Etkinlik ve Dosya Arama Motoru


<div style="background-color: none transparent;"></div>

Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum... T.C KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU ÇOÇUK GELİŞİM PROGRAMI DERS : ÇOÇUK VE OYUN KONU :

Konu: Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

  1. #1
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Planları (Oyun Albümü)

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK
    YÜKSEK OKULU ÇOÇUK GELİŞİM PROGRAMI


    DERS :
    ÇOÇUK VE OYUN
    KONU :
    OYUN PLANI HAZIRLAMA
    DERS SORUMLUSU :
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ:ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZİRLAYAN :
    ALİME UYSAL
    112202014
    II.ÖĞRETİM
    2012
    KARAMAN


    AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    Kazanım 1: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    Kazanım 2: Değişik yönlere yuvarlanır.
    Kazanım 3eğişik yönlere doğru uzanır.
    Kazanım 4:Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    Kazanım5: Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    Kazanım6: Belirli bir mesafeye sürünerek gider.
    Amaç 2: El ve göz koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanım 1: Küçük nesneleri toplar.
    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanım2: Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    Kazanım3:Grupta sorumluluk almayı istekli olur.
    Kazanım10: Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    Amaç11:Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    Kazanım1: Estetik bedensel hareketlerle yürür/ dans eder.
    DİL ALANI
    Amaç1:Sesleri ayırt edebilme
    Kazanım4:Verilen sese benzer sesler çıkarır.
    Amaç2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme
    Kazanım1: Nefesini doğru kullanır.
    Kazanım4: Konuşurken sesin hızını ayarlar.
    Amaç4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanım1inlerken ve konuşurken göz kontağı kurar.
    Kazanım5:Söz almak için sırasını bekler.
    Kazanım8:Üstlendiği role uygun konuşur.
    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç3: Dikkatini toplayabilme
    Kazanım1ikkat edilmesi gereken nesneyi durumu yada olayı fark eder.
    Kazanım2ikkatini nesne durum yada olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Amaç4:Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanım2:Varlıkların rengini söyler.
    Kazanım5:Varlıkların sayısını söyler.
    Amaç 6: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
    Kazanım1:Varlıkları renklerine göre gruplar.
    Amaç 9: Nesneleri sayabilme
    Kazanım3:Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    Amaç4inlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanım1: Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.



    60-72 ay
    KAVRAMLAR VE KELİMELER: Renk kavramı,büyük-küçük kavram
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER : Küçük toplar,sepet ,küçük Legolar.
    OYUNCU SAYISI : 20
    OYUNUN YERİ : Salon - sınıf oyunu, açık hava oyunu


    ISINDIRICI OYUNUN ADI: Hayvanları taklit etme
    OYUNUN SÜRESİ: 5 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen öğrencilere grup oluşturur.her bir grup ayrı bir hayvan ismini niteler.tavşan,köpek, Kurbağa gibi her öğrenci sevdiği hayvan grubuna girer ve sınıf içerisinde öğrencilerin sevdikleri hayvanları taklit yapmalarını ister ve sınıfta arkadaşlarının hangi hayvan olduğunu tahmin etmeleri istenir.
    OYUNUN KURALLARI: Taklit yapmalarını istenilir.


    HAREKETLİ OYUNUN ADI :Top Biriktirme yarışı
    OYUNUN SÜRESİ: 15 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ :Öğretmen çoçuklarla birlikte bahçeye çıkarlar.oyun alanına halka olarak serbestçe dağılırlar.öğretmen bir sepet getir bu sepetin içine 10-15 tane küçük topları koyar.bu toplar ana renkler(sarı,mavi,kırmızı) toplar vardır. Öğretmen topları çeşitli yerlere dağıtır ve çoçuklara haydi bakalım kim daha önce topları yerden toplayıp sepetin içine koyacak der ve yarışma başlar, daha çok toplayan öğrenci birinci olur,ve sepetin içindeki toplar hep birlikte sayılır ve topların renklerini gruplayarak ayırmaları istenilir.ve böylelikle birinci olan kazanır.oyun bu şekilde oynatılır.
    OYUNUN KURALLARI : Yerden topları alıp sepetin içine koyulacak ve birinci olan kazanır.


    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: Küçük Legolarla elden ele verme
    OYUNUN SÜRESİ: 10 DK
    ÖĞRENME SÜRECİ: Çoçuklar daire şeklinde otururlar. Öğretmen bir hareketli bir müzik açar ve müzik eşliğinde öğretmenin elinde büyük- küçük Legolar vardır. Legolardan küçüğünü öğrencini birinin eline veriri oda yanındaki arkadaşına hızlıca verir oda diğer arkadaşına verir oda diğer arkadaşına derken oyun hızlıca devam ede. Müzik bittiğinde top kimin elinde kalmış ise o oyundan çıkar. Oyun böylelikle devam eder.
    OYUNUN KURALLARI: Top atılmaz düzgün bir şekilde verilir.

    Benzer Konular:
    admin, mey, boncuk26 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  2. #2
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 2

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...




    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİM PROĞRAMI

    DERS
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU
    ÖĞR.GÖR.ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    AYŞENUR DOĞAN
    112202007
    (II.ÖĞRETİM)
    2012
    KARAMAN




    YAŞ GRUBU 60-72 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1:Bedensel koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    Kazanım 1:Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    Amaç 2uygularını fark edebilme.
    Kazanım 1uygularını söyler.
    Amaç 3uygularını kontrol edebilme.
    Kazanımlar 2:Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır.
    3:Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
    Amaç 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    Kazanımlar 2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3:Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    6:Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
    7:Gerektiğinde lideri izler.
    8:Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    Amaç 8:Farklılıklara saygı gösterebilme.
    Kazanım 2:Başkalarının farklı özelliklerini kabul eder.

    DİL ALANI
    Amaç 2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme.
    Kazanımlar 2:Kelimeleri doğru telaffuz eder.
    3:Konuşurken sesinin tonunu işitebilir biçimde ayarlar.
    Amaç 3:Türkçeyi doğru kullanabilme.
    Kazanımlar 1:Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
    2:Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşur.
    Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.
    Kazanımlar 1inlerken ve konuşurken göz teması kurar.
    2:Sohbete katılır.
    3:Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
    8:Üstlendiği role uygun konuşur.

    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 3ikkatini toplayabilme
    Kazanımlar 1ikkat edilmesi gereken nesneyi,durumu yada olayı fark eder.
    2ikkatini nesne,durum yada olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Amaç 12:Mekan da konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme.
    Kazanım 2:Yönergelere uygun olarak mekanda konum alır.



    OYUNCU SAYISI:20-25
    OYUNUN YERİ:Açık hava oyunları
    ISINDIRICI OYUN ADI:Askerler
    ISINDIRI OYUNUN SÜRESİ:5 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI:Çocuklardan biri lider olur.Diğer çocuklar lideri takip eder.
    Lider ne yaparsa arkasındaki askerlerde aynısını yapar.Tüm çocukların lider olabilmesi için
    imkan sağlanır.


    HAREKETLİ OYUNUN ADI:Kurt ve kuzular
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ:15 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI:Öğretmen çocuklarla beraber bahçeye çıkar ve kurt ve kuzular adlı oyunu anlatır.Oyun içinde bir ebe seçilir.O ebe kurt olur diğer oyuncular iki grup halinde kuzu olarak ayrılırlar.Kuzular karşılıklı olarak dizilerler.Kurt ortada durur.Kuzular yer değiştirirken kurt bir kuzu yakalamaya çalışır.Yakalanan kuzu ebe olur.


    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI:Tahmin et
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ:10 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.Nasıl oynanacağı hakkında bilgi verir.
    OYUNUN KURALLARI: :Çocuklardan birinin gözleri kapatılır ve sevdiği eşyalar arasından biri seçilir.Gözleri kapalı olan çocuğun bu eşyayı dokunarak tanıması istenir.Bulamazsa ipucu verilir.Sırayla her çocuğa uygulanır.

    58fındık kurdu ve admin bunu beğendiler.

  3. #3
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 3

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...




    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROĞRAMI

    DERS
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    AYŞENUR GÜLER
    112202019
    2011-2012
    KARAMAN



    YAŞ GURUBU:60-72 AY
    AMAÇLAR VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1:bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    KAZANIMLAR
    5)sözel yönergelere uygun koşar.
    AMAÇ 2:el göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    KAZANIMLAR
    2)nesneleri kaptan kaba boşaltır.
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ 6:bakalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    KAZANIMLAR
    7)gerektiğinde lideri izler
    9)etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar
    10)gurub etkinliklerinin kurallarına uyar.
    AMAÇ 7: hoşgörü gösterebilme.
    KAZANIMLAR
    1)hata yapabileceğini kabul eder.
    DİL ALANI
    AMAÇ 4:kendini sözel olarak ifade edebilme .
    KAZANIMLAR
    2)sohpete katılır
    3)belli bir konuda konuşmayı başlatır
    4)belli bir konuda konuşmayı sürdürür
    5)söz almak için sırasını bekler
    6)duygu düşünce ve hayallerini söyler
    AMAÇ 8:görsel metaryelleri okuyabilme
    KAZANIMLAR
    1)görsel metaryelleri inceler
    4)görsel metaryelleri açıklar
    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ 3: dikkatini toplayabilme
    KAZANIMLAR
    2)dikkatini nesne /durum/olay üzereinde yoğunlaştırır.
    4)nesneyi/durumu/olayı ayrıntılarıyla açıklar
    AMAÇ 4 :algılarını hatırlayabilme
    KAZANIMLAR
    5)varlıkların sayısını söyler
    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    AMAÇ 4 :dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    KAZANIMLAR
    1)yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır
    AMAÇ 5:kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
    KAZANIMLAR
    2) tehlikeli olan durumlardan uzak durur .

    OYUNDA KULLANILACAK MALZEMELER: yüzük,kavonoz,boncuk,hayvan figürlerinin bulunduğu resimli kartlar.
    OYUNCU SAYISI : 20
    OYUNUN YERİ: salon/sınıf

    1)ISINDIRICI OYUN:
    ADI:hayvan taklidi
    SÜRESİ:5-10 dakika

    ÖĞRENME SÜRECİ ;
    Öğretmenin daha önceden hazıramış üzerinde hayvan figürlerinin bulunduğu kartlar bir torba içine doldurularak masaya getirilir .masa etrafına toplanmış olan çocuklardan birtane oyuncu seçilir.oyuncu kart dolu torbanın içinden bir kart seçer.seçtiği kartta hangi hayvan figürü varsa onu işaretleriyle taklit etmeye çalışır.arkadaşlarıda tahmin etmeye çalışır.kim bilirse taklid sırası ona geçer.
    OYUNUN KURALI:kartta bulunan hayvan figürünü konuşmadan işaretle anlatmaya çalışacaktır.

    2) HAREKETLİ OYUN
    ADI:yüzük kimde
    SÜRESİ:10-15 dakika

    ÖĞRENME SÜRECİ;
    Oyuncuların tümü odada toplanarak sayışmaca yoluyla kendi aralarından bir ebe belirler .ebe odanın ortasına geçer.diğer oyuncular ise ebenin etrafında daire oluşturarak otururlar.öğretmen ebeye bir yüzük gösterir ve yüzüğü dairede oturan oyunculardan birine verir.dairedeki oyuncular yüzüğü avuçtan avuca taşırlar veya taşıyormuş gibi yaparak ebeyi yanıltmaya çalışırlar. Belli bir süre sonra oyun durdurulur ve ebenin yüzüğün kimde olduğunu bulması istenir.ebe ne kadar hatalı tahminde bulunursa o kadar sekme cezası ile cezalandırılır . oyun yeni bir ebenin seçilmesiyle tekrar başlar oyun sonunda verilecek cezalar değiştirilebilir.
    OYUNUN KURALLARI : yüzük, ebeye gösterilmeden avuçtan avuca dolaştırılır yada dolaştırılıyormuş gibi yapılır ve ebe her tahmin ettiğinde ne kadar yanlış tahminde bulunursa sekme cezası alır.

    3)DİNLENDİRİCİ OYUN
    ADI:tahmin et
    SÜRESİ: 5 dakika

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen kavonozun içine belli bir sayıda boncuk koyar ve sırayla bütün oyuncuların incelemesi için elden ele dolaştırılmasını sağlar . her oyuncu kavonozdaki boncukları inceledikten sonra kavonozdaki boncuk sayısını tahminetmeye başlar . en yakın tahminde bulunan oyuncu oyunu kazanmış olur . ve kaybeden oyunculara cezalar verilir.
    OYUNUN KURALI : en yakın tahminde bulunmak

    admin ve stugba bunu beğendiler.

  4. #4
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 4

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...







    T.C.

    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS

    Çocuk ve Oyun

    KONU

    Oyun Planı

    DERS SORUMLUSU

    Öğr.Gör.Alper Yusuf KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN

    Büşra BAYSAL

    112201022

    2012

    KARAMAN


    Yaş Grubu:60-72 Ay

    Amaç ve Kazanımlar

    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç-1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım-1:Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    Amaç-2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım-2:Nesneleri kaptan kaba boşaltır.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    Amaç-2uygularını fark edebilme
    Kazanım-1uygularını söyler.
    Kazanım-2uygularının nedenini açıklar.
    Kazanım-3uygularının sonuçlarını açıklar.
    Amaç-3uygularını kontrol edebilme
    Kazanım-1:Olumlu-olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
    Amaç-4:Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanım-2:Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç-5:Başkalarının duygularını fark edebilme
    Kazanım-1:Başkalarının duygularını ifade eder.
    Kazanım-2:Başkalarının duygularını paylaşır.
    Amaç-6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanım-1:Kendiliğinden iletişimi başlatır.
    Kazanım-2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    Kazanım-3:Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    Kazanım-4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    Kazanım-5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    Kazanım-9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    Kazanım-10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    Amaç-7:Hoşgörü gösterebilme
    Kazanım-1:Hata yapabileceğini kabul eder.
    Kazanım-2:Kendi hatalarını söyler.
    Kazanım-3:Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar.
    Kazanım-4:Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
    Kazanım-5:Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.

    DİL ALANI
    Amaç-2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme
    Kazanım-2:Kelimeleri doğru telaffuz eder.
    Kazanım-3:Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar.
    Amaç-4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanım-1inlerken ve konuşurken göz teması kurar.
    Kazanım-2:Sohbete katılır.
    Amaç-5inlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    Kazanım-3inlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.





    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç-3ikkatini toplayabilme
    Kazanım-1ikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu ya da olayı fark eder.
    Kazanım-2ikkatini nesne/durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Kazanım-3ikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu ya da olayı söyler.
    Amaç-4:Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanım-2:Varlıkların rengini söyler.
    Kazanım-5:Varlıkların sayısını söyler.
    Kazanım-8:Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
    Amaç-5:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
    Kazanım-2:Varlıkları renklerine göre eşleştirir.
    Amaç-6:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
    Kazanım-1:Varlıkları renklerine göre gruplar.

    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Amaç-1:Temizlik kurallarını uygulayabilme
    Kazanım-7:İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.
    Amaç-4inlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanım-1:Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
    Kazanım-2inlenme ya da uyku için gerekli hazırlığı yapar.
    Kazanım-3inlenme ya da uyku için belirlenen saatte yatağına gider.
    Kazanım-4inlenme ya da uyku sonrası toplanır.
    Amaç-5:Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
    Kazanım-1:Tehlikeli olan durumları söyler.
    Kazanım-2:Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
    Kazanım-3:Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister.



    Kavramlar ve Kelimeler
     Renk Kavramı

    Oyunda Kullanılan Malzemeler:Kutu,renkli oyuncaklar,boya.
    Oyuncu Sayısı:20
    Oyunun Oynanacağı Yer:Salon-Sınıf Oyunu
    Isındırıcı Oyunun Adı:Yeşil Kurbağalar
    Isındırıcı Oyunun Süresi:5 dk.
    Oyunun Kuralları:Öğretmenin yaptığı hareketleri tekrar etmek
    Öğrenme Süreci:

    YEŞİL KURBAĞALAR
    (Isındırıcı oyuna başlamadan önce çocukların el parmakları yeşil renge boyanır.)
    Beş yeşil küçük kurbağa oturuyorlar(Parmaklar gösterilir.)
    Bir yeşil küçük kurbağa yüzmeye gitti(Dört parmak gösterilir.)
    Bir yeşil küçük kurbağa suya atladı(Üç parmak gösterilir.)
    Üç yeşil küçük kurbağa “biz ne yapalım” dediler ve suya atladılar.
    Hiç yeşil kurbağa kalmadı(Parmakların hepsi avuç içine saklanır.)

    Hareketli Oyunun Adı:Renkleri Bulmaca
    Hareketli Oyunun Süresi:15 dk.
    Oyunun Kuralları:Öğretmenin dediği sürede başlamak ve başlama çizgisinde beklemek.
    Öğrenme Süreci:

    RENKLERİ BULMACA
    Çocuklar iki eşit gruba ayrılır ve başlama çizgisi belirlenir.İki grubun da karşısına ve başlama çizgilerinin yanına kutular konulur.Grupların karşısındaki kutulara öğretmen farklı renklerde iki gruba da eşit şekilde renkli oyuncaklar koyar.Çocuklar başlama çizgisine gelirler ve arka arkaya sıralanırlar.Mesela öğretmen “kırmızı” der ve 1,2,3 diye sayar ve ardından her iki gruptaki çocukta koşarak karşıdaki kutudan kırmızı renkli oyuncağı alır ve kendi gruplarının önündeki kutuya atarlar.İlk getiren grup 1 puan kazanır.Oynayanlar arkaya geçer ve diğer çocuklar sırayla oyuna devam ederler.En çok puanı kazanan grup 1. olur.Her iki grupta eşit puana sahip olursa öğretmen çocukları alkışlayarak ödüllendirebilir.

    Dinlendirici Oyunun Adı:Kıyafetlerimizdeki Renkler
    Dinlendirici Oyunun Süresi:10dk.
    Oyunun Kuralları:Öğretmenin söylediklerini dikkatli bir şekilde dinlemek
    Öğrenme Süreci:

    KIYAFETLERİMİZDEKİ RENKLER
    Çocuklar evcilik köşesine oturur.Öğretmen de çocukların yanına oturur.Daha sonra öğretmen çocukların içinden birisinin kıyafetinin renklerini çocuklara anlatır.Ama isim vermez.Örneğin; “Benim bir tane öğrencim var.Mavi renkte bir buluz,siyah renkte bir pantolon giymiş.Acaba bu öğrencimin adını bilen var mı?”der.Çocuklardan konuşmak isteyenlere söz hakkı verir.Öğretmenin anlattığı renkteki kıyafeti giyen arkadaşının ismini doğru söyleyen çocuk alkışlanır.Oyun böyle sırayla devam eder.Eğer çocuklar bulamıyorsa öğretmen çocuğun cinsiyetini söyleyerk ipucu verebilir.

    admin bunu beğendi.

  5. #5
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 5

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU

    DERS

    ÇOCUK VE OYUN

    KONU

    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU

    ÖĞR.GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN

    DURSUNE AKBABA

    112202032

    II.ÖĞRETİM

    2011/2012

    KARAMAN


    YAŞ GRUBU: 60-72 AY

    AMAÇLAR VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    KAZANIM 1: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.

    AMAÇ 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    KAZANIM 1: Küçük nesneleri toplar.

    AMAÇ 5enge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    KAZANIM 4:Tek/ çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
    KAZANIM 6:Çift ayakla ileri/geri zıplar.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    KAZANIM 3:Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    KAZANIM 4:Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    KAZANIM 10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    AMAÇ 11:Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme.
    KAZANIM 1: Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder
    KAZANIM 8:Sunularında hayali veya gerçek nesneler kullanır.

    DİL ALANI
    AMAÇ 1:Sesleri ayırt edebilme.
    KAZANIM 4:Verilen sese benzer sesler çıkarır.

    AMAÇ 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme.
    KAZANIM 8: Üstlendiği role uygun konuşur.

    AMAÇ 6:Sözcük dağarcığını geliştirebilme.
    KAZANIM 2:Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar.

    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ 12: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme.
    KAZANIM 2:Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır.


    KAVRAMLAR VE KELİMELER


    ALT/ÜST
    YÖN KAVRAMI
    BULUT
    YAĞMUR
    GÖKYÜZÜ
    RÜZGAR
    GÜNEŞ
    FİDAN
    TARLA
    HAVUÇ
    TAVŞAN
    SULAMAK
    DİKMEK


    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER

    SANDALYE

    RENKLİ FON KARTONLARI

    HAVUÇ


    ISINDIRICI OYUN

    OYUNUN ADI: Bulutların dansı
    OYUNUN SÜRESİ: 5 Dakika
    OYUNCU SAYISI: 20 Kişi
    OYUNUN YERİ: Sınıf içi oyunu
    OYUNUN KURALLARI: Çocuklar öğretmenin söylediği yönergelere uygun olarak hareket eder.

    ÖĞRENME SÜRECİ:Öğretmen öğrencileri eşit iki gruba ayırır.Gruplardan biri gökyüzündeki beyaz bulutları diğer grup ise siyah bulutları oluşturur.Öğretmem çocukları bir beyaz ve bir siyah bulut olarak eşleştirir.
    Öğretmen ‘‘rüzgar esiyor’’ dediği zaman çocuklar rüzgar sesi (vuu-vuuu) çıkararak küçük adımlarla sağa-sola sallanarak eşlerinin yanına giderler.
    Beyaz ve siyah bulutlar birleştikten sonra öğretmen ‘‘yağmur yağmaya başladı’’ der. Çocuklar yağmur sesi (şıp şıp şıp) çıkararak ayaklarını yere vururlar.
    Öğretmen ‘yağmur hızlandı’ dediği zaman çocuklar ayaklarını daha hızlı yere vururlar.
    Öğretmen ‘‘yağmur yavaşladı ve durdu’’ dediği zaman
    Çocuklar ayaklarını hafif yere vururlar ve yavaşça dururlar.
    Öğretmen ‘‘güneş açtı’’ dediği zaman ise çocuklar el ele tutuşur ve ellerini havaya kaldırıp,açarak güneşin doğuşunu yaparlar.


    HAREKETLİ OYUN

    OYUNUN ADI: Uykucu Tavşan
    OYUNUN SÜRESİ:20 Dakika
    OYUNCU SAYISI:20 Kişi
    OYUNUN YERİ: Salon içi oyun
    OYUNUN KURALLARI: Çocuklar yönergelere uygun hareket ederler.
    Ebe tarafından yakalanan kişi ebe olur.

    ÖĞRENME SÜRECİ: Çocuklardan biri ebe seçilir.Seçilen ebe uykucu tavşan olur. Uykucu tavşan sandalyeye oturur.Sandalyesinin altına havuç bağlanır.Uykucu tavşan(ebe)gözlerini kapatır ve uyuma hareketi yapar.Diğer çocuklar uykucu tavşan uyanmadan sandalyenin altındaki havucu alır. Uykucu tavşan uyanır.Havucunu alan çocukları tavşan gibi zıplayarak kovalamaya başlar. Yakalanan çocuk ebe olur ve oyun bu şekilde devam eder.


    DİNLENDİRİCİ OYUN

    OYUNUN ADI: Çalışkan Çiftçiler
    OYUNUN SÜRESİ:10 Dakika
    OYUNCU SAYISI: 20 Kişi
    OYUNU YERİ: Sınıf içi oyun
    OYUNUN KURALLLARI: Öğretmenin yönergelerine ve hareketlerine uygun hareket ederler.

    ÖĞRENME SÜRECİ:

    Ahmetgilin tarlası var.(Eller ile zemin gösterilir.)

    Tarlaya elma fidanı diktiler.(Dikme hareketi yapılır.)

    Ahmet fidanları suladı.(Sulama hareketi yapılır.)

    Fidanlar büyüdü ve çiçek açtı.(Eller yukarı doğru açılarak büyüme hareketi yapılır.)

    Ahmet elmaları dalından topladı.(Elma toplama hareketi yapılır.)

    Lezzetli elmaları afiyetle yedi.(Yeme hareketi yapılır.)

    admin bunu beğendi.

  6. #6
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 6

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS
    Çocuk ve Oyun

    KONU
    Oyun Planı

    DERS SORUMLUSU
    Öğr. Gör. Alper Yusuf KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    Emine ÖMÜRDERESİ
    112201009
    (N.Ö)

    2012
    KARAMAN




    Yaş Grubu:5-6
    Amaç ve Kazanımlar
    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.

    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    Amaç 1. Duygularını kontrol edebilme
    Kazanım
    2.Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır.
    Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanım
    2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar
    4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    7.Gerektiğinde lideri izler.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.

    DİL ALANI
    Amaç 2.Konuşurken sesini doğru kullanabilme
    Kazanım
    1.Nefesini doğru kullanır.

    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 4.Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanım
    2.Varlıkların rengini söyler.
    Amaç 5.Varlıkları çeşitli özellilerine göre eşleştirebilme
    Kazanım
    2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir.
    Kavramlar -güzel/çirkin Kelimeler -çuval
    -renk tonları -cadı
    -çember -kambur
    Oyunda Kullanılan Malzemeler
    -çuval
    -cadı kostümü, şapkası
    -prenses pelerini
    -sınıf mevcudu
    Oyunun Yeri
    -sınıf
    Isındırıcı Oyunun Adı: Çuvalında ne var?
    Isındırıcı Oyunun Süresi: 10 Dakika
    Oyunun Kuralları
    -Ebe iyi izlenmelidir .
    -Koşarken birbirlerine çarpışmadan koşulmalı .
    -Oyundaki soruların dışında başka kelime kullanılmamalı.
    Öğrenme Süreci
    Çocuklar halka olup yere çömelirler. Sayışma ile ebe seçilir. Ebe eline bir çuval alarak halkanın dışında dolaşır, bir çocuğun yanında durur ve sorar:
    -Çuvalında ne var?
    -Elma var, şeker var, süt var
    -Satar mısın?
    -Satmam
    -Tattırır mısın?
    -Tattırmam
    Ebe çömelen oyuncunun eline hafifçe vurur ve :
    -Al öyleyse sen o yoldan ben bu yoldan…der. Ve halkanın çevresinden dolaşarak aynı yere gelmek için koşmaya başlar. Eline vurulan çocuk da yerinden kalkar. Ebenin yönünün tersine koşmaya başlar. Önce gelen çocuk boşalan yere çömelir. Diğeri ise ebe olur ve böylece oyun devam eder.
    Hareketli Oyunun Adı: Çirkin cadı ve pamuk prenses
    Hareketli Oyunun Süresi: 15 dakika
    Oyunun Kuralları
    -Prensesin sözünden çıkılmamalıdır
    -Çirkin cadı takip edilmelidir
    -Cadı rolündeki oyun dışı kelimeler kullanmamalıdır.
    -Tekerleme kalıbı değiştirilmeden söylenmelidir.
    Öğrenme süreci
    Çocuklar oyun alanında dağınık şekilde dururlar. Sayışma ile ebe seçilir. Ebeler kostümlerini giyerler (cadı kostümü, şapkası, prenses pelerini).Bir tanesi çirkin cadı, bir tanesi pamuk prenses olur. Çirkin cadı çocuklardan 2-3 metre ileride sırtı onlara dönük olarak durur. Yan tarafta da pamuk prenses vardır. Çirkin cadı öne doğru yürümeye başlar.(kamburunu çıkararak, ayağını sürüyerek veya sekerek ) diğerleri onu taklit ederek takip ederken hep bir ağızdan:
    -Çirkin cadı hendeğe düştü bir altın buldu zengin oldu,
    Tekerlemesini söyler. Çocuklar sözleri bitince cadı, prensese dönerek:
    -Bunlar kimin çocukları? Diye sorar.
    Prenses çocuklardan birinin adını söylemişse cadı yürümesine devam eder. Diğer çocuklarda tekerlemeyi söyleyerek cadıyı takip ederler. Tekerleme bitince cadı tekrar prensese sorar:
    -Bunlar kimin çocukları?
    Başkan “çirkin cadının çocukları” derse cadı geri döner, çocukları çizgi içerisinde yakalamaya çalışır. Yakalanan çocuk, büyülenmiş olur. Çocukların yakalanması için cadıya yardım eder. Son kalan oyuncu yeni oyun için çirkin cadı olur






    Dinlendirici Oyunun Adı : Renkli Eşyalar
    Dinlendirici Oyunun Süresi : 5 Dakika
    Oyunun Kuralları
    -Rengi bulunan eşyayı söz hakkı alana kadar söylememeli.


    Öğrenme Süreci
    Çocuklar yere oturtulur. Öğretmen aralarından birisine bir renk söylemesini ister. Örn: kırmızı der. Diğer çocuklar kırmızı renkteki eşyaları bulmak için çevreye bakınırlar. Kırmızı renkteki eşyaları bulurlar. Çok eşya bulan çocuk ebe olur. Oyun tekrar bir renk daha belirlenerek böylece devam eder…

    stugba bunu beğendi.

  7. #7
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 7

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI


    DERS :
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU:
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU:
    ÖĞR. GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN:
    ESMA ŞALKACI
    112202006
    II.ÖĞRETİM
    2012
    KARAMAN




    YAŞ GRUBU : 60 -72 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR;
    PSİKOMOTOR ALAN;
    AMAÇ;1=Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    KAZANIM;
    1= Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar
    3=Değişik yönlere doğru yürür
    AMAÇ;5=Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    KAZANIM;
    2=Zemim üzerinde çizilen şekiller üzerinde yürür.
    SOSYAL - DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ;1=Kendini tanıyabilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Fiziksel özellikleri söyler.
    2=Belli başlı duyusal özelliklerini söyler.
    AMAÇ;2=Duygularını fark edebilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Duygularını söyler.
    2=Duygularının nedenini açıklar.
    AMAÇ;6=Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    KAZANIMLAR;
    2=Grup etkinliğine kendiliğinden katılma.
    3=Grupta sorumluluk almaya istekli olma.
    8=Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    9=Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10=Grup etkinliklerinde kurallara uyar.
    AMAÇ;7=Hoşgörü gösterebilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Hata yapabileceğini kabul etme.
    3=Kendini başkalarının yerine koyabilme.
    AMAÇ;9=Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme.
    KAZANIMLAR;
    2=Günlük yaşamda kurallara uyar.
    AMAÇ;13=Çevreyi estetik bakımdan düzenleye bilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Çevresinde gördüğü güzel veya rahatsız edici durumları söyler.

    DİL ALAN;
    AMAÇ;4=Kendini sözel olarak ifade edebilme.
    KAZANIMLAR;
    6=Duygu ve hayallerini söyler.
    8=Üstlendiği role uygun konuşur.
    AMAÇ;5=Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Dinlediklerini başkalarına anlatır.
    2=Dinlediklerine ilişkin soru sorar.
    AMAÇ;6=Sözcük dağarcığını geliştirebilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Dinlediklerini yeni olan sözcükleri fark eder.
    2=Yeni sözcüklerin anlamını sorar.
    4=Yeni öğrendiği sözcükleri anlamına uygun olarak kullanır.
    AMAÇ;8=Görsel materyalleri okuyabilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Görsel materyalleri inceler.
    BİLİŞSEL ALAN;
    AMAÇ;3=Dikkatini toplayabilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu yada olayı fark eder.
    3=Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu yada olayı söyler.
    4=Nesneyi durumu yada olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    AMAÇ;4=Algıladıklarını hatırlaya bilme.
    KAZANIMLAR;
    2=Varlıkların rengini söyler.
    4=Varlıkların şeklini söyler.
    6=Olay yada varlıkların sırasını söyler.
    AMAÇ;5=Varlıkları çeşitli özelliklerine eşleştire bilme.
    KAZANIMLAR;
    3=Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
    AMAÇ;11=Günlük yaşamda kullanılan belli başlı semboller tanıyabilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Gösterilen sembolün anlamını söyler.
    2=Yönergeye uygun olarak mekanda konum alma.
    AMAÇ;13=Bir örüntüdeki ilişkiyi kurabilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturmak.
    AMAÇ;17=Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Olayları oluş sırasına göre söyler.
    AMAÇ;18=Problem çözebilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Problemi söyler.
    2=probleme çeşitli çözüm yolları üretir.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ;
    AMAÇ;5=Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Tehlike olan durumda söyler.
    2=Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
    AMAÇ;4=Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme.
    KAZANIMLAR;
    1=Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
    KAVRAMLAR VE KELİMELER;Çember(daire)








    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER
    Renkli fon kartonları,tebeşir,
    OYUNCU SAYISI;15-20(Öğrenci)
    OYUNUN YERİ;SINIF
    1) ISINDIRICI OYUNUN ADI;Trafik işaretleri.
    OYUNUN SÜRESİ;BEŞ DAKİKA
    ÖĞRENME SÜRECİ;Öğretmen sarı,kırmızı,yeşil fon kartonlarından daireler hazırlar.Oyun için 15,20 çocuk seçer.Çocuklardan trafik kurallarına uyan araba olmalarını ister.Sınıfın bir bölümünü yol şeklinde kullanır ama yol için kullanılan alanın dar olması gerekir.Burada çocukların birbirlerine çarpmadan yol olarak belirlenen alan üzerinde gelip gitmeleri istenir.Öğretmen çocukları arka arkaya sıra yaptıktan sonra elindeki sarı,kırmızı,yeşil fon kartonlarını amaca uygun olarak sırası ile kaldırarak çocukları yönlendirir.Çocuklara kırmızıda durmaları gerektiği,sarıda hazır olmalarını , yeşilde ise hareket etmelerini anlatır.Öğretmenin komutu ile oyun başlar öğretmen sıra ile işaretleri kaldırır ve oyun başlamış olur öğretmen çocukları şaşırtmak için renkleri arada değiştirerek kaldırır şaşıran, birbirine çarpan ve kurallara uymayan çocuk oyundan çıkartılır.
    OYUNUN KURALLARI;Birbirine çarpmadan hareket etme , renklere uygun olarak oyunu sürdürme ve dikkatli olma.

    2)HAREKETLİ OYUNUN ADI :RENK ÇEMBERİ.
    OYUNUN SÜRESİ;25 DAKİKA
    OYUNUN SÜRECİ;Öğretmen tarafından sınıfın bir bölümüne geniş bir çember çizilir.Çizilen çember üzerine belli aralıklarla küçük renkli daireler yerleştirilir.Bu daireler 15 farklı renkten olmalıdır.Her bir rengin üzerine birer çocuk yerleştirilir.Çemberin ortasına bir ebe seçilir. Öğretmen çember dışında çocukları yönlendirir.ÖRN(Sarı,yeşil dediği anda sarı ve yeşil renk hızlı bir şekilde yer değiştirir.)Bu yer değiştirme sırasında ortadaki ebe kendine yer kapmaya çalışır.Oyun bu şekilde devam eder.
    OYUNUN KURALLARI;Çember ve renkler üzerinde durma,kendi rengini bilme ve yer değiştirirken hızlı hareket etme.
    3)DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI;KÜREK ÇEKME.
    OYUNUN SÜRESİ;5 DAKİKA
    ÖĞRENME SÜRECİ;Öğretmen tarafından çocuklar yere dağınık bir şekilde oturtulur,sınıfı göl olarak düşünmelerini ve çocukların kürek çeken bir sandalda olduklarını hayal etmelerini ister.
    OYUNUN KURALLARI;Hayal etme ve kürek çekme hareketi yapma.


  8. #8
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 8

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...






    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROĞRAMI

    DERS
    ÇOCUK VE OUYN

    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA


    DERS SORUMLUSU
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    EŞE KUŞ
    112202021
    İKİNCİ ÖĞRETİM
    2011-2012

    KARAMAN



    YAŞ GURUBU:60-72 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1:bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    1)sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar
    3)değişik yönlere doğru uzanır
    4)sözel yönergelere uygun olarak yürür
    5)sözel yönergelere uygun olarak koşar
    AMAÇ 2 :el göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    5)nesneleri çıkarır
    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ 1:kendini tanıyabilme
    KAZANIMLAR
    1)fiziksel özelliklerini söyler
    AMAÇ 6:başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    KAZANIMLAR
    7)gerektiğinde lideri izler
    8)gerektiğinde liderliği üstlenir
    AMAÇ 11:estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    KAZANIMLAR
    1)estetik bedensel hareketlerle yürür /dans eder
    8)sunularında hayali /gerçek nesneler kullanır
    DİL ALANI
    AMAÇ 1:sesleri ayırt edebilme
    KAZANIMLAR
    1)sesin kaynağını söyler
    3)sesin özelliğini söyler
    AMAÇ 2: konuşurken sesini doğru kullanabilme
    KAZANIMLAR
    1)sesini doğru kullanır
    2)kelimeleri doğru telaffuz eder
    AMAÇ 4: kendini sözel olarak ifade edebilme
    KAZANIMLAR
    1)dinlerden /konuşurken göz teması kurar
    3)belli bir konuda konuşmayı başlatır
    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ 3:dikkatini toplayabilme
    KAZANIMLAR
    1)dikkat edilmesi gereken nesneyi /durumu/olayı fark eder
    3)dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler
    AMAÇ 4 :algıladıklarını hatırlayabilme
    KAZANIMLAR
    2)varlıkların rengini söyler
    AMAÇ 6:varlıkları çeşitli özelliklerine göre guruplayabilme
    KAZANIMLAR
    2)varlıkları şekillerine göre guruplar
    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    AMAÇ 1:temizlik kurallarını uygulayabilme
    KAZANIMLAR
    1)temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır
    AMAÇ 4:dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    KAZANIMLAR
    1)yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır

    KAVRAMLAR VE KELİMELER :daire , küçük-büyük
    MİKROP:vücudumuza giren ve bizi hasta eden bir maddedir
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: fon kartonundan yapılmış mikrop maskesi,doktorların kullandığı maske ,çocuk sayısına göre sandalye ,teyp,
    OYUNCUNUN SAYISI:20
    OYUNUN YERİ: salon /sınıf

    1)ISINDIRICI OYUN
    ADI:hayvan taklitleri,pandomim
    OYUNUN SÜRESİ:5 dakika

    ÖĞRENME SÜRECİ;
    Sınıfta çocuklar daire şeklinde otururlar . önce öğretmen örnek olarak ördek yürüyüşü yapar ve bu hayvanın ne olduğunu sorar. Taklidini yaptığı hayvanın adını söylemez çocuklar parmak kaldırır öğretmen parmak kaldıran çocuklardan birine söz hakkı verir .hangi hayvan olduğunu bilirse o çocuğa sıra verilir ve çocuk istediği hayvanın taklidini yapar.ancak taklidi yapılan hayvanın bir küçük birde büyük olarak yapılması gerekir.örneğin;ördek,maymun,kedi,ayı gibi oyun böylece tüm çocuklara hak verilecek şekilde devam eder..
    OYUNUN KURALLARIarmak kaldıran çocuğa oyun sırası verilmeli taklidini yaptığı hayvanın ismi söylenmeyecek hayvanlar sıra ile bir küçük birde büyük olması gerekir

    2)HAREKETLİ OYUN:
    ADI: mikrobun üstüne kim oturmuş.
    OYUNUN SÜRESİ:30 dakika
    ÖĞRENME SÜRECİ :
    Eğitimci sınıftaki çocuk sayısı kadar sandalyeyi daire oluşturacak şekilde dizer.sandalyelerden birisinin arkasına önceden yapılmış küçük mikrop maskesi yapıştırılır .bu arada teyipten çocuk şarkısı çalmaktadır . çocuklar sınıf dışında bekletilir.müzik eşliğinde dans ederek sınıfa girerler ve daire şeklindeki sandalyelere müzik durduğunda otururlar.öğretmen mikrobun üstünde kim oturmuş diye sorar her çocuk oturduğu sandalyeye bakar mikrobun üstünde oturan çocuk hasta kabul edilir hasta maskesi takılarak oyundan çıkar oyun böyle sürer ve sonunda tüm hastalanan çocuklar için hastalıktan korunmak için nelere dikkat edilmesi gerektiği hakkında konuşulur.
    OYUNUN KURALI:öğretmen komutu vermeden önce mikrobu bulmaya çalışmamalı.

    3) DİNLENDİRİCİ OYUN
    ADI:yanlış söyle oyunu
    OYUNUN SÜRESİ: 10 dakika

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    çocuklar daire şeklinde oturur öğretmen “ben kime sorarsam o cevap verecek”.der ama yanıt doğru olmayacak örneğin;soru sorulan çocuk mavi giymişse bugün mavimi giydin diye sorulduğunda çocuğun yanıtı “HAYIR” yeşil diye cevap verecek. Böylece doğru cevap vermeyecek.eğer evet derse oyundan çıkacak oyun böyle devam eder son kalan birinci olur ve ödüllendirilir
    OYUNUN KURALLARI: soru sorulduğunda doğru cevap verilmeyecek .


  9. #9
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 9

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK
    YÜKSEK OKULU ÇOÇUK GELİŞİM PROGRAMI

    DERS
    ÇOÇUK VE OYUN
    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLMA
    DERS SORUMLUSU
    ÖĞRETİM GÖREVLİSİ:ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZİRLAYAN
    FATMA NUR ŞİMŞİR
    112201007
    NORMAL ÖĞRETİM
    2012
    KARAMAN


    AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanım1:Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    Kazanım4: Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    SOSYAL- DUYGUSAL ALAN
    AMAÇ2uygularını fark edebilme
    Kazanım1uygularını söyler.
    Amaç4:Kendi kendini güdüleyebilme
    Kazanım1:Kendiliğinden bir işe başlar
    Kazanım2: Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    Amaç6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanım1:Kendiliğinden iletişimi başlatır.
    Kazanım2:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    Kazanım3:Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    Kazanım4: Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    Kazanım7:Gerektiğinde lideri izler.
    Kazanım9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    Kazanım10:Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    DİL ALANI
    AMAÇ5inlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    Kazanım5inlediklerini resim,müzik,drama,şiir, öykü,vb. yollarla sergiler.
    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ4:Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanım2:Varlıkların rengini söyler
    Amaç13:Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme
    Kazanım2:Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi söyler.
    Kazanım3:Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar.
    Amaç16:Belli durum olaylarla ilgili neden- sonuç ilişkisi kurabilme
    Kazanım3:Yarım bırakılan olayı,durumu,şiiri,öyküyü,şarkıyı vb. özgün bir şekilide tamamlar.
    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    AMAÇ2:Giysilerini giyme ve çıkarabilme
    Kazanım2:Giysilerini yardımsız çıkarır.
    Kazanım3:Giysilerini yardımsız giyer.
    Amaç4:Giysilerini doğru bir şekilde giyer.



    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    KAVRAMLAR: Renk kavramı,ters düz kavramı, başlangıç ve bitiş kavramı
    KELİMELER: lokomotif,istasyon ,tren, vagon,kömür,yokuş,viraj,hava güzel olursa.
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER: düğmeli yelek



    ISINDIRICI OYUNUNU ADI: TREN
    OYUNUN SÜRESİ: 5 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çoçukları arka arkaya sıra oluşturmaları için yönergelerde bulunur.Hadi çoçuklar hepimiz şimdi bir tren oluşturalım.Sınıf 2 gruba ayrılır,1.grup mavi tren 2.grup ise kırmızı tren şeklinde ayrılır Tren sesini taklit etmeleri istenir.Çoçuklardan biri lokomotif diğerleri ise vagon olurlar.Lokomotif çoçuk nereye giderse vagonlarda oraya gider.Öğretmen çoçukları yönlendirir.Öğretmen ilk önce düz bir yoldayız ağır ağır ilerliyor,trenimiz ve aman allahım karşımızda bir yokuş var,biraz zorlanacağız evet şimdi tırmanıyoruz,tırmanıyoruz…şimdi yokuştan inmeye başlayalım,gittikçe hızlanıyoruz,karşımızda bir viraj var,sıkı tutunun çoçuklar burada yavaşca dönelim.İstasyona geldik,yavaşca duralım ,kömürümümüzde bitti.
    OYUNUN KURALLARI: Arka arkaya sıra olmayı ve buna uygun hareket etme,


    HAREKETLİ OYUNUN ADI: En hızlı kim giyinecek
    OYUNUN SÜRESİ:15 dk
    ÖĞRENME SÜRECİ :Öğretmen sınıfı iki guba ayırır.Çoçukları arka arkaya sıra oluşturulur.ters ve düz olan Düğmeli yelekleri her iki grubun ön sırasındaki oyuncusuna verilir.Öğretmen hareketli bir müzik açarak,hızlı hareket etmelerini ve daha heyecanlı hale gelmesini sağlar.’’başla ‘’ komutu vererek her iki grubunda ilk oyuncuları düğmeli yeleği giyer,düğmeleri açar .ters olan düğmeli yelekleri de düzelterek giyer daha sonra üzerinden çıkartıp arkasındaki oyuncuya verir bu şekilde oyuna devam edilir,ilk bitiren grup oyunu kazanır.
    OYUNUN KURALLARI:Grubla birlikte haretme,gruba uygun davranma ve ters olan yelekleri düzeltip giyme,müzikle birlikte hızlı hareket etme.


    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI:cümle tamamlama
    OYUNUN SÜRESİ:10
    ÖĞRENME SÜRECİ:Öğretmen çoçukları halka şeklinde oturmalarını sağlar.Öğretmen çoçuklardan birini seçer,yarın hava güzel olursa….dedikten sonra cümleyi kendisine göre tamamlamasını ister.Çoçuktan cümelenin sonunu yüksek sesle tamamlamasını ister.Cümleyi beklemeden ve duraklamadan tamamlarsa diğer arkadaşının ilk kelimesini o söyler.
    OYUNUN KURALLARI: Verilen kelimeyi kendi isteğine göre tamamlar.


  10. #10
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,512

    Standart Amaç ve Kazanımlı Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyunlar - 10

    Öğrencilerimin hazırladığı oyunları sizlerle paylaşıyorum. Umarım işinize yarar... Öğrencilerime teşekkür ediyorum...


    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS:
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU:
    OYUN PLANI HAZIRLAMA

    DERS SORUMLUSU:
    ÖĞR. GÖR.ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN:
    NAZİFE ORHAN

    112202024
    II.ÖĞRETİM

    2011-2012
    KARAMAN

    AMAÇ KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN

    AMAÇ 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIM 1: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    KAZANIM 2eğişik yönlere yuvarlanır.
    KAZANIM 4:Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    KAZANIM 11:Belli bir engel üzerinden sıçrayarak atlar.

    AMAÇ 5enge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIM 6:Çift ayakla ileri-geri sıçrar.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ 2uygularını fark edebilme
    KAZANIM 4uygularını müzik,dans,drama vb. yollarla ifade eder.

    AMAÇ 6:Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    KAZANIM 1:Kendiliğinden iletişimi başlatır.
    KAZANIM 4:Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır
    KAZANIM 5:Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    KAZANIM 7:Gerektiğinde lideri izler.
    KAZANIM 9:Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.


    DİL ALANI

    AMAÇ 1:Sesleri ayırt edebilme
    KAZANIM 4:Verilen sese benzer sesler çıkarır.

    AMAÇ 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
    KAZANIM 2:Sohbete katılır.
    KAZANIM 5:Söz almak için sırasını bekler.
    KAZANIM 7uygu,düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
    KAZANIM 8:Üstlendiği role uygun konuşur.

    AMAÇ 6:Sözcük dağarcığını geliştirebilme
    KAZANIM 1inlediklerinde yeni olan sözcükleri ifade eder.

    BİLİŞSEL ALAN

    AMAÇ 10:Geometrik şekilleri tanıyabilme
    KAZANIM 2aire üçgen kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.



    KAVRAMLAR VE KELİMELER


    HAVUÇ
    KÖPEK
    TAVŞAN
    DAĞIN YAMACI
    İLERİ-GERİ
    HULA HOOP
    KULÜBE
    CAM FANUS
    KARE
    ÜÇGEN
    DİKDÖRTGEN
    DAİRE
    SEPET

    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER
    HAVUÇ
    MİNDER
    CAM FANUS
    HULA HOOP
    KARE ÜÇGEN DİKTÖRTGEN DAİREDEN YAPILMIŞ KARTONLAR
    HAVUÇLARI KOYMAK İÇİN SEPET
    RENKLİ KARTONLAR KULLANILIR


    ISINDIRICI OYUN

    OYUNUN ADI:Eğitilmiş köpekler
    OYUNUN SÜRESİ:5 dakika
    OYUNCU SAYISI:20
    OYUNUN YERİ:Sınıf içi oyunu
    OYUNUN KURALLARI:
    Öğretmenin verdiği komutları yerine getirmek

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    Çocuklardan daire olmaları istenir.Oyunun kurallarından kısaca bahsedilir.Öğretmen verdiği komutların yerine getirilmesi için bazı örnekler verir:’’otur denilince oturulması ,kalk,yuvarlan, hula hooptan atla,kulübeye git,bekle, ileri geri git ,gel vb. komutlar verir.hula hoop tan atlayan köpekler kulübelerine gidip beklerler.Havlamaları istenince havlarlar ve oyun sonunda bütün oyuncular daire olurlar ,verilen komutları aynı anda yerine getirirler.Herkes kendini alkışlar


    HAREKETLİ OYUN

    OYUNUN ADI :Aç tavşanlar
    OYUNUN SÜRESİ:15 dakika
    OYUNCU SAYISI:20
    OYUNUN YERİ:Oyun salonu
    OYUNUN KURALLARI:Havuca en hızlı ulaşan oyuncu havucu kapar, diğer oyuncu yerini alır,en çok havuç kapan tavşan grubu oyunu kazanır. 2 grup oyuncuları sırayla havuçları kapmak için tavşan gibi zıplayarak gider.

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    Çocuklar ,oyun salonuna ikişerli gruplar halinde arka arkaya dizilirler.Oyunun kuralları kısaca anlatılır.Öğretmen ; “sizler bir tavşansınız fakat o kadar acıkmışsınız ki hemen bir yiyecek bulmalısınız,ama bir sorunumuz var karşıdaki dağın yamacında çiftçi amcamız havuçları sepete toplamış orada unutmuş.Sepetteki havuçları kim daha hızlı onları alıp gelirse bu sorun ortadan kalkacaktır.Bu sayede karnımız doyacaktır.Gruplar eşit olarak ikiye ayrılır.Öğretmen tarafından oyun başlatılır.İlk yarışmacılar tavşan gibi zıplayarak oyuna başlarlar.İlk önce havucu alıp gelen yarışmacı görevini sıradaki yarışmacıya devreder.Oyun, havuçları ilk bitiren grupla sona erer.Birinci olan grup alkışlanır.İsteğe göre oyun birkaç kez tekrarlanır.


    DİNLENDİRİCİ OYUN

    OYUNUN ADI:Şekillerin sorusu
    OYUNUN SÜRESİ:10 dakika
    OYUNCU SAYISI:20 kişi
    OYUNUN YERİ:Sınıf içi
    OYUNUN KURALLARI:Sorulan soruya uygun cevabı vermek
    ÖĞRENME SÜRECİ:
    Çocuklar “U” şeklinde minderlere oturtulur.Cam fanusun içine önceden öğretmenin hazırladığı şekillerin (kare,üçgen,dikdörtgen,daire)arkasındaki yönergeye uygun olarak “bilmece sor , tekerleme söyle,hayvan taklidi yap gibi (maymun,aslan,kedi,köpek,tavşan,ördek,yılan,pengue n,kanguru vs.) yönergeler verilir.Cam fanusun içinden şekillerden bir tanesini çeken çocuğa şeklin ne olduğunu söylemesi ya da arkadaşlarına bu şeklin ne olduğunu sorması istenir.Verilen cevaptan sonra arkasındaki yönerge öğretmen tarafından çocuğa sorulur.Verilen yönergeye uygun hareketleri,davranışları yaparlar.Oyun bu şekilde devam ettirilir.Her çocuk oyun sonunda alkışlanır.

    haticeaydın ve Elif kskn bunu beğendiler.