Etkinlik ve Dosya Arama Motoru


<div style="background-color: none transparent;"></div>

Kazanım ve Göstergeli Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Etkinlik Havuzu

Merhaba Okul Önceciler; İçerisinde kazanım - göstergelerin ve amaç - kazanımların yer aldığı, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümündeki öğrencilerimin hazırladığı ısındırıcı - hareketli - dinlendirici oyunları sizlerle paylaşıyorum. Saygılar...

Ağaç Şeklinde Aç34Beğeni

Konu: Kazanım ve Göstergeli Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Etkinlik Havuzu

  1. #51
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart

    TC
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ
    DERS: ÇOCUK VE OYUN
    KONU: OYUN PLANI
    DERS SORUMLUSU: ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN
    ADI SOYADI: KİMYA GÜNEŞ
    NUMARA: 122202026
    2013 KARAMAN
    YAŞ GRUBU:48-60 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    HEDEF 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar

    1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar
    HEDEF 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme

    Kazanımlar

    1-Küçük nesneleri toplar
    3-Nesneleri üst üste/yan yana/iç içe dizer
    4-Nesneleri takar
    HEDEF 4: Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme

    Kazanımlar

    1. Nesneleri kopartır/yırtar
    HEDEF 5: Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme

    Kazanımlar

    3-Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur
    6-Çift ayakla ileri/geri sıçrar
    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN

    HEDEF 2: Duygularını fark edebilme

    Kazanımlar

    1. Duygularını söyler
    2. Duygularının nedenlerini açıklar
    3. Duygularının sonuçlarını açıklar
    4. Duygularını müzik, dans, drama v.b. Yollarla ifade eder
    HEDEF 3: Duygularını kontrol edebilme

    Kazanımlar

    HEDEF 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme

    Kazanımlar

    2-Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır
    3-Grupta sorumluluk almaya istekli olur
    7-Gerektiğinde lideri izler
    8-Gerektiğinde liderliği üstlenir
    9-Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar
    10-Grup etkinliklerinin kurallarına uyar

    HEDEF 11: Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme

    Kazanımlar

    1. Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder
    7-Ürünlerini çeşitli yollarla sunar
    8-Sunularında hayali/gerçek nesneler kullanır

    DİL ALANI

    HEDEF 1: Sesleri ayırt edebilme

    4-Verilen sese benzer sesler çıkarır
    HEDEF 2: Konuşurken sesini doğru kullanabilme

    Kazanımlar

    1. Nefesini doğru kullanır
    2. Kelimeleri doğru telaffuz eder
    3. Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar
    4. Konuşurken sesinin hızını ayarlar
    HEDEF 3: Türkçeyi doğru kullanabilme

    Kazanımlar

    1. Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır
    2. Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşu
    HEDEF 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme

    Kazanımlar

    1. Dinlerken/konuşurken göz teması kurar
    2. Sohbete katılır
    3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır
    4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür
    5. Söz almak için sırasını bekler
    6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler
    7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar
    8. Üstlendiği role uygun konuşur
    BİLİŞSEL ALAN

    HEDEF 2: Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme

    Kazanımlar

    1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler
    HEDEF 4: Algıladıklarını hatırlayabilme

    Kazanımlar

    4-Varlıkların şeklini söyler
    5-Varlıkların sayısını söyler

    HEDEF 5: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme

    Kazanımlar

    1-Varlıkları birebir eşleştirir
    3-Varlıkları şekillerine göre eşleştirir
    HEDEF 12: Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme

    Kazanımlar

    3-Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir
    HEDEF 13: Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme

    Kazanımlar

    ÖZBAKIM BECERİLERİ

    HEDEF 1: Temizlik kurallarını uygulayabilme

    Kazanımlar

    1. Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır
    HEDEF 4: Dinlenme ile ilgili kurallara uyabilme

    Kazanımlar

    1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır

    HEDEF 5: Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme

    Kazanımlar

    1. Tehlikeli olan durumları söyler
    2. Tehlikeli olan durumlardan uzak durur
    3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister
    4. Acil durumlarda başvurulabilecek telefon numaralarını söyler


    ISINDIRICI OYUN
    ISINDIRICI OYUNUN ADI: KASLARIMIZI ÇALIŞTIRALIM
    ISINDIRICI OYUNU SÜRESİ:15 DK
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:YUKARI-AŞAĞI
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: MİNDER
    OYUNCU SAYISI:15-20
    OYUNUN OYNANACAĞI YER: SINIF/SALON
    OYUNUN KURALLARI: YÖNERGELERE UYGUN HATEKETLER YAPMAK
    ÖĞRENME SÜRECİ:5 DK
    KASLARIMIZI ÇALIŞTIRALIM
    Çocuklar ilk önce daire şeklinde dururlar.Öğretmen her çocuğa minder dağıtır.Minderlerin üzerine otururlar.Önce kollarını havaya kaldırıp ellerini açıp kapatırlar.Kollarını yanlara açarak ellerini açma kapama hareketleri yaparlar.Ayağa kalkarak öğretmen çocuklara ‘çocuklar yerde bir top duruyor hadi ona vuralım’ der.Çocuklar ayaklarını öne doğru atarlar.Öğretmen tekrar çocuklara ‘ haydi çocuklar bu seferde yerde duran minderlerimizi gök yüzüne çıkaralım’ diyerek minderleri havaya kaldırırlar.Sonra minderler yere koyulur ve minderlerini üzerine sıra ile önce sağ ayak sonra sağ ayaklarını basıp çekme hareketleri yapar.

    HAREKETLİ OYUN
    HAREKETLİ OYUNUN ADI: KİM DAHA HIZLI
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ: 20 DK
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:BÜYÜK-KÜÇÜK
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELR: GAZETE POŞET,
    OYUNCU SAYISI: 15-20
    OYUNUN OYNANACAĞI YER: SINIF SALON
    OYUNUN KURALLARI: MÜZİK EŞLİĞİNDE DANS ETMEK VE GAZETELERİ KÜÇÜK PARÇALARA BÖLMEK
    ÖĞRENME SÜRECİ:5 DK
    KİM DAHA HIZLI?
    Çocuklar dağınık şekilde durdurulur. Her çocuğa birer tane tüm gazete verilir.Çocuklar müzik eşliğinde gazeteleri yere sererek üzerinde dans eder.Sonra ayağa kalkıp gazeteleri havaya kaldırır ve dans ederler.Çocuklar bu şekilde dans ederler.Sonra yere oturur ellerindeki gazeteleri küçük parçalara ayırırlar ve tüm gazeteler küçük parçalar halinde yerde durur.Çocuklar ayağa kalkar her çocuğun eline birer tane poşet verilir ve çocuklar müzik eşliğinde öğretmen başla dedikten sonra çocuklar yerdeki gazete parçalarını toplamaya başlar müzik bitinceye kadar bu şekilde devam ederler .Yerde ki tüm gazete parçaları bitince poşetler ortaya koyulur ve hangi çocuk daha fazla toplamış ise o çocuk birinci olur.





    DİNLENDİRİCİ OYUN
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: SAYILARI ÖĞRENELİM
    DİNLENDİRİCİ OYUNU SÜRESİ:15 DK
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:SAYILAR
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: LEGOLAR
    OYUNCU SAYISI: 15-20
    OYUNUN OYNANACAĞI YER: SINIF SALON
    OYUNUN KURALLARI: YÖNERGEYE GÖRE LEGOLARDAN SAYI OLUŞTURMAK
    ÖĞRENME SÜRECİ: 5 DK

    SAYILARI ÖĞRENELİM
    Çocuklar daire şeklinde yere otururlar.Ortaya renkli Legolar koyulur.Çocuklardan biri seçilir ve öğretmen çocuğa Legolardan birleştirerek 1 sayısını yazmasını ister.Çocuk Legoları birleştirerek 1 sayısını yazar.Daha sonra öğretmen çocuğa yazdığı sayı kadar kedi gibi miyavlamasını ister.Bu şekilde tüm çocuklara sıra ile yaptırılır.


  2. #52
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ





    DERS
    ÇOCUK VE OYUN




    KONU
    OYUN PLANI






    DERS SORUMLUSU
    ÖĞR. GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU







    HAZIRLAYAN
    KÜBRA KILIÇASLAN
    122202025









    2012
    KARAMAN

    YAŞ GRUBU : 5-6 YAŞ

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme

    Kazanımlar

    1. Küçük nesneleri toplar
    4. Nesneleri takar

    DİL ALANI
    Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
    Kazanımlar
    1.Nefesini doğru kullanır.


    KAZANIM VE GÖSTERGELER

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1 : nesne durum olaya dikkatini verir.
    Göstergeler
    - dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya odaklanır
    Kazanım 5 : nesne ya da varlıkları gözlemler
    Göstergeler
    - nesne varlığın şeklini söyler
    - nesne varlığın dokusunu söyler

    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    Kazanım 1 : kendine ait özellikleri tanır
    Göstergeler
    - fiziksel özelliklerini söyler

    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4 : küçük kas kullanımını gerektiren hareketleri yapar
    Göstergeler
    - nesneleri toplar



    ISINDIRICI OYUN

    Isındırıcı Oyunun Adı : Meyve tanıma oyunu
    Isındırıcı Oyunun Süresi : 5-10 dakika
    Kavramlar ve Kelimeler :
    Oyunda Kullanılan Malzemeler : meyveler
    Oyuncu Sayısı : tüm sınıf
    Oyunun Oynanacağı Yer : sınıf
    Oyunun Kuralları : gözler açılman meyvenin tanınması
    Öğrenme Süreci : Çocuklar halka olup yere otururlar, arkadaşlarından biri ayakta durur ve yanına birkaç meyve alır. ( Kivi, portakal, muz gibi)öğretmen çocukların gözlerini kapatır. Ayakta duran kişi arkadaşına vererek bunun hangi meyve olduğunu tahmin etmesini ister ve biraz ipucu vererek anlatır. Bilen arkadaşı kazanır.


    HAREKETLİ OYUN

    Hareketli Oyunun Adı : süs takma yarışı
    Hareketli Oyunun Süresi : 5-10 dakika
    Kavramlar ve Kelimeler :
    Oyunda Kullanılan Malzemeler : dolap süsü, metal tablo
    Oyuncu Sayısı : tüm sınıf
    Oyunun Oynanacağı Yer : sınıf
    Oyunun Kuralları : süsü en hızlı götüren kazanır
    Öğrenme Süreci : Çocuklar iki gruba ayrılır. Öğretmen tarafından metal bir pano getirilir. İki sepet içinde dolap süsü getirilir grubun önüne koyularak hangi grup daha çabuk yapıştırırsa panoya o grup birinci olur ve oyunu kazanır.


    DİNLENDİRİ OYUN

    Dinlendirici Oyunun Adı : pinpon topu üfleme
    Dinlendirici Oyunun Süresi : 5-10 dakika
    Kavramlar ve Kelimeler :
    Oyunda Kullanılan Malzemeler : pinpon topu
    Oyuncu Sayısı : tüm sınıf
    Oyunun Oynanacağı Yer : sınıf
    Oyunun Kuralları : ellerini kullanmadan üfleme
    Öğrenme Süreci : Çocuklar masaların üzerindeki pinpon toplarını ellerini kullanmadan üfleyerek tabağın içine daha çabuk götüren çocuk oyunu kazanır. Oyun böylece devam eder.


  3. #53
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart

    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ YÜKSEKOKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

    DERS: Çocuk ve Oyun

    KONU: Oyun Planı Hazırlama

    DERS SORUMLUSU: ÖĞR. GÖR. Alper Yusuf KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    AD SOYAD: Merve ÇETİN
    NUMARA: 122202028


    2013
    KARAMAN




    YAŞ GRUBU: 48-60 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALANIA:1) Beden koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    (K:1) Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    (A:5) Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
    (K:3) Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur.
    SOSYAL DUYGUSAL ALANI: (A:2) Duygularını fark edebilme.
    (K:1) Duygularını söyler.
    (A:5) Başkalarının duygularını fark edebilme.
    (K:2) Başkalarının duygularını paylaşır.
    (A:6) Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
    (K:4) Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    DİL ALANI: (A:2) Konuşurken sesini doğru kullanabilme.
    (K:2) Kelimeleri doğru telaffuz edebilme.
    (A:3) Türkçeyi doğru kullanabilme.
    (K:2) Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşur.
    (A:5) Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
    (K:1) Dinlediklerini başkalarına anlatır.
    BİLİŞSEL ALAN: (A:3) Dikkatini toplayabilme.
    (K:2) Dikkati nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır
    (A:2) Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
    (K:2) Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    (A:6) Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
    (K:6) Varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.
    ÖZ BAKIM BECERİLERİ: (A:1) Temizlik kurallarını uygulayabilme.
    (K:7) İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.
    (A:4) Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme.
    (K:1) Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.

    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
    PSİKOMOTOR GELİŞİM
    KAZANIM 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
    GÖSTERGELERİ:
    - Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
    KAZANIM 3: Nesne kontrol gerektiren hareketleri yapar.
    GÖSTERGELERİ:
    - Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.
    - Küçük top ile omuz üzerinden atış yapar.
    - Atılan topu elleriyle tutar.
    - Koşarak duran topa ayakla vurur.
    KAZANIM 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    GÖSTERGELERİ:
    - Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar.
    - Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar.
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    KAZANIM 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    GÖSTERGELERİ:
    - Duygu düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    KAZANIM 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
    GÖSTERGELERİ:
    - Başkalarının duygularını söyler.
    - Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
    - Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
    KAZANIM 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
    GÖSTERGELERİ:
    - Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
    - Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

    DİL GELİŞİMİ
    KAZANIM 2: Sesini uygun kullanır.
    GÖSTERGELERİ:
    - Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
    - Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.
    KAZANIM 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    GÖSTERGELERİ:
    - Düz cümle kurar.

    KAZANIM 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    GÖSTERGELERİ:
    - Konuşma sırasında göz teması kurar.
    - Jest ve mimikleri anlar.
    - Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIM 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    GÖSTERGELERİ:
    - Dikkat çekilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    - Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
    KAZANIM 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    GÖSTERGELERİ:
    - Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder ve eşleştirir.
    KAZANIM 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    GÖSTERGELERİ:
    - Nesne/olay/durumun ipuçlarını söyler.
    - İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
    - Gerçek durumu inceler.
    - Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ:
    KAZANIM 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.

    GÖSTERGELERİ:
    - Saçını tarar.
    - Dişini fırçalar.
    - Elini/yüzünü yıkar.
    - Tuvalet gereksinimine yönelik işler yapar.
    KAZANIM 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
    GÖSTERGELERİ:
    - Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.
    - Ev/okuldaki eşyaları toplar.
    - Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir.
    KAZANIM 5: Dinlenmenin önemini açıklar.
    GÖSTERGELERİ:
    - Dinlendirici etkinlere katılır.



    ISINDIRICI OYUN ADI: Mevsimlerim
    ISINDIRICI OYUN SÜRESİ: 5 dk.
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Karton, mevsimlerle ilgili resimler
    OYUNCU SAYISI:15
    OYUNUN OYNANACAĞI YER: Sınıf-Salon
    OYUNUN KURALLARI : Sırasını beklemek.
    ÖĞRENME SÜRECİ : Öğretmen çocuklara mevsimler hakkında sorular sorar. Daha sonra çocuklarla birlikte kış ayında hangi meyve-sebzelerin olduğunu sorar. Sonra bütün mevsimlerin hakkında konuşulur. Mevsimlere uygun şekilde kartlarda resimler hazırlanır. Yağmurun yağışı, şimşek çakması ve kar yağışı gibi hava olaylarını çocuklarla birlikte taklitleri yapılır.



    HAREKETLİ OYUN ADI: Renkli toplarım
    HAREKETLİ OYUN SÜRESİ: 15 dk.
    KAVRAMLAR VE KELİMELER: (Renk kavramı)
    OYUNUDA KULLANILAN MALZEMELER: renkli toplar
    OYUNCU SAYISI:15
    OYUNUN OYNANACAĞI YER: Sınıf- salon
    OYUNUN KURALLARI: Sırasını beklemek.
    ÖĞRENME SÜRECİ: Çocuklar daire şeklinde sıra olurlar. Daha sonra öğretmen renkli şekilde toplar getirir ve öğrencilerden herkes kendi renkli toplarını belirlemesini ister. Seçilen renkler doğrultusunda çocuklar toplarının renklerini söyleyerek birbirine topları atarlar. Karşısındaki arkadaşları da topu yakalamaya çalışır.



    DİNLENDİRİCİ OYUN ADI: Pamuk prenses ve yedi cüceler
    DİNLENDİRİCİ OYUN SÜRESİ: 10 dk.
    KAVRAMLAR VE KELİMER:
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: kostüm
    OYUNCU SAYISI:15
    OYUNUN OYNANACAĞI YER: Sınıf-salon
    OYUNUN KURALLARI: Başkalarının haklarına saygı duymak
    ÖĞRENME SÜRECİ: Çocuklar daire şeklinde otururlar. Daha sonra hep birlikte önceden izlemiş oldukları pamuk prenses ve yedi cüceler oyuna dramatize edilir.


  4. #54
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ



    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ

    DERS:
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU:
    OYUN PLANI

    DERS SORUMLUSU:
    Öğr.Gör.ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN:
    ADI: MERVE
    SOYADI: KAYADİBİ
    NUMARASI:122202030

    2013

    KARAMAN





    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN
    HEDEF 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme

    Kazanımlar

    1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    HEDEF 5: Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme

    Kazanımlar

    1.Farklı zeminler üzerinde yürür.
    2.Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür.
    5. Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
    6. Çift ayakla ileri/geri sıçrar.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN

    HEDEF 3: Duygularını kontrol edebilme

    Kazanımlar

    1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
    HEDEF 4: Kendi kendini güdüleyebilme

    Kazanımlar

    1.Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
    HEDEF 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme

    Kazanımlar

    1.Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    HEDEF 7: Hoşgörü gösterebilme

    Kazanımlar

    1.Hata yapabileceğini kabul eder.
    2.Kendi hatalarını söyler
    3.Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar.
    4.Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
    5.Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.
    DİL ALANI

    HEDEF 1: Sesleri ayırt edebilme

    Kazanımlar

    1.Sesin kaynağını söyler.
    2.Sesin geldiği yönü belirler.
    HEDEF 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme

    Kazanımlar

    1.Sohbete katılır.
    5.Söz almak için sırasını bekler.
    HEDEF 5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme

    Kazanımlar

    1.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
    2.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
    3.Dinlediklerini özetler.
    BİLİŞSEL ALAN

    HEDEF 3: Dikkatini toplayabilme

    Kazanımlar

    1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
    2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
    HEDEF 10: Geometrik şekilleri tanıyabilme

    Kazanımlar

    1.Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
    2.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
    HEDEF 12: Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme

    Kazanımlar

    1.Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
    2.Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ

    Kazanımlar

    1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
    HEDEF 5: Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme

    Kazanımlar

    1.Tehlikeli olan durumları söyler.
    2.Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
    3.Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister.



    KAZANIM VE GÖSTERGELER

    BİLİŞSEL GELİŞİM

    KAZANIM 1:Nesne / durum / olaya dikkatini verir.

    Göstergeleri:

    - Dikkat edilmesi gereken nesne / durum / olaya odaklanır.

    KAZANIM 3: Algıladıklarını hatırlar.

    Göstergeleri:

    - Nesne / durum / olayı bir süre sonra yeniden söyler.

    KAZANIM 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.

    Göstergeler:

    - Nesne / varlığın büyüklüğünü söyler.

    - Nesne / varlığın sesini söyler.

    - Nesne / varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.

    KAZANIM 10: Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular.

    Göstergeler:

    - Nesnenin mekandaki konumunu söyler.

    - Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.

    - Mekanda konum alır.

    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

    KAZANIM 3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

    Göstergeler:

    - Duygu düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

    - Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

    KAZANIM 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.

    Göstergeler:

    - Haklarını söyler.

    - Başkalarının hakları olduğunu söyler.

    - Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki gösterir.

    KAZANIM 7: Bir işi yada görevi başarmak için kendini güdüler.

    Göstergeleri:

    - Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ

    KAZANIM 3: Yaşam alanlarındaki gerekli düzenlemeleri yapar.

    Göstergeler:

    - Ev / okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.

    - Ev / okuldaki eşyaları toplar.

    - Ev / okuldaki eşyaları yerleştirir.

    KAZANIM 5inlenmenin önemini açıklar.

    Göstergeler:

    - Kendisi için dinlendirici olan etkinliklerin neler olduğunu söyler.

    - Dinlendirici etkinliklere katılır.

    - Dinlenmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları söyler.

    KAZANIM 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.

    Göstergeler:

    - Temel güvenlik kurallarını bilir.

    - Tehlikeli olan durumlardan,kişilerden,alışkanlıklardan uzak durur.

    - Herhangi bir tehlike anında yardım ister.

    MOTOR GELİŞİM

    KAZANIM 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.

    Göstergeler:

    - Yönergeler doğrultusunda yürür.

    - Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar.

    - Sekerek belirli mesafelere ilerler.

    KAZANIM 2: Denge hareketleri yapar.

    Göstergeler:

    - Atlama ile ilgili denge hareketlerini yapar.

    - Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.

    KAZANIM 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.

    Göstergeler:

    - Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.

    DİL GELİŞİMİ

    KAZANIM 1: Sesleri ayırt eder.

    Göstergeler:

    - Sesin geldiği yönü söyler.

    - Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.

    KAZANIM 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.

    Göstergeler:

    - Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.

    KAZANIM 4: Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır.

    Göstergeler:

    - Cümle kurarken isim kurarlar.

    - Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır.

    KAZANIM 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.

    Göstergeler:

    - Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.

    - Sohbete katılır.

    KAZANIM 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.

    Göstergeler:

    - Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.

    KAZANIM 7: Dinledikleri izlediklerinin anlamını kavrar.

    Göstergeler:

    - Sözel yönergeleri yerine getirir.

    - Dinledikleri / izledikleri hakkında yorum yapar.

    KAZANIM 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir.

    Göstergeler:

    - Şiir, öykü ve tekerlemedeki uyağı söyler.

    ISINDIRICI OYUN

    OYUNUN SÜRESİ: 5-6 dakika

    YAŞ GRUBU: 48-60 aylık ( 4-5 yaş )

    OYUN ALANI: Sınıf-salon oyunu

    OYUNUN ADI: Dengeni koru oyunu

    Çocuklar minderler oturtulur ve oyun çocuklara anlatılır.daha sonra çocuklardan tek sıra halinde sıraya durmaları istenir.sınıf veya salonun zeminine renkli kağıt,minder,kırlent, bez parçası vb.gibi dikkat çekebilecek malzemeler belirli aralıklarla zemine sıralanır.Çocuklar sakin bir müzik eşliğinde bu malzemelerin üzerinden belirli aralıklarla her iki kollarını da yanlara açarak yürürler.Bir bitiş noktası belirlenir ve çocuklar bu bitiş noktasını başarıyla geçerlerse kendilerini alkışlayarak geriye dönerek tekrar sıraya girerler.oyun birkaç tur böyle devam eder.

    HAREKETLİ OYUN

    OYUNUN SÜRESİ: 8-10 dakika

    YAŞ GRUBU: 48-60 aylık ( 4-5 yaş )

    OYUN ALANI: sınıf-salon oyunu

    OYUNUN ADI: HANGİ DAİREDEYİM ?

    Sınıfın veya salonun zeminine çocukların sayısından bir eksik olacak şekilde ve çocukların sıçrayabileceği aralıklarla daire çizilir.Öğretmen çocukların “el ele tutuşalım,halkaya karışalım” şarkısını söyleyerek daire olmalarını sağlar.çocuklar dairede iken oyun anlatılır.sayışma tekerlemesi ile aralarından bir ebe seçilir. Geri kalan çocuklar sınıf mevcuduna göre üçerli veya beşerli olarak gruplara ayrılırlar.her bi gruba meyve ismi verilir. (elma,portakal,armut vb.). Öğretmenin ismini söylediği grup dairelerde yerini alırlar.Sırayla ve öğretmenin komutuyla birlikte ebeye seslenirler. (“ elma burada,armut burada vb.).Ebe sesi duyar duymaz harekete geçer.Çocuklar ebeden kaçmak için her iki ayakları üzerinde sıçrayarak boş buldukları daireye yerleşmeye çalışırlar.Çocuklardan birisi daire dışında ve ebede onu yakaladıysa o çocuk ebe olur ve o grup oyundan çıkar, sırada bekleyen diğer grup oyuna girer,oyun böyle devam eder.

    DİNLENDİRİCİ OYUN

    OYUNUN SÜRESİ: 5-6 dakika

    YAŞ GRUBU: 48-60 aylık ( 4-5 yaş )

    OYUN ALANI: Sınıf-salon oyunu

    OYUNUN ADI:FARECİK KAFESTE

    Öğretmen masaları yan yana dizmek için çocuklardan yardım ister ve işbirliği içerisinde masları dizerler.Öğretmen çocukları bir kız bir erkek olacak şekilde masaların etrafına sandalyelere oturtur.Çocuklara oyunu anlatır.Çocukların oyun hakkında soru sormasına izin verir.Sorularını yanıtladıktan sonra çocuklara her iki ellerinide masanın üzerine koymalarını söyler.Çocuklar ellerini masanın üzerine koyduktan sonra öğretmen onları heyecanlandıracak bir ses tonuyla “ farecik kafeste der “ çocuklarda ellerini masanın altına saklarlar.Öğretmen tekrar heyecanlandırıcı bir ses tonuyla “ farecik kafesten kaçtı “ der ve çocuklar ellerini masanın üzerine çıkarırlar, parmaklarıyla fareyi taklit ederek yürüme hareketi yaparlar.Oyun birkaç kere böyle devam eder.




  5. #55
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart

    TC
    KARAMANOĞLU

    MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ,


    DERS:ÇOCUK VE OYUN

    KONU:OYUN PLANI

    ÖĞRT.GRV:ALPER YUSUF KÖROĞLU




    HAZIRLAYAN
    ADI:MERYEM

    SOYADIÖLEKER

    NUMARASI:122202034


    2012 KARAMAN

    48-60 AY
    AMAÇ VE KAZANIM
    PSİKOMOTOR ALAN

    AMAÇ1: BEDENSEL KOORDİNSYON GEREKTİREN HAREKETLERİ YAPABİLME.

    KAZANIM1:MÜZİĞE UYGUN OLARAK HAREKET VE DANS ETME,SÖZEL YÖNERGELERE UYGUN OLAR
    AK YÜRÜR.NESLERİ BELLİ BİR MESAFEDEKİ HEDEFE KOYAR.SÖZEL YÖNERGELERE UYGUN OLARAK HAREKET EDER.SÖZEL YÖNERGE VE GÖRSEL İPUCLARINA GÖRE HAREKET ETME
    GEREKTİREN HAREKETLERİ YAPABİLME

    AMAÇ 2:YÖNERGELERE UYAR.
    KAZANIM2:NESNELERİ DEĞİŞİK MALZEMELERE TUTTURMA.

    AMAÇ4:KÜÇÜK KASLARINI KULLANARAK GÜÇ GEREKTİREN HAREKETLERİ YAPABİLME.

    KAZANIM4:NESNELERİ SIKAR,MALZEMELERE ŞEKİL VERİR.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ2UYGULARINI FARK EDEBİLME

    KAZANIM2DUYGULARINI İFADE
    EDER,DUYGULARINI RESİM İLE İFADE EDER.DUYGULARINI SÖYLER DUYGULARININ NEDENLERİNİ AÇIKLAR

    AMAÇ5:BAŞKALARININ DUYGULARINI İFADE EDEBİLME
    KAZANIM5:BASKALARININ DUYGULARINI İFADE EDER








    DİL ALANI:
    AMAÇ1:SESLERİ AYIRT EDEBİLME
    KAZANIM1:SESİN ÖZELLİĞNİ SÖYLER
    AMAÇ1 :BELLİ BİR NESNE,VARLIK YADA OLAYI TANIMLAYABİLME ,NESNELERİ ÇIKARDIKLARI SESLERE GÖRE EŞLEŞTİRİLİR.
    KAZANIM1:NESNE,VARLIK YA DA OLAYA AİT BELLİ BAŞLI ÖZELLİKLERİ SÖYLER

    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ5:VARLIKLARI ÇEŞİTLİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE EŞLEŞTİRME

    KAZANIM:NESNELERİ RENKLERİNE GÖRE EŞLEŞTİRİR.
    NESNELERİ ŞEKİLLERİNE GÖRE EŞLEŞTİRİR.
    NESNELERİ BOYUTLARINA GÖRE EŞLEŞTİRİR.NESNELERİ KULLANIM AMAÇLARINA GÖRE EŞLEŞTİRİR.

    AMAÇ3İKKATİNİ TOPLAYABİLME
    KAZANIMİKKATİNİ DURUM ÜZERİNDE YOĞUNLAŞTIRIR.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    AMAÇ:SAĞLIKLI YAŞAYABİLMEK İÇİN GEREKLİ KURALLARINI VE DAVRANIŞLARI SÖYLEYEBİLME

    KAZANIM:SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN GEREKEN BESLENME,DİNLEME,TEMİZLİK,GİYMEVB.KURALLARI SÖYLER.

    AMAÇ2:GİYSİLERİ GİYME ÇIKRABİLME
    KAZANIMLAR:1DURUMA VE HAVA KOŞULLARINA GÖRE UYGUN GİYECEĞİ SEÇER.:GİYSİLERİ YARDIMSIZ GİYER.

    DİL ALANI:
    AMAÇ1:SESLERİ AYIRT EDEBİLME
    KAZANIM1:SESİN ÖZELLİĞNİ SÖYLER
    AMAÇ1 :BELLİ BİR NESNE,VARLIK YADA OLAYI TANIMLAYABİLME ,NESNELERİ ÇIKARDIKLARI SESLERE GÖRE EŞLEŞTİRİLİR.
    KAZANIM1:NESNE,VARLIK YA DA OLAYA AİT BELLİ BAŞLI ÖZELLİKLERİ SÖYLER

    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ5:VARLIKLARI ÇEŞİTLİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE EŞLEŞTİRME

    KAZANIM:NESNELERİ RENKLERİNE GÖRE EŞLEŞTİRİR.
    NESNELERİ ŞEKİLLERİNE GÖRE EŞLEŞTİRİR.
    NESNELERİ BOYUTLARINA GÖRE EŞLEŞTİRİR.NESNELERİ KULLANIM AMAÇLARINA GÖRE EŞLEŞTİRİR.

    AMAÇ3İKKATİNİ TOPLAYABİLME
    KAZANIMİKKATİNİ DURUM ÜZERİNDE YOĞUNLAŞTIRIR.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    AMAÇ:SAĞLIKLI YAŞAYABİLMEK İÇİN GEREKLİ KURALLARINI VE DAVRANIŞLARI SÖYLEYEBİLME

    KAZANIM:SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN GEREKEN BESLENME,DİNLEME,TEMİZLİK,GİYMEVB.KURALLARI SÖYLER.

    AMAÇ2:GİYSİLERİ GİYME ÇIKRABİLME
    KAZANIMLAR:1DURUMA VE HAVA KOŞULLARINA GÖRE UYGUN GİYECEĞİ SEÇER.:GİYSİLERİ YARDIMSIZ GİYER.

    ISINDIRICI OYUN
    ÇOCUKLAR ÖĞRTMENİN YÖNERGESİYLE BİR HALKA ŞEKLİNDE OLURLAR.DAHA SONRA ÖĞRETMEN ÇOCUKLARA NELER YAPACAĞINI SÖZEL OLARAK ANLATIR.ŞİMDİ BİR PARMAK OYUNU OKUYACAĞIM BUNU BERABER HAREKETLERİYLE YAPALIM,İŞTE PARMAK OYUNUMUZ,

    ADI:HAYVANAT BAHÇESİNDE GEZİ

    AYŞE YATAĞINDA UYUYORMUŞ (GÖZLER KAPALI UYUYOR GİBİ YAPILIR.)
    SABAH OLUNCA HOROZ ÖTMÜŞ (ÇOCUKLAR Ü Ü ÜRÜ ÜRÜ)
    AYŞE KALKMIŞ GERİNMİŞ (GERİNME HAREKETİ YAPILIR)
    SONRA ELİNİ YÜZÜNÜ YIKAMIŞ, DİŞİNİ FIRÇALAMIŞ (HAREKETLERİ YAPILIR)
    YAVAŞ YAVAŞ GİYİNMİŞ ,KAHVALTISINI YAPMIŞ(ÖNCE GÖMLEK SONRA PANTOLON DAHA SONRA DA ÇEKET GİYME HAREKETLERİ YAPILIR)
    HAYVANAT BAHÇESİNE GİTMEK ÜZERE YOLA ÇIKMIŞ
    CADEDEN KARŞIYA GEÇMEK İÇİN SAĞINA BAKMIŞ (BAŞ SAĞA ÇEVİRİLİR)
    ARABA YOK SOLUNA BAKMIŞ (BAŞ SOLA ÇEVRİLİR)
    ARABA YOK
    ÇABUCAK KARŞIYA GEÇMİŞ BİR DE NE GÖRSÜN (HERKEZ ŞAŞIRMA HAREKETİ YAPAR)
    HER KAFESTE AYRI BİR HAYVAN….
    BİR KAFESTE KEDİLER (MİYAVLANIR)
    BİR KAFESTE KÖPEKLER (HAVLAYARAK GEZİLİR)
    İLERDE KURTLAR DA VAR (ULUYARAK DOLAŞILIR
    BAK BURADA TAVUKLAR (GIDAKLAYARAK GEZİNİR TAVUK HAREKETİ YAPILIR)TAVŞANLAR ZIP ZIP ZIPLARLAR (ZIPLANIR)
    YA KAPLUMBAĞALAR EVLERNİ NASIL SIRTINDA TAŞIRLAR (ÖNE DOĞRU EĞİLİP YÜRÜRKEN TISS TISS SESLER ÇIKARTILIR)
    İLERİDE KOCAMAN BİR ASLAN (KÜKREME ÖYKÜNMESİ YAPILIR)
    KEPÇE KULAKLI BİR FİL (KOLLAR ÖNE UZATILIP BİRLEŞTİRİLİR FİL HAREKETİ YAPILIR)UPUZUN BİR ZÜRAFA (HAREKETİ YAPILIR)
    DERKEN AYŞE YORULMUŞ (YORULMA HAREKETİ YAPILIR)
    ZATEN AKŞAMDA OLMUŞ
    EVİN YOLUNU TUTMUŞ (YÜRÜME HAREKETİ YAPILIR)
    UZANMIŞ YATAĞINA
    MIŞIL MIŞIL UYUMUŞ(İKİ EL AVUÇ İÇLERİ İLE BİRLEŞTİRİLİRYASTIK YAPILIR,BAŞ ÜZERİNE KONUR.


    HAREKETLİ OYUN

    OYUNUN ADI:SESLERİ VE ŞEKİLLERİ AYIRT EDEBİLME

    KAVRAMLAR:ŞEKİLLER,UZUN KISA YAMUK DÜZ YUVARLAK DEĞİŞİK SESLER YASLI GENC YAVAS HIZLI

    MALZ:EŞLESTİRMELİ KARTLAR,RENK KARTLARI, SES KAYDI, ŞEKİLLİ KARTLAR,CD,DUYGULAR

    OYUNCU SAYISI:SINIF MEVCUDU

    OYUNUN OYNANACAĞI YER:SALON

    KURALLAR:ÖĞRT.SÖZEL OLARAK ANLATIR.
    OYUN
    :SINIF 5 GRUBA ALINIR. 1GRUBA;ŞEKİLLERİ,(ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN DAİRE) B.2GRUBA SES KAYDI 3. GRUBADEĞİŞİK EBATLARDA ŞEKİLLER VERİLİR (YUVARLAR YAMUK ,4,BİR GRUBA CD,5 GRUBA RENK KARTLARI,BİR GRUBA DA DUYGULARI VERİRİZ KONULARI ANLATIR ÖĞRETMEN BU OYUNDA ÇOCUKLAR SİZLER VERDİĞİM MATERYALLERLE İGİLİ ARKASLARINLA İŞ BİRLİGİ YAPACAKSINIZ

    1.GRUP:GÖZLERİ KAPANIR SEKİLLER VERILIR VE BU SEKLI BILMESI VE ÖZELLİKLERİNİ SÖYLEMESINI ISTENİR.
    2.GRUP:HAYVAN SESLERİ SES KAYDINDAN AÇILIR AYNI SESLER VE HAREKETLER YAPILMASI İSTENİR.
    3.GRUP: BU ŞEKİLLERİN NE OLDUĞU BİLİNİR VE NERELERDE KULLANILDIĞI SÖYLENMESİ İSTENİR.
    4.GRUP :İSE CD OLAN HAREKLERİ GÖRDUKLERİ YASLI TEYZININ HAREKTLERİNİ YAPMASINI İSTER.
    5.GRUP: İSE RENK KARTLARINI RENKLERI BILIP ETRAFTA OLAN O RENKLERI SOYLEMESI ISTENİR.
    EN SON DA İSE BUNLARI HEPSI BİRLEŞİR VE GUZEL BİR OYUN OYNARLAR

    DİNLENDİRİCİ OYUN

    ÇOCUKLAR HAREKETLİ OYUNDAN SONRA YORULMUŞLARDIR.MINDERLERE UZANIRLAR.


    ÖĞRETMEN:ŞİMDİ ÇOCUKLAR SİZLERLE HİPNOZ YAPACAĞIZ .ŞİMDİ SİZLER GÖZLERİNİZİ KAPATIN BENİM SÖYLEDİKLERİMİ DÜSÜNÜN,


    SİMDİ EVİMİZDEN ÇIKTIK.ARABAYA BİNDİK Bİ ARABA SESİ ÇIKARTIN BAKALIM.
    ÇIKARTIRLAR.ŞİMDİ BİR KÖYE GİDİYORUZ YEMYEŞİL YATTIKLARINIZ MİNDERLER YEŞİL DEĞİL Mİ DER ÇOCUKLAR EVET YEŞİL DERLER.DAHA SONRA ÇOCUKLAR BAKIN EŞŞEK VAR ORDA EŞŞEKLER NASIL SES ÇIKARTIR ÇOCUUKLAR SESİ ÇIKARTIR ‘Aİ Aİ’ EVET AFERİN SİZE ŞİMDİ BİR GÖLÜN YANINDAN GEÇİYORUZ GÖLDE ELİMİZİ YIKAYALIM MI. EWET YIKAMA HAREKETİ YAPILIR.AFERİN SİZE EVET DOĞRU DER ÖĞRT.ÇOCUKLAR BAKIN TAVŞAN VAR ORDA TAVSAN NASIL ZIPLAR KIMLER BİLİYOR TAKLİTİ YAPILIR.SİZ HERŞEYİ BİLİYORSUNUZ AFERIN!ÇOÇUĞUN BİRİ;BİR AHIR VAR ORDA BAKALIM İÇİNDE NE VAR;İNEKLER ATLAR TAVULAR TOSUNLAR HERŞEY VAR İNEK SESİ ÇIKARTILIR, TAVUK SESİ ÇIKARTILIR.HAREKATLER YAPILIR. HADİ SİMDİ EWE GİTME ZAMANI DER VE HİPNOZ BİTER.


  6. #56
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart




    KARAMANOGLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAGLIK
    HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ




    DERS:ÇOCUK VE OYUN

    KONU: OYUN PLANI

    DERS SORUMLUSU: ALPER YUSUF KÖROGLU

    HAZIRLAYAN: NADİYE DURSUN KÜTÜKÇÜOGLU

    NUMARA: 122202001






    2013 / KARAMAN

    ISINDIRICI OYUN


    YAŞ GRUBU: 4-5yaş
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    MOTOR GELİŞİM
    KAZANIM2:Denge hareketleri yapar
    GÖSTERGELER:Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar

    ISINDIRICI OYUNUN ADI: SIRT SIRTA DURUŞTA OTURUP KALKMA
    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ: Yaklaşık 5 dk
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER:
    OYUNCU SAYISI: 10-20
    OYUNUN OYNANDIGI YER: Salon-sınıf
    OYUNUN KURALLARI: Yapamayan çocuklara camdan yapılan 3 eşya adı söle gibi sorular sorulur

    UYGULAMA
    Eşler sırt sırta verir,bacaklarını yana açarlar.Kollarını birbirine takar ve beraberce oturup kalkarlar


    HAREKETLİ OYUN

    YAŞ GRUBU: 4-5 yaş
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    MOTOR GELİŞİM
    KAZANIM 1:Yer değiştirme hareketleri yapar
    GÖSTERGELER:Yönergeler dogrultusunda koşar




    HAREKETLİ OYUNUN ADI: TAVŞAN KOŞ
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ: 15-20 dk
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER:
    OYUNCU SAYISI: 8-10
    OYUNUN OYNANACAĞI YER: Sınıf-salon,açık hava
    OYUNUN KURALLARI: Yakalanan çocuk tilki olur



    UYGULAMA
    Çocuklar tavşanlar ve tilkinler olarak 2 gruba ayrılırlar.Tavşan grubunun başına bir “Anne tavşan” seçilir.Tilkilerin kenarda bir evi olur ve bu civarda tilkiler saklanır .Anne tavşan çocuklarını geziye çıkarır ve tilkilerin evine doğru ilerler.Anne tavşan tilkilerin evine iyice yaklaştığı ve onların farkına vardığı zaman; “Koş tavşan koş” diye bağırır.Tavşanlarda evlerine doğru koşmaya başlarlar.Yakalananlar tilki olur.Oyun çocukların isteğine göre birkaç defa devam eder.




    DİNLENDİRİCİ OYUN

    YAŞ GRUBU: 4-5
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    KAZANIM 3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder
    GÖSTERGELER:Duygu düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder


    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI:GÜLME OYUNU
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ:Yaklaşık 10 dk
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER: Top
    OYUNCU SAYISI:10-20
    OYUNUN OYNANACAĞI YER:Sınıf-salon
    OYUNUN KURALLARI: Top yere düşünce susmayan çocuk oyun dışı kalır


    UYGULAMA
    Çocuklar minderlere halka olacak şekilde otururlar bir ebe seçilir.Ebe eline bir top alır ve topu havaya atar.Top yere düşünceye kadar bütün çocuklar gülerler.Top yere düşünce bütün çocuklar susarlar. Top yere düşünce susmayan çocuk oyun dışı kalır.Bu oyunda topu yukarı atacak çocuk bulunmazsa ebenini görevini ögretmen üstlenir.


  7. #57
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart

    ·



    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ

    SAĞLIL HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU

    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ

    DERS =
    ÇOCUK VE OYUN

    KONU= 48-60 AY ARASINDAKİ ÇOCUKLARA UYGUN OYUNLAR

    DERS SORUMLUSU= ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN

    AD =
    SEDA SEVDA

    SOYAD =ÜNAL

    NO =122202017

    2013 KARAMAN

    YAŞ GRUBU = 48-60 AY

    KAZANIM GÖSTERGESİ

    AMAC VE KAZANIMLAR

    PİSKOMOTOR ALAN =
    AMAÇ 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma harekeleri yapar.
    2. Değişik yönlere yuvarlanır.
    3. Değişik yönlere doğru uzanır.
    4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    6. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.
    7. Belli bir yüksekliğe çıkar.
    8. Belli bir yüksekliğe tırmanır.
    9. Tırmanılan yükseklikten uygun şekilde iner.
    10 Belli bir yükseklikten atlar.
    11. Belli bir engel üzerinden sıçrayarak atlar.
    12. Pedal çevirme hareketini yapar.
    13. Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar.
    14. Atılan nesneleri yakalar.
    15. Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.


    BİLİŞSEL ALAN=

    Amaç = Dikkatini toplayabilme
    Kazanımlar
    1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
    2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
    3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.


    Amaç. Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanımlar
    1. Olay ya da varlıkları söyler.
    2. Varlıkların rengini söyler.
    3. Varlıkların yerini söyler.
    4. Varlıkların şeklini söyler.
    5. Varlıkların sayısını söyler.
    6. Olay ya da varlıkların sırasını söyler.
    7. Nsnelerin neden yapıldığını söyler.
    9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder
    .

    SOSYAL DUYGUSAL ALAN =
    Amaç = Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme

    Kazanımlar
    1. Kendiliğinden iletişimi başlatır.
    2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
    4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
    6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
    7. Gerektiğinde lideri izler.
    8. Gerektiğinde liderliğe üstlenir.
    9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.

    Amaç = Duygularını kontrol edebilme

    Kazanımlar
    1. Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
    2. Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır.
    3. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.

    Amaç = Kendi kendini güdüleyebilme

    Kazanımlar
    1. Kendiliğinden bir işe başlar.
    2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir
    .

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ ALANI =

    Amaç 4. Dinlenme ile ilgili kurallara uyabilme
    Kazanımlar
    1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
    2. Dinlenme ya da uyku için gerekli hazırlığı yapar.
    3. Dinlenme ya da uyku için belirlenen saatte yatağına gider.
    4. Dinlenme ya da uyku sonrası toplanır.

    Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
    Kazanımlar
    1. Tehlikeli olan durumları söyler.
    2. Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
    3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister.
    4. Acil durumlarda başvurulabilecek telefon numaralarını söyler
    .


    DİL GELİŞİMİ ALANI =
    AMAÇ =
    Dinledikleri /izlediklerinin anlamını kavrar
    Kazanımları
    1. Sözel yönergeleri yerine getirir
    2.Dinlediklerini ve izlediklerini açıklar
    3.Dinledikleri ve izledikleri hakkında yorum yapar .


    ISINDIRICI OYUN

    OYUNUN İSMİ

    ESNİYELİM

    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ=
    5-10 DK

    KAVRAMLAR VE KELİMELER=

    OYUNDA KULLANILAN MAZEMELER=
    -

    OYUNCU SAYISI=SINIF MEVCUDU

    OYUNUN OYNANDIGI YER=SINIF-SALON ACIK HAVA

    OYUNUN KURALLARI=DİKKATLERİ TOPLANIR VE SÖYLENEN-LERİN AYNI ŞEKİLDE YAPILMASI SINIFIN DÜZENİNİN BOZULMAMASI YAPILANLARIN SÖYLENENLERİN TEKRARLANMASI…

    OYUNUN ÖGRENME SÜRESİ=5-10DK

    NASIL OYNANIR
    Haydi gelin çocuklar esneyelim
    Eller şimdi havada esneyelim
    Sağ ayağım öndedir
    Şimdi geride
    Sol ayağım öndedir
    Şimdi geride
    Ayakları açalım
    Elleri yere saçalım
    Eller şimdi popo da esneyelim
    Belimizden tutalım daire çizelim
    Kolları yana kaldıralım daire çizelim
    Başımızı dik tutup sağa sola bakalım
    Eller şimdi popo da esneyelim


    HAREKETLİ OYUN

    OYUNUN İSMİ

    OYUNUN SÜRESİ=
    15-20 DK

    KAVRAMLAR VE KELİMELER=

    OYUNDA KULLANILAN MAZEMELER=
    MASA

    OYUNCU SAYISI=SINIF MEVCUDU

    OYUNUNOYNANDIGI YER=SINIF-SALON

    OYUNUN KURALLARI=DİKKATLERİ TOPLANIR VE SÖYLENENLERİN AYNI ŞEKİLDE YAPILMASI SINIFIN DÜZENİNİN BOZULMAMASI YAPILANLARIN SÖYLENENLERİN TEKRARLANMASI VE KENDİLERİNE ZARAR GELMİYCEK ŞEKİLDE OYNANMASI

    OYUNUN ÖGRENME SÜRESİ=5-10DK

    NASIL OYNANIR
    Ortaya masalar konulur müzik açılır çocuklar masanın etrafında dönmeye oynamaya koşmaya başlar
    Müzik kapandığı zaman masaya geç çıkan yada çıkamayan çocuk elenir
    En sona kalan çocuk oyunu kazanır…


    DİNLENDİRİCİ OYUN

    OYUNUN İSMİ

    SAYI BULMACA

    OYUNUN SÜRESİ=
    15-20 DK

    KAVRAMLAR VE KELİMELER=Sayı Kavramı

    OYUNDA KULLANILAN MAZEMELER=

    Kağıt – Kalem –Masa- Sandalye

    OYUNCU SAYISI=SINIF MEVCUDU

    OYUNUNOYNANDIGI YER=SINIF-SALON

    OYUNUN KURALLARI=DİKKATLERİ TOPLANIR VE SÖYLENENLERİN AYNI ŞEKİLDE YAPILMASI SINIFIN DÜZENİNİN BOZULMAMASI YAPILANLARIN SÖYLENENLERİN TEKRARLANMASI VE KENDİLERİNE ZARAR GELMİYCEK ŞEKİLDE OYNANMASI

    OYUNUN ÖGRENME SÜRESİ=5-10DK

    NASIL OYNANIR

    Küçük kare kare kesilmiş kağıtlara çocukların öğrendiği bildiği sayılar yazılır çocuklar yere yatarlar sırtları yukarı bir şekilde sayıların yazılı olduğu kağıtlar yerlere dağıtılır
    ÖRN= öğretmen 3 dedi çocuklar kalkarlar yattıkları yerden kağıtlardan istenen sayıyı bulan dolabın yanına gider bekler yada sandalye konulur onun üstüne çıkar oyun böle devam eder…



  8. #58
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart




    KARAMANOGLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAGLIK
    HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ




    DERS:ÇOCUK VE OYUN

    KONU: OYUN PLANI

    DERS SORUMLUSU: ALPER YUSUF KÖROGLU

    HAZIRLAYAN: SEDA SÜMEYYE DELİKARA

    NUMARA: 122202013






    2013 / KARAMAN

    ISINDIRICI OYUN


    YAŞ GRUBU:4-5
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    MOTOR GELİŞİM
    KAZANIM 4:Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar
    GÖSTERGELER:Nesneleri kopartır yırtar

    ISINDIRICI OYUNUN ADI:UZUN ŞERİT
    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ:5-10 dk
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER:Kagıt
    OYUNCU SAYISI:5-10
    OYUNUN OYNANDIGI YER:Salon - sınıf
    OYUNUN KURALLARI:Kağıdı koparan oyundan çıkıyor


    UYGULAMA
    Her çocuğa büyük bir kağıt parçası verilir. Hepsi elindeki kâğıdın ucundan incecik yırtmaya başlar.Neticede hiç koparılmadan kağıt bitirilmeye çalışılır.Oyunun sonunda şeritler ölçülür.En uzun şerit kiminse oyunu o kazanır


    HAREKETLİ OYUN



    YAŞ GRUBU:4-5
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIM 5 :Nesne yada varlıkları gözlemler
    GÖSTERGELER:Nesne / varlığın büyüklüğünü söyler
    Nesne varlığın yapıldığı malzemeyi söyler
    MOTOR GELİŞİM
    KAZANIM 3:Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar
    GÖSTERGELER:Küçük top ile omus üzerinden atış yapar

    HAREKETLİ OYUNUN ADI:ÇORAP TOPAKLARI
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ:10-20 dk
    KAVRAM VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER:Eski çorap
    OYUNCU SAYISI:10-20
    OYUNUN OYNANACAGI YER:Salon - sınıf
    OYUN KURALLARI:

    UYGULAMA
    Çocuklardan evlerinden eski çorap getirmelerimistenir ve bu çoraplardan top hazırlanacağı söylenir.Daha sonra gelen çoraplar arasından en büyük olanlar seçilir ve çoraplar topak yapılarak büyük çorapların içlerine yerleştirilir bu şekilde çorap topakları hazırlanır.Çocuklardan çorap topaklarını çeşitli hedeflere atmaları elden ele dolaştırmaları veya yuvarlamaları şeklinde oyunlar oynatılabilir

    DİNLENDİRİCİ OYUN


    YAŞ GRUBU:4-5
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIM 1:Nesne / durum / olaya dikkatini verir
    GÖSTERGELERikkat edilmesi gereken nesne / durum / olaya odaklanır
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    KAZANIM 7 : Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler
    GÖSTERGELER: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar



    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI:SAYILAR ORKESTRASI
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ:10 dk
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER:Sayı kartları
    OYUNCU SAYISI:10-20
    OYUNUN OYNANACAGI YER:Salon- sınıf
    OYUNUN KURALLARI:


    UYGULAMA
    Öncelikle çocuklardan vücutlarının çeşitli yerleriyle ses çıkarma denemeleri yapmaları istenir.Gereken yerde eğitimci çocuklara model olarak ellerini ,dizlerine, karınlarına, göğüslerine, vurarak ayaklarını yere vurarak, parmaklarını şıklatarak vb gibi çeşitli şekillerde ses çıkarmalarını sağlar.Çocuklara bir sayı orkestrasının üyeleri oldukları söylenir.Egitimcide kendisini orkestranın şefi olarak tanıtır.Egitimci eline aldığı sayı kartlarını gösterdiğinde çocukların vücutlarıyla o sesi çıkarmasını ister. Tüm çocuklar okestra şefinin gösterdikleri sayıda ses çıkararak ve şefi takip ederek ritmik bir çalışma yaparlar.Daha sonra çocukları sırayla orkestra şefi olarak arkadaşlarına sayı kartları göstermeleri ve arkadaşlarının orkestrasını yönetmesi sağlanarak oyun sürdürülür


  9. #59
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart

    T.C


    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ


    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU


    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ


    DERS


    ÇOCUK VE OYUN


    KONU


    OYUN PLANI


    DERS SORUMLUSU


    ÖĞR.GÖR.ALPER YUSUF KÖROĞLU


    HAZIRLAYAN


    SELMA SÖNMEZ


    NUMARA


    122202003


    2013


    KARAMAN




    Yaş Grubu :48-60 Ay

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN:
    Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar:
    1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar
    Amaç 5: Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    1.Farklı zeminler üzerinde yürür

    SOSYAL DUYDUSAL ALAN:
    Amaç 4: Kendi kendini güdülenebilme
    Kazanımlar:
    2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir

    DİL ALAN
    Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar:
    1.Dinlerken ve konuşurken göz teması kurar
    4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür
    6.Duygu düşünce ve hayallerini söyler

    BİLİŞSEL ALAN:
    Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
    Kazanımlar:
    2. Dikkatini nesne durum ya da olay üzerine yoğunlaştırır
    4. Nesneyi / durumu ya da olayı ayrıntılarıyla açıklar
    Amaç 4: Algıladıklarını hatırlaya bilme
    Kazanımlar:
    1. Olay ya da varlıkları söyler
    4. Varlıkların şeklini söyler

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ:
    Amaç 2: Giysilerini giyme ve çıkarabilme
    Kazanımlar:
    4. Giysilerini doğru şekilde giyer
    6. Giysilerini asar
    Amaç 3: Doğru beslenmenin önemini fark edebilme
    Kazanımlar:
    4.Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten içmekten kaçınır


    KAZANIM VE GÖSTERGELER

    MOTOR GELİŞİM:
    Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar
    Göstergeleri:
    1.Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar

    Kazanım 2: Denge hareketleri yapar
    Göstergeleri:
    8. Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar
    Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketler yapar
    Göstergeleri:
    1.Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder
    Kazanım 4: Nesneleri çıkarır

    SOSYAL DUYDUSAL GELİŞİM:
    Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler
    Göstergeleri:
    2. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir

    DİL GELİŞİMİ:
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır
    Göstergeleri:
    1. Konuşma sırasında göz teması kurar
    5. Konuşmayı sürdürür
    Kazanım 10: Görsel materyalleri okur
    Göstergeleri:
    1.Görsel materyalleri inceler
    2. Görsel materyalleri açıklar

    BİŞİŞSEL GELİŞİM:
    Kazanım 1: Nesne / durum / olaya dikkatini verir
    Göstergeleri:
    1. Dikkat edilmesi gereken nesne / durum / olaya odaklanır
    3. Dikkatini çeken nesne / durum / olayı ayrıntılarıyla açıklar
    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler
    Göstergeleri:
    1.Nesne / varlığın adını söyler
    6. Varlığın dokusunu söyler
    Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır
    Göstergeleri:
    1.Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler
    2. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler

    ÖZBAKIM BECERİLERİ:
    Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar
    Göstergeleri:
    1.Giysilerini çıkarır
    2.Giysilerini giyer
    Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar
    Göstergeleri:
    4. Ev / okuldaki eşyaları asar
    Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır
    Göstergeleri:
    1.Sağlığını korumak için yapılması gerekenleri söyler
    3.Sağlığını korumak için gerekenleri yapar
    ISINDIRICI OYUN

    Isındırıcı Oyunun Adı: Jimnastik Hareketleri

    Isındırıcı Oyunun Süresi: 15- 20 dakika

    Kavramlar ve Kelimeler:

    Oyunda Kullanılan Malzemesi: Oyuncak Bebek

    Oyuncu Sayısı: 20 kişi

    Oyunun Oynanacağı yer: Sınıf Salon Oyunu

    Oyunun Kuralları:

    Öğrenme Süreci: Öğretmen sınıftan bir oyuncak bebek alıp oyuncağın elini kolunu hareket ettirerek çocuklar bu bebek ne hareketi yapıyor diye sorar yaptığı çocukların fikirlerini alır daha sonra haydi bizde bebeğin yaptığı hareketleri yapalım der. Birkaç hareket yaptıktan sonra peki bu hareketleri neden yapıyoruz biliyor musunuz der.Çocukların fikirlerini alır öğretmen bu yaptığımız hareketler bizim sağlığımız için çok önemli olduğunu söyler. Haydi bizde hep beraber bu hareketleri yapalım hareketleri yaparken öğretmen benim karnım çok acıktı sizinde acıktı mı çocuklar diye sorar. Çocuklar cevabı verdikten sonra haydi bakalım karnımızı doyurmak için ve bizim sağlığımız için yararlı olan sağlıklı bir yemek hazırlayalım der. Öğretmen çocuklarla beraber yemek hazırlamadan önce sağlığımız için yaralı olan besinlerin ne olduğunu sorar gerekli cevabı aldıktan sonra yemek hazırlamaya başlarlar önce ıspanak yemeği yapalım der. Peki bu yemek için hangi malzemeler gerekli olduğunu sorar. Daha sonra öğretmenin dediklerine göre yemeği yaparlar. Yemek tek başına yalnız kalmasın yanına da bizim bol vitamin depolayacağımız bir salata yapalım der. Salata için neler gerekli olduğunu sorar. Salatayı da beraber yaparlar evet şimdi bunların yanına yoğurtta koyalım der. Çok sağlıklı bir menümüz oldu biz bunları yiyince bol vitamin ve enerji depolaya caz böylece çok sağlıklı olacağız der.

    HAREKETLİ OYUN

    Hareketli Oyunun Adı: Kıyafet Giymece Oyunu

    Hareketli Oyunun Süresi: 20 dakika

    Kavramlar ve Kelimeler:

    Oyunda Kullanılan Malzemesi: Ceket, atkı, şapka, mont, suluk, masa

    Oyuncu Sayısı: 5 grup 4’er kişi

    Oyunun Oynanacağı Yer: Sınıf Salon Oyunu

    Oyunun Kuralları: Müzik bittiğinde herkes giyinmeyi bırakacak en çok giyinen kazanır


    Öğrenme Süreci: Öğretmen sınıf da ki tüm ceket, şapka, atkı, mont, suluk gibi eşyalar çocuklar eşliğinde toplanır ve masanın üzerine konur. Öğretmen sizce bunlarla nasıl bir oyun oynayacağız diye sorar çocukların dediklerini dinledikten sonra ben şimdi 4 arkadaşınızı seçeceğim ve 2 grup olarak burada müzik eşliğinde yanlarında ki arkadaşlarının yardımıyla görmüş olduğunuz kıyafetleri giyecek müzik bittiğinde ise herkes olduğu yerde kalacak ve arkadaşınızın kaç tane kıyafet giydiğini beraber sayacağız en çok kıyafet giyen oyunu kazanıyor yalnız tek bununla kalmıyor giydiği kıyafetlerin hangi arkadaşına ait olduğunu söyleyecek kim daha çok söyler ve giyerse oyunu kazanıyor ve görmüş olduğunuz yıldızları arkadaşlarınıza takacağız der. Oyun sınıftaki tüm çocuklarla sırayla grup olarak oynanır birinci belirlenir ve yıldızlar takılır oyun bittikten sora ise eşyalar sınıftaki öğrencilerle beraber askıya asılır ve çocukların hepsinin iyi performans gösterdiğini söyleyerek kendilerini alkışlamaları söylenir. Daha eğlenceli halede getirilebilir.

    DİNLENDİRİCİ OYUN

    Dinlendirici Oyunun Adı: Verilen Nesneleri Tanıyabilme

    Dinlendirici Oyunun Süresi:15 - 20 dakika

    Kavramlar ve Kelimeler:

    Oyunda Kullanılan Malzemesi: Atkı, geometrik şekiller; üçgen, daire, kare, dikdörtgen, kalem, kitap, Legolar, oyuncak araba, oyuncak bebek.. vb. abaküs, ödül için hikaye kitabı

    Oyuncu Sayısı: 3 ‘ er kişi olmak İsteyen herkes katılabiliyor

    Oyunun Oynanacağı Yer: Sınıf Salon Oyunu

    Oyunun Kuralları: Gözü kapalı şekilde elindeki nesne hakkında doğru cevap vermesi

    Öğrenme Süreci: Öğretmen evet çocuklar sizinle bir oyun oynayacağız şimdi ben oyunu anlatıyorum beni dikkatlice dinleyin der. Burada görmüş olduğunuz masada gönüllü seçilen arkadaşlarınız oturacak ve gözlerini atkı ile bağlayacağız burada öncelikle 3 arkadaşınız olacak birinin gözü bağlanacak diğeri sepette ki nesneyi verecek bir diğeri ise abaküsle ilgilenecek elimde ki görmüş olduğunuz sepetin içine sınıf içerisinde bulunan eşyaları koyacağız örn; üçgen, daire, kare, dikdörtgen,kalem, hikaye, Legolar, oyuncak bebek, oyuncak araba gibi göz önünde bulunan eşyaları sepet içerisine atacağız görevlendirdiğimiz bir arkadaşınız gözü kapalı olan arkadaşınızın eline sepet içerisindeki nesneyi verecek ve arkadaşınız gözü kapalı şekilde elindeki nesneye dokunarak inceler ve elinde ki nesnenin ne olduğu hakkında yorum yapar doğru söylediği nesnenin sınıf içerisinde bu nesneye benzer neler olduğunu sorar nesne hakkında şarkı tekerleme ya da bilmece biliyorsa söylemesi istenir verdiği her doğru cevaba görmüş olduğunuz abaküsten her doğru cevap için kenarına bir tane boncuk kaydırılacak oyunumuz bu şekilde devam edecek. En çok doğru tahminde bulunan arkadaşınız birinci olur alkışlayarak tebrik edeceğiz. Arkadaşınıza ödül olarak elimdeki görmüş oldunuz hikaye kitaplarından birini hediye edeceğiz. Bu şekilde sınıftaki öğrencilerin katılımı sağlanır.


  10. #60
    Çevirimdışı
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,488

    Standart




    KARAMANOGLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAGLIK
    HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ




    DERS:ÇOCUK VE OYUN

    KONU: OYUN PLANI

    DERS SORUMLUSU: ALPER YUSUF KÖROGLU

    HAZIRLAYAN: SEMA BOYACI

    NUMARA: 122202004






    2013 / KARAMAN

    ISINDIRICI OYUN


    YAŞ GRUBU:5-6
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIM 2: Nesne / durum olayla ilgili tahminde bulunur
    GÖSTERGELER:İpuçlarını birleştirerek tahminlerini söyler
    KAZANIM 10:Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular
    GÖSTERGELER:Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir


    ISINDIRICI OYUNUN ADI: ADAMIN GÖZLÜKLERİNİ TAK
    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ:5-10 dk
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER:Yazı tahtası
    OYUNCU SAYISI:8-10
    OYUNUN OYNANDIGI YER:Salon- sınıf
    OYUNUN KURALLARI:


    UYGULAMA
    Yazı tahtasına gözleri burnu ağzı belirten bir insan başı çizilir.Gözleri bağlı olarak kim bunun gözlüklerini çizecek? denir isteyen çocuklar gözleri bağlı olarak adamın gözlüklerini çizmeye çalışır

    HAREKETLİ OYUN


    YAŞ GRUBU:5-6
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIM 6:Nesne yada varlıkları özelliklerine göre eşleştirir
    GÖSTERGELER:Nesne / varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir
    KAZANIM 9 : Nesne ve varlıkların özelliklerine göre sıralar
    GÖSTERGELER:Nesne varlıkları büyüklüklerine göre sıralar

    HAREKETLİ OYUNUN ADI: BÜYÜK -KÜÇÜK
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ:15-20
    KAVRAM VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER:Büyük ve küçük boy olacak şekilde çeşitli nesneler ,iki sepet
    OYUNCU SAYISI:10-20
    OYUNUN OYNANACAGI YER:Salon- sınıf
    OYUN KURALLARI:

    UYGULAMA
    Öğretmen birinde büyük boy nesnelerin diğerinde ise küçük boy olanlarının yer aldığı iki sepet hazırlar.çocuklardan biri şeçilerek büyük oyuncakların bulunduğu sepetten bir oyuncak alması ve bu oyuncağın küçük boy olanını diğer sepette bulmasını ister.Ya da oyun küçük oyuncakların bulunduğu sepetten alınan oyuncağın büyük olanının diğer sepetten bulunması şeklinde oynanabilir.oyun her çocuk için tekrarlanır.

    DİNLENDİRİCİ OYUN


    YAŞ GRUBU:5-6
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIM1:Nesne/durum/olaya dikkatini verir
    GÖSTERGELER:Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.


    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI:YAĞMUR-DOLU-FIRTINA
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ:10 dk
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MATERYALLER:
    OYUNCU SAYISI:10-20
    OYUNUN OYNANACAGI YER:Salon-sınıf
    OYUNUN KURALLARI:Şaşıran çocuk oyundan çıkar.





    UYGULAMA
    Yağmur,dolu,fırtına oyununu öğretmen anlatır.Çocuklara oyun için uygun ortam sağladıktan sonra öğretmen “yağmur” der,çocuklar parmaklarını masa da tıkırdatır.Öğretmen “dolu” der çocuklar göğsüne parmakları ile vurur.Öğretmen “fırtına” deyince ağzından vuuuuu sesi verilir.Öğretmen sık sık sözcükleri tekrarlar,oyun bu şekilde devam eder.