böylece tüm çocuklar istedikleri mesleği canlandırırlar. Oyun böyle devam eder.
    OYUNUN KURALLARI: Her öğrenci sırasını beklemeli, parmak kaldırıp söz almalı ve tahminini söylemelidir. Başka arkadaşlarına müdahale etmemelidir. Oyuncu konuşmadan hareketleriyle ve bedeniyle ne olmak istediğini anlatmalıdır.
    2.HAREKETLİ OYUNUN ADI: KIRMIZI MENDİL
    OYUNUN SÜRESİ: 30dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen oyun için çocukları bahçeye çıkaracağında havanın durumuna göre çocuklara giyinmelerini söyler. Sınıf iki gruba ayrılır ve sıra olurlar. Bu oyun engelleri aşarak oynanan bir oyundur. Bir öğrenci seçilir görevi iki elinde kırmızı mendille belirlenen hedefte bekler. Öğretmen başla komutunu verdiğinde oyun başlar ilk olarak bir buçuk metre uzunluğunda yere çizgi çizilir bu çizgi üzerinde tek ayakla sıçrayarak diğer engele gider. Bu engelde ise atlama tahtasının üstüne çıkar ve atlar. Bir sonraki aşamayı yerde sürünerek gider sonra ayağa kalkar. Sonraki aşama ise taburedir, bir kez koşarak etrafında döner, hedefteki mendili alır koşarak sonraki yarışmacının eline vurur sırayı ona verir oyun böyle devam eder oyunun sonunda hangi grup az hangi grup çok mendil topladığı belirlenir, mendiller sayılır, en çok mendili toplayan grup kazanır ve bu grup alkışlanır.
    OYUNUN KURALLARI: İki grup rakiptir, engelleri kurallara uygun şekilde aşmaya çalışılır, mendil mutlaka alınmalıdır, diğer yarışmacıya sıra vermek için eline vurulur. 
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: Rüyanda ne gördün?
    OYUNUN SÜRESİ: 10 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Bütün çocuklar bir arkadaşıyla eşleştirilir. Ayakları birbirine değecek şekilde karşılıklı sırtüstü minderlere uzanırlar. Öğretmen gözlerinizi kapatın haydi ormana gidelim der. Daha sonra teyp yardımıyla doğa sesleri örneğin kuş sesi, rüzgar, gök gürültüsü, yağmur, çeşitli hayvan sesleri vb. sesleri dinletir. Oyuna ilk olarak eşleştiği çocukla ayalarını birleştirip pedal çevirme hareketi yaparlar. Yani ormana bisikletle giderler. Öğretmen teypten doğa seslerini dinlettikten sonra istekli çocuklara sorar “rüyanda ne gördün? “ çocuk anlatır. Diğer çocuklara da söz hakkı verilir. Oyun böyle devam eder.
    OYUNUN KRALLARI: Çocuklar söz almak için parmak kaldırır, oyun esnasında kimse konuşmamalı, sadece teypten çıkan doğa sesleri dinlenmeli, söz hakkı verileceğinde sırasını beklemelidir.


  8. #78
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİM PROGRAMI


    DERS
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    HATİCE GÖÇER

    112202018

    2.ÖĞRETİM

    2012
    KARAMAN






    OYUN PLANI
    YAŞ:60/72 AYLAR

    --ISINDIRICI OYUN--

    KAVRAMLAR ve KELİMELER: Sağ-sol, ön-arka

    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    AMAÇ 5.Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    6.Çift ayakla ileri / geri sıçrar.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN:
    AMAÇ 6.Başkalarıyla İlişkilerini Yöneltebilme
    KAZANIMLAR:
    7.Gerektiğinde lideri izler.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.



    ISINDIRICI OYUNU ADI: Yapalım-Eğlenelim
    OYUNCU SAYISI:25
    OYUNUN YERİ: SINIF/SALON
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Yok
    OYUNUN SÜRESİ:5 dakika



    ÖĞRENME SÜRECİ: Çocuklar yarım ay şeklinde dururlar. Öğretmen çocuklara yönergeler vererek hareketleri yapmaları istenir.

    Ben dedim sağa, siz dediniz sola (1 adım atılır.)
    Önce sağa sonra sola
    Bir de baktık ki öne arkaya
    1 adım öne 2 adım arkaya
    Haydi, eller bellere
    Öne arkaya, sağa sola (çift ayakla zıplama hareketi yapılır.)

    (Eğer çocuklar oyunu tekrar oynamak isterlerse oyunun süresi uzatılabilir.)

    OYUNUN KURALLARI: Oyunda söylenilen hareketlere uyulması


    --HAREKETLİ OYUN--

    KAVRAM ve KELİMELER: 1’den 5’e kadar sayılar

    PSİKOMOTOR ALAN:
    AMAÇ 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR:5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.

    SOSYAL/DUYGUSAL ALAN:
    AMAÇ 4.Kendi kendini güdüleyebilme
    KAZANIMLAR
    2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.

    AMAÇ 6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    KAZANIMLAR
    9.Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    AMAÇ 11.Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    KAZANIMLAR
    1.Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder.

    BİLİŞSEL ALAN:
    AMAÇ:3 Dikkatini toplayabilme
    KAZANIMLAR:
    1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
    2. Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.
    AMAÇ 12.Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    KAZANIMLAR
    2.Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.


    HAREKETLİ OYUNUN ADI: Sayını Bul
    OYUNCU SAYISI:25
    OYUNUN YERİ: SINIF/SALON
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: sele, tebeşir
    OYUNUN SÜRESİ:15 dakika
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen tebeşirle daireler çizer. Bu dairenin içine 1’den 5’e kadar sayılar yazar. Küçük kâğıtların içine de aynı sakilde 1’den 5’e kadar sayılar yazar. Bu kâğıtlar katlanarak selenin içine konulur. Müzik başladığında çocuklar dans ederler müzik kapatılınca seleden kâğıt seçerler, elindeki rakamla aynı olan daireye girmeye çalışırlar. (daireye en fazla 4 sonra 3,2 seklinde çocuklar azaltılarak girer.) Açıkta kalan oyunu kaybeder. Oyun diğer çocuklarla devam edilir. Birinci olan çocuk ödüllendirilir.


    OYUNUN KURALLARI: Daireye giremeyen yada geç kalan çocuk oyunu kaybeder.


    —DİNLENDİRİCİ OYUN-

    KAVRAMLAR ve KELİMELER: Daire, kare, dikdörtgen, üçgen, yıldız, çiçek

    SOSYAL DUYGUSAL ALAN:
    AMAÇ:4 Kendi kendini ğüdüleyebilme
    KAZANIMLAR:
    2.başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    AMAÇ:6 Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    KAZANIMLAR:
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    DİL ALANI
    AMAÇ 8. Görsel materyalleri okuyabilme
    KAZANIM
    1. Görsel materyalleri inceler.

    BİLİŞSEL ALAN:
    AMAÇ 3.Dikkatini toplayabilme
    KAZANIMLAR
    2. Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.
    AMAÇ 4.Algıladıklarını hatırlayabilme
    KAZANIMLAR
    1.Olay ya da varlıkları söyler.
    4.Varlıkların şekillerini söyler.


    AMAÇ 5.Varlıkların çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
    KAZANIMLAR
    3.Varlıkların şekillerine göre eşleştirir.
    6.Varlıkların dokunsal özelliklerine göre eşleştirir.


    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: Eşini Bul
    OYUNCU SAYISI:25
    OYUNUN YERİ: SINIF/SALON
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: karton
    OYUNUN SÜRESİ: 10dakika
    ÖĞRENME SÜRECİ: Çocuklar yarım ay şeklinde minderlere oturur. Öğretmen kartonlara her şekilden 2 tane olmak üzere (dikdörtgen, kare, üçgen, daire, çiçek, yıldız.) çizer sınıfa dağınık olarak koyar. Sınıftan bir çocuk seçilir, kartları inceler daha sonra gözleri bir örtü ile bağlanır. Çocuk eli ile dokunarak şekilleri birbiri ile eşleştirmeye çalışır. Hepsini doğru şekilde eşleştirirse ödüllendirilir.

    OYUNUN KURALLARI: Şekillerin hepsini doğru şekilde eşleştirebilmeli.


    (Eğer çocuklar oyunu tekrar oynamak isterlerse oyun süreleri uzatılabilir.)


  9. #79
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
    ÇOÇUK GELİŞİM PROĞRAMI


    DERS:
    Çocuk ve Oyun


    KONU:
    Oyun planı


    DERS SORUMLUSU:
    Öğr. Gör. Alper Yusuf Köroğlu


    HAZIRLAYAN:
    Hülya Celal


    112201026

    1.Öğretim














    2012
    KARAMAN

    Yaş Grubu:60–72 Ay
    AMAÇ KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    7.Belli bir yüksekliğe çıkar.
    8.Belli bir yüksekliğe tırmanır
    Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım1.Farklı zeminler üzerinde yürür.
    2.Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür.
    3.Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur.
    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    Amaç 2. Duygularını fark edebilme
    Kazanım4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.
    Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
    Kazanım3. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
    Amaç 4. Kendi kendini güdeleyebilme
    Kazanım1.Kendiliğinden bir işe başlar.
    2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanım1.Kendiliğinden iletişimi başlatır.
    2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    5.Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    6.Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
    7.Gerektiğinde lideri izler.
    9.Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.

    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    DİL ALANI
    Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
    Kazanım1.Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
    Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
    Kazanım1.Görsel materyalleri inceler.
    2.Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
    3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    4.Görsel materyalleri açıklar.
    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
    Kazanım1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
    2.Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    Kazanım1.Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
    2.Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.
    3.Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanım1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.









    KAVRAMLAR VE KELİMELER


    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Çocuk sayısı kadar tahta sandalye, oyuncak bebek
    OYUNCU SAYISI:
    Tüm Sınıf
    OYUNUN OYNANDIĞI YER:
    Sınıf oyunu


    ISINDIRICI OYUN:
    ADI: Sandalyemizi kendimiz yapalım mı?
    SÜRESİ:10 dk
    KURALLARI: Öğretmenin verdiği yönergelere uymak
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen bütün çocuklara bir araya gelmesini sağlar. ‘’Sizinle şimdi ormana sandalyelerimiz yapmak için ağaç bulmaya gideceğiz.’’ der. Daha sonra da şu yönergeyi verir :’’Çocuklar iplerimizi, baltalarımızı ve de çivimizi, çekicimizi alalım. ‘’der. Ve ormana giderken hangi şarkıyı söyleceğiz biliyor musunuz? Çocuklar ‘’baltalar elimizde ‘’şarkısını söyleterek hayali olarak ormana gitmelerini sağlar. Ve sınıfın içinde dolanmaya başlarlar: ‘’Çocuklar bakın ileride bir tane orman var’’der. ‘’ama ormana ulaşabilmek için önümüzde yokuş bir yol var ilk önce onu çıkmamız lazım.’’çoçuklar ormana geldik bakın yatmış ağaçlar var sandalyemizi onlardan yapacağız.’’ der ve ağacımızı testereyle keselim ağaç parçalarını üst üste koyarak çivileri çakalım ve kendimize sandalye yapıp, alıp okulumuza gidelim’’ der. Ve oyunu bitirir.



    HAREKETLİ OYUN:
    ADI: Sandalyelerle Dans
    SÜRESİ:20 dk
    KURALLARI: Öğretmenin yönergelerine uymak.
    ÖĞRENME SÜRECİ: Her çocuğa ait sandalyeler 1 metre arayla dizilir. Çocuklar sandalyenin başına geçerler. Öğretmen komut verir. Sandalyenin, arkasında, önünde, altında, sağında, solunda der ve çocukların uygulamasını sağlar. Ve hızlandırılarak çocukların dikkatlerini dağıtarak şaşıranların oyundan çıkması sağlanır. Ve oyun biter.


    DİNLENDİRİCİ OYUN:
    ADI: Ayşeciğin sandalye keyfi
    SÜRESİ:10 dk
    KURALLARI: Öğretmenin yönergelerine uymak
    ÖĞRENME SÜRECİ. Evet, çocuklar şimdi sandalyeleri kaldırıp yerimize geçiyoruz. Sizi birisi ile tanıştıracağım. O, sene başından beri bizim sınıfta, ama kimse onunla oynamıyor. Onun için onun canı çok sıkılıyor. Her gün görüyorsunuz ama hiç kimse konuşmuyor bile onunla, Ayşecik küçük oyuncak bir bebek, az önce sizi oyunu oynarken gördü ve aynı oyunu oynamak istiyor. Bir sandalye alınır ve çocukların karşısına koyulur. İlk önce öğretmen Ayşeciği sandalyenin belli yerlerine koyarak. Ayşeciğin nerede olduğunu sorar. Altına üstüne yanına arkasına vs. bütün çocuklar hep birlikte cevap verirler sonra Ayşecik çocuklara verilir ve bu defa tersi yapılır. Öğretmen komut verir çocuklar koyar. Altında üstünde gibi… Ve oyun bitirilir.


  10. #80
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,552

    Standart

    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSKOKULU ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS :
    Çocuk ve oyun
    KONU :
    Oyun planı
    DERS SORUMLUSU:
    Öğretmen Görevlisi Alper Yusuf KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN :
    İlknur DEMİRCİ
    ( I. Öğretim ) 112201018


    2012
    KARAMAN

    YAŞ GRUBU : 60-72 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    Psikomotor alan
    Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım 5:Sözel yönergelere uygun olarak koşar
    Kazanım 15:Nesneleri belirli bir mesafedeki hedefe atar

    Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım 1: Küçük nesneleri toplar

    Sosyal duygusal alan
    Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanım 2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır
    Kazanım 4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir
    Kazanım 5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir
    Kazanım 8: Gerektiğinde liderliği üstlenir
    Kazanım 9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar


    Dil alanı
    Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanım 5:Söz almak için sırasını bekler
    Kazanım 8: Üstlendiği role uygun konuşur

    Bilişsel alan
    Amaç 2: Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
    Kazanım 1: Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler

    Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
    Kazanım 1ikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder
    Kazanım 2ikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır
    Kazanım 3ikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler

    Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanım 1:Olay ya da varlıkları söyler
    Kazanım 2:Varlıkların rengini söyler
    Kazanım 4:Varlıkların şeklini söyler
    Kazanım 5:Varlıkların sayısını söyler
    Kazanım 8:Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler

    Amaç 6: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
    Kazanım 2:Varlıkları şekillerine göre gruplar

    Amaç 9: Nesneleri sayabilme
    Kazanım 4:Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar

    Amaç 10: Geometrik şekilleri tanıyabilme
    Kazanım 1: Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler

    Amaç 13: Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme
    Kazanım 1:Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur
    Kazanım 2:Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi söyler
    Kazanım 3:Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar





    KAVRAMLAR VE KELİMELER

    Mekan : içinde-dışında ,aynı-farklı

    Renk :ana renkler (kırmızı-sarı-mavi), ara renkler(yeşil)

    Şekil :kenar-köşe

    Geometrik şekiller :daire, üçgen,kare,dikdörtgen

    Sayı: 1’den 10’a kadar ritmik sayma

    Oyunda kullanılan malzemeler: kutu, şekil,sayı,renk kartları

    Oyuncu sayısı:sınıfın tamamının katılması sağlanır.







    Isındırıcı oyunun adı:EKSİK OLANI BULALIM
    Isındırı oyunun süresi:5 dakika
    Oyunun kuralları: sırasını bozmadan ve rolüne sahıp çıkara oyunu devam ettirilmeli ve sırasını beklemelı
    Öğrenme süreci:
    Öncelikle bu oyunu oynama için öğretmen çocuklara haftanın günlerini ögretmış olması gerekır ve pekiştirmek amacıylada bu oyun oynanır.
    Öğretmen çocukları 7’serlı gruplara ayırır. Çocuklar öğretmen tarafından haftanın günleri olarak belirlenir. Günler yan yana dizilir, biri eksik bırakılır. Öğretmen “ haftanın günleri içinde biri yok hangisi yok acaba” diyerek çocuklara sorar. Doğru cevabı veren çocuk öğretmenın önceden hazırlamış olduğu yıldızı alarak ödüllendirilir. Aynı sekilde sayıların pekiştirilmesi içinde 1’den 10’a kadar yan yana çocuklar dizilir ,biri eksik bırakılır eksik olan sayıyı bulmaya calıslır, bulan çocuğa ödül verilir. Böylece pekiştirilmiş olur.








    Hareketli oyunun adı:TOPLAYALIM KAZANALIM

    Hareketli oyunun süresi:15-20 dakıka

    Oyunun kuralları: sekilleri cok cabuk bulup kutunun içine koymaktır. Yenmeye ve yenılmeye karsı hoşgörülü olunmalıdır.

    Öğrenme süreci: ögretmen çocukları eşit sekılde 2 gruba ayırır. Her iki grubada ayrı ayrı kutu verir. önceden hazırlamış olduğu kare, dikdörtgen,daire ve üçgen şekillerini sınıfa dağınık bi sekildee koyar .öğretmen müziği acar ‘bütün daireleri toplayın ve kutunuza atın ’ der. Müzik durduğunda öğretmen her iki grubu da ayrı ayrı yanına çağırır hep birlikte her iki grubunda ne kadar daire topladığı çocuklarla birlikte sayılır hangı grup cok topladıysa o grup oyunun galibi olur ve ödüllendirilir. Daha sonra hep birlikte ögretmenın yönergesine uygun olarak sınıf toplanır düzenlenir.







    Dinlendiri oyunun adıOKUN BİL SÖYLE

    Dinlendirici oyunun süresi:10 dakıka

    Oyunun kuralları:torbadan çıkan sekil sayı ve renkleri bilemeyenler daireden çıkartılır. Bilenler ise dairede kalıp oyunun galibi olur.

    Öğrenme süreci:
    Öğretmen çocukları daire seklınde yere oturtur “ Tek tek tekerleme üstü kaymak şekerleme dereye düşme çok soğuk söyle bana çarçabuk -eveleme develeme deve kuşu kovalama kovalarsan yaralama şekerleme çikolata tazı tuzu perilerin kızı şamdan şumdan kedi düştü camdan “tekerlemesını söleyerek bir çocuk seçilir. Cocugun gözü bağlanır öğretmen önceden hazırladığı sekıl renk sayı kartlarını bir torbanın içine koyar. (Örnegın sarı renkte bi kare seklı üztünde 3 sayısı var)torbadan bir sekil seçmesi isteni r.sectiği sekli torbadan çıkarır incelemesi istenir bilemesse daireden çıkarılır ,bilirse oyun devam eder daha sonra cocugun gözü açılır ve elindeki sekilin renginin ne olduğu ve üstünde hangi sayı olduğu sorulur bilirse çocuk alkışlanır.
    Sekil: kare, üçgen, daire, dıkdörtgen
    Renk: ana –ara renkler(sarı mavı yeşil kırmızı)
    Sayı :1’den 10’ a kadar olan sayılar