Etkinlik ve Dosya Arama Motoru


<div style="background-color: none transparent;"></div>

Kazanım ve Göstergeli Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Etkinlik Havuzu

Merhaba Okul Önceciler; İçerisinde kazanım - göstergelerin ve amaç - kazanımların yer aldığı, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümündeki öğrencilerimin hazırladığı ısındırıcı - hareketli - dinlendirici oyunları sizlerle paylaşıyorum. Saygılar...

Konu: Kazanım ve Göstergeli Isındırıcı - Hareketli - Dinlendirici Oyun Etkinlik Havuzu

  1. #61
    Çevirimiçi
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart

    TC KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ PROGRAMI



    DERS ADI:
    Çocuk ve Oyun
    KONU:
    Oyun Planı
    DERSTEN SORUMLU KİŞİ:
    Alper Yusuf KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN:
    Sevtap SATILMIŞ
    Çocuk Gelişimi İ.Ö
    NO: 122202032

    2012
    KARAMAN YAŞ GRUBU : 48/60 ay

    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar
    4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür
    5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar
    AMAÇ 7: Hoşgörü gösterebilme

    KAZANIMLAR

    1.Hata yapabileceğini kabul eder

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN

    AMAÇ 1: Kendini tanıyabilme

    KAZANIMLAR
    2. Belli başlı duygusal özelliklerini söyler

    AMAÇ 3: Duygularını kontrol edebilme
    KAZANIMLAR
    1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar
    AMAÇ 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme

    KAZANIMLAR

    4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    DİL ALANI

    AMAÇ 1: Sesleri ayırt edebilme

    KAZANIMLAR

    4. Verilen sese benzer sesler çıkarır
    AMAÇ 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme

    7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar

    AMAÇ 5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme

    KAZANIMLAR

    5.Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü v.b. yollarla sergiler

    AMAÇ 8: Görsel materyalleri okuyabilme

    KAZANIMLAR
    1. Görsel materyalleri inceler
    3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir
    BİLİŞSEL ALAN

    AMAÇ 3: Dikkatini toplayabilme

    KAZANIMLAR

    1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder
    2. Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır
    AMAÇ 4: Algıladıklarını hatırlayabilme

    KAZANIMLAR
    2.Varlıkların rengini söyler
    4.Varlıkların şeklini söyler.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    AMAÇ 4. DİNLENMEYLE İLGİLİ KURALLARA UYABİLME.
    KAZANIM
    1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIM 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    GÖSTERGELERİ
    -Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    KAZANIM 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    GÖSTERGELERİ
    -Nesne/varlığın rengini söyler.
    -Nesne/varlığın şeklini söyler.
    KAZANIM 12. Geometrik şekilleri tanır.
    GÖSTERGELERİ
    -Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    KAZANIM 1. Kendisine ait özellikleri tanır.
    GÖSTERGELERİ
    -Duyuşsal özelliklerini söyler.
    KAZANIM 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

    GÖSTERGELERİ
    Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    KAZANIM 5. Dinlenmenin önemini açıklar.
    GÖSTERGELERİ
    -Dinlendirici etkinliklere katılır.
    MOTOR GELİŞİM
    KAZANIM 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    GÖSTERGELERİ
    -Yönergeler doğrultusunda koşar.
    DİL GELİŞİMİ
    KAZANIM 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    GÖSTERGELERİ
    -Konuşmayı başlatır.
    -Konuşmayı sürdürür.
    -Konuşmayı sonlandırır.
    -Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    KAZANIM 7. Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    GÖSTERGELERİ
    -Sözel yönergeleri yerine getirir.
    KAZANIM 8. Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    GÖSTERGELERİ
    -Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    KAZANIM 10. Görsel materyalleri okur.
    GÖSTERGELERİ
    -Görsel materyalleri inceler.
    -Görsel materyalleri açıklar.
    -Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir

    ISINDIRICI OYUN
    ADI: Hayali Bahçe gezisi
    SÜRESİ: 10/15 dakika
    KAVRAMLAR VE KELİMELER:
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER:
    OYUNCU SAYISI: Tüm sınıf
    OYUNUN OYNANDIĞI YER: Sınıf
    OYUNUN KURALLARI: Sözel yönergelere uygun hareketleri yapabilme
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocukların daire şeklinde olmasını sağlar. Daha sonra çocuklardan gözlerini kapatmalarını ister. Çocuklara o an aklından geçen bahçe gezisi konulu doğaçlama bir hikaye anlatır. Çocuklardan anlattığı hikayeye uygun hareketleri yapmasını ister. Örnek olarak çocuklar; şimdi bahçedeyiz ve yürüyoruz. ( Çocuklar olduğu yerden yürüme hareketi yapar) Mis gibi çiçek kokuları etrafı sarmış, elimize bir papatya alıp kokluyoruz. ( Çocuklar çiçek koklama hareketi yapar.) Kuşların sesini dinliyoruz, onlara eşlik ediyoruz. ( Çocuklar kuş sesi çıkarır.) Şimdi elma ağacının önüne geldik. Hadi çocuklar elma toplayalım ( Çocuklar elma toplama hareketi yapar.) hadi şimdi elmaları sepete koyalım ( Çocuklar elmaları sepete koyar gibi yapar.) Aaa! çocuklar hava kararıyor hadi evimize dönelim der ve çocuklar gözlerini açar oyun biter.

    HAREKETLİ OYUN
    ADI: Rengi bul, şekli bul, kafesten kurtul
    SÜRESİ: 20 dakika
    KAVRAMLAR VE KELİMELER: Renk ve şekil kavramı
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Renk ve şekillerin bulunduğu kartlar.. daire yapımı için doğada bulunan taşlar
    OYUNCU SAYISI: Tüm sınıf
    OYUNUN OYNANDIĞI YER: Bahçe
    OYUNUN KURALLARI: Görsel materyallerin hangi renk ve şekle sahip olduğunu bilme.
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocukları bahçeye çıkarır. Çocuklar bugün sizinle rengi bul, şekli bul kafesten kurtul oyunu oynayacağız der. Öğretmen oyunun kurallarını çocuklara açıklar. Önce bahçede 2 daire oluşturulur. Bu dairelerden biri oyuncaklar dünyası, diğeri kafes olur. Öğretmen avcı olur , çocuklar da geyik olur. Öğretmen çocukları kovalar. Yakaladığı çocuğa cebinden çıkardığı herhangi bir kartın rengini ve şeklini sorar. Eğer çocuk doğru cevap verirse oyuncaklar dünyası alanına gider. Eğer yanlış cevap verirse kafese girer. Oyun böyle devam eder. Oyuncaklar dünyasına giren çocuklar oyunu kazanır. Kazanan grup alkışlanır.

    DİNLENDİRİCİ OYUN
    ADI: Duygu oyunu
    SÜRESİ. 15 dakika
    KAVRAMLAR VE KELİMELER: Duygu ifadeleri
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER: Yüz ifadesinin bulunduğu kartlar
    OYUNCU SAYISI: Tüm Sınıf
    OYUNUN OYNANDIĞI YER: Sınıf
    OYUNUN KURALLARI: Görsel materyalleri inceleme, yorum yapma
    ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocukları daire şeklinde oturtur. Oyunda her çocuk bir çiçektir. İlk olarak öğretmen çocuklardan kapanmış çiçek görüntüsüne bürünmesine ister. Çocuklar olduğu yerden kapanmış çiçek hareketi yapar. Öğretmen alkışlar ve tüm çiçekler açılır. Öğretmenin elinde yüz ifadelerinin bulunduğu kartlar vardır. Dairenin içine girer ve her çocuğa sırasıyla bir kart gösterir. Kartın üzerinde hangi yüz ifadesi varsa onunla ilgili anısını anlatmasını ister. Örneğin; mutlu yüz ifadesi varsa çocuğa seni mutlu eden bir olayı bizimle paylaşır mısın ya da üzgün bir yüz ifadesi varsa seni mutsuz eden bir olayı bizimle paylaşır mısın der ve oyun böyle devam eder, Son olarak öğretmen mutlu yüz ifadesinin bulunduğu kartı tüm çocuklara gösterir. Herkes mutlu yüz ifadesine bürünür. Oyun bu şekilde sonlandırılır.

    boncuk26 ve Elif kskn bunu beğendiler.

  2. #62
    Çevirimiçi
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart

    T.C.
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK MESLEK YÜKSEKOKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI
    DERS
    ÇOCUK VE OYUN
    KONU
    OYUN PLANI HAZIRLAMA
    DERS SORUMLUSU
    ÖGR. GÖR. ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN
    TUBA AŞAĞIDERE
    NUMARA
    122202024
    2013
    KARAMAN




    YAŞ GRUBU 48-60 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN
    AMAÇ 1.
    Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    AMAÇ 2.
    El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    4. Nesneleri takar.
    AMAÇ 5.
    Denge gerektirem hareketleri yapabilme
    KAZANIMLAR
    4. Tek / çift ayak üzerinde oldugu yerde zıplar.
    6. Çift ayakla ileri / geri sıçrar.
    SOSYAL – DUYGUSAL ALAN
    Amaç 1.
    KAZANIMLAR
    1. Fiziksel özelliklerini söyler.
    2. Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler.
    AMAÇ 4.
    Kendi kendini güdüleyebilme
    KAZANIMLAR
    2. Başladığı işi bitirme çapası gösterir.
    AMAÇ 6.
    Başkalarıyla ilişkilerini yöneltebilme.
    KAZANIMLAR
    9. Etkinliklerinin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
    DİL ALANI
    AMAÇ 4.
    Kendini sözel olarak ifade edebilme.
    KAZANIMLAR
    7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
    8. Üstlendiği role uygun konuşur.
    BİLİŞSEL ALAN
    AMAÇ 3.
    Dikkatini toplayabilme.
    KAZANIMLAR
    1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
    2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerine yoğunlaştırır.
    AMAÇ 4.
    Algıladıklarını hatırlayabilme.
    KAZANIMLAR
    2. Varlıkların rengini söyler.
    4. Varlıkların şeklini söyler.
    AMAÇ 5.
    Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
    3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
    AMAÇ 10.
    Geometrik şekilleri tanıyabilme.
    KAZANIM
    1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
    KAZANIM VE YÖNERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIM 1 : Nesne / durum / olaya dikkatini verir.
    GÖSTERGELERİ :
    - Dikkat edilmesi gereken nesne / durum / olaya odaklanır.
    KAZANIM 5 : Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    GÖSTERGELERİ :
    - Nesne / varlığın adanı söyler.
    - Nesne / varlığın rengini söyler.
    - Nesne / varlığın şeklini söyler.
    KAZANIM 12 : Geometrik şekilleri tanır.
    GÖSTERGELERİ :
    - Göstergelerin geometrik şeklin ismini söyler.
    - Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    KAZANIM 7 : Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
    GÖSTERGELERİ :
    - Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Kazanım 5 : Dinlenmenin önemini açıklar.

    GÖSTERGELERİ :
    - Dinlendirici etkinliklere katılır.
    MOTOR GELİŞİM
    KAZANIM 4 : Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    GÖSTERGELERİ :
    - Nesneleri takar.
    DİL GELİŞİMİ
    KAZANIM 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    GÖSTERGELERİ :
    - Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
    ISINDIRICI OYUN
    ISINDIRICI OYUNUN ADI : FANUSTAN NE ÇIKACAK ?
    ISINDIRICI OYUNUN SÜRESİ : 5 DAKİKA
    KAVRAMLAR VE KELİMELER : Hayvanlar
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER : FANUS ( KOVA VB.) .
    OYUNCU SAYISI : SINIFIN TAMAMI
    OYUNUN OYNANACAĞI YER : SINIF / SALON
    OYUNUN KURALLARI : YÖNERGELERE UYMAK.
    ÖĞRENME SÜRECİ :
    Çocuklar yere minderlere oturur. Öğretmen önceden hazırladığı hayvan resimleri olan kağıtları büker. Küçük bir fanusun içine koyar. ‘’Çocuklara ismini söylediğim gelsin fanustan bir tane kağıt alıp yerine otursun’’ der. Herkez kağıtları aldıktan sonra sırayla kağıdını açar , kağıdını açan çocuk ortaya gelip , hangi hayvan çıktığını söyler ve taklidini müzik eşliğinde yapar , arkadaşları alkışladıktan sonra yerine oturur ve sırayla bu olay devam eder.

    HAREKETLİ OYUN
    HAREKETLİ OYUNUN ADI : TAMAMLA BENİ
    HAREKETLİ OYUNUN SÜRESİ : 10 DAKİKA
    KAVRAMLAR VE KELİMELER : GEOMETRİK ŞEKİLLER , RENKLER
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER : ŞEKİL KARTLARI , SEPET
    OYUNCU SAYISI : 12
    OYUNUN OYNANACAĞI YER : SALON / SINIF
    OYUNUN KURALLARI : YÖNERGELERE UYMAK.
    ÖĞRENME SÜRECİ :
    Öğretmen duvara takılacak şekilde geometrik şekillerden oluşan bir puzzle yapar. Bunu iki grup olacak şekilde hazırlar. Grubun birinin rengi kırmızı diğeri sarı renk yapar. Sonra öğretmen bir sepetin içine puzzle parçalarını karıştırarak sepetin içine koyar. Çocukları altışarlı şekilde iki gruba ayırır. Grubun birinin ismini kırmızı diğerinin ise sarı renk diye söyler. Öğretmen çocuklara sırayla puzzle şekillerini takmalarını söyler. Müzik eşliğinde yarışma başlatılır. Hangi grub puzzleyi tamamlarsa o grup birinci olur.
    DİNLENDİRİCİ OYUN
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI : DİKKAT PARMAK ŞIKLAYACAK !
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN SÜRESİ : 5 DK
    KAVRAMLAR VE KELİMELER :
    OYUNDA KULLANILAN MALZEMELER :
    OYUNCU SAYISI : SINIFIN TAMAMI
    OYUNUN OYNANACAĞI YER : SALON / SINIF
    OYUNUN KURALLARI : YÖNERGELERE UYMAK
    ÖĞRENME SÜRECİ :

    Çocuklar yere yatarlar. Öğretmen gözlerinizi kapatacaksınız der. Öğretmen ben parmağımı bir kez şıklattığım zaman gözlerinizi açacaksınız. İki kez şıklattığım zaman gözlerinizi kapatacaksınız. Üç kez şıklattığım zaman alkışlayacaksınız. Öğretmen şaşırtmalı bir şekilde şıklatma hariketlerini yapar. Şaşıran öğrenciye taklit yapma cezası verilir.

    boncuk26 bunu beğendi.

  3. #63
    Çevirimiçi
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOÇUK GELİŞİMİ PROGRAMI (BÖLÜMÜ i.ö)
    DERS= ÇOÇUK VE OYUN
    KONU=OYUN PLANI
    DERS SORUMLUSU ÖĞRETİM GÖREVLİSİ= ALPER YUSUF KÖROĞLU
    HAZIRLAYAN
    AD SOYAD = YASEMİN YAMAN
    NUMARA = 122202036
    2012
    KARAMAN



    YAŞ GRUBU= 48-60 AY
    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyan gerektiren belirli harekteleri yapabilme
    Kazanımlar =
    1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    Amaç 2. Duygularını fark edebilme
    Kazanımlar=
    1. Duygularını söyler.
    Amaç 3 . Duygularını kontrol edebilme
    Kazanımlar=
    3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
    Amaç 6 . Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar=
    2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
    7. Gerektiğinde lideri izler.
    9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    Amaç 11 . Estetik özelikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    Kazanımlar=
    1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
    2. Özgün şiir , şarkı,öykü vb. söyler.
    8. Sunularında hayali veya gerçek nesneler kullanır.

    DİL ALANI
    Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme .
    Kazanımlar=
    1. Nefesini doğru kullanır.
    2. Kelimeleri doğru telaffuz eder.
    Amaç 4 . Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar =
    6. Duygu düşünce ve hayallerini ifade edebilir.
    7.Duygu düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
    Kazanımlar =
    1.Dikkat edebilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı fark eder.
    2.Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Amaç 12 . Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    Kazanımlar =
    2.Yönergeye uygun olarak mekanda konumunu alır.
    ÖZ BAKIM BECERİLERİ
    Amaç 1 .Temizlik kurallarını uygulayabilme
    Kazanımlar =
    7.İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.
    Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
    2.Dinlenme ya da uyku için gerekli hazırlığı yapar.
    4. Dinlenme ya da uyku sonrası toplanır.

    AMAÇ VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Gelişim :
    Kazanım 1.Nesne /durum olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    -Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
    Kazanım 12:Geometrik şekilleri tanır.
    Göstergeleri:
    Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
    MOTOR GELİŞİMİ:
    Kazanım 1.Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    -Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber doğrultusunda yapar.
    -Göstergeler doğrultusunda koşar.
    -Yönergeler doğrultusunda yürür.
    Kazanım 5:
    Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeler:
    -Basit dans adımlarını yapar.
    -Müzik ve ritim esliğinde dans eder.
    -Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri art arda yapar.
    SOSYAL – DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    -Duygu ,düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    Kazanım8:Farklılıklara saygı gösterir.
    Göstergeleri:
    -Etkinliklerde farklı özelikteki çocuklarla birlikte yer alır.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım2:Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri.
    -Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
    -Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
    -Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.
    Kazanım 5ili iletişim amacıyla kullanır.
    -Duygu, duşünce ve hayallerini söyler.
    Kazanım 7inlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar
    Göstergeleri:
    -Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Kazanım 8inlediklerini izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    -Dinlediklerini/izlediklerini drama yoluyla ifade eder.

    Isındırıcı oyunun adı: Hareket Eden Sevimli Fırçalar
    Oyuncu sayısı:12+
    Isındırıcı oyunun suresi: 10 dk
    Oyunda kullanılan malzemler: Araçsız
    Oyunun oynandığı yere göre : Sınıf-salon
    Kavram ve kelimeler:_
    Oyunun kuralları: Birlikte eş gudümlu (koordineli) olarak hareket etmeleri gererekir.
    Öğrenme sureci :Oyun çoçuklara açıklanır. Her çoçuğun kendisini fırça olarak hayal etmesi istenir. Çocukların vücudlarının belli bölgelerini kullanarak, hareket ettirerek şekiller çizecekleri söylenir sırasıyla baştan ayağa (kafaları, boyun bölgeleri, kol, parmakları ayak uçları …)
    Öğretmen çocukların halka şeklini almalarını ister.
    Öğretmen :
    · Benim sevimli fırçalarım önce başımızla bir daire çizelim
    (Çocuklar baş ve boyun bölgelerini hareket ettirirler. )
    Öğretmende oyuna katılır.
    Öğretmen :
    · Şimdide sağ dirseğimizle bir daire çizelim.
    (Çocuklar dirseklerini daire şeklinde hareket ettirirler.)
    Sonrasında sol dirseğe geçilir ayn süreç burada uygulanır.
    · Şimdi parmaklarımızla bir daire çiziyoruz. der

    · “ Evet şimdide belimizle bir daire oluşturalım “ der
    çocuklar bellerinde kıvırtma şeklinde hareket ettirirler .
    Sonrasında öğretmen yönergesiyle çocuklara sağ ayaklarıyla yere hayali bir daire resmi çizmelerini söyler . Aynı süreç sol ayakta da uygulanır. Öğretmen bu ısınma hareketlerini yaptırdıktan sonra Çocuklara neler hissettiklerini sorar.
    “Siz bir fırça olsaydınız(gerçekte) başka neler çizerdiniz. “der ve çocukların fikirlerini alır. Öğretmen çocuklara vucutlarının değişik yerleriyle daire çizdiklerini söyler Sonrasında da öğretmen öğrencilerden sınıfta daire şeklinde olan nesneleri göstermeleri ister.
    Hareketli oyunun adı: Kral ve kraliçeler
    Hareketli oyunun suresi:20 dk
    Kavram ve kelimeler: Kral, kraliçe ve mısır’ın bir ülke ismi olduğu açıklanır.
    Oyunda kullanılan malzemeler: Taç, sandalye, def
    Oyuncu sayısı:12+
    Oyunun oynandığı yer: Sınıf solan
    Oyunun kuralları: Kendi taçını tanıması ve eşini bularak öğretmenin yanına gelmesi.
    Öğrenme suresi:
    Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır.(erkekler ve kızlar) Öğretmen kızlara renkli taçlar giydirir. Her kız öğrencinin taçı farklı renktedir. Erkeklerde kendi taçlarını giyerler. Öğretmen oyunu açıklar. Öğretmen çocuklara ”sizinle bugün kral ve kraliçe oyununu oynayacağız.”der. Kızların kraliçe erkeklerin ise kral olması gerektiğini söyler . Kızlar ve erkekler karsı karşıyadırlar.
    Öğretmen:
    -Şimdi herkes karsısında duran kral arkadaşına tacını versin.
    Kraliçeler(kızlar); krallara(erkeklere) taçlarını verirler.Öğretmen kraliçelerin arkasını dönmesini ister ve bu sırada krallar kraliçelerinin taçlarını öğretmeninde yardımıyla birbiriyle değişirler; kraliçeler arkalarını döndükten sonra kendi taçları hangi erkek arkadaşındaysa onu ve tacını taşıyan kralı(erkek arkadaşını)öğretmenin yanına getirir. Öğretmenin yanına önce gelen grubu öğretmen ortaya koyduğu sandalyeye oturtturur kalan arkadaşları da ortaya oturan kral ve kral içenin halka seklinde etrafını sararlar öğretmen eline aldığı def yardımıyla da daha önceden öğrettiği “SEN OYNA “ şarkısını söyleyerek. Kral ve kraliçeyi oynatırlar. Öğretmen sonrasında tüm öğrencilerin oynamasını sağlar.
    NOT: Çocuklarla beraber oyunun öncesinde denemesi yapılabilir.

    · SEN OYNA *
    Bir Zamanlar
    Kral idi Mısır ‘a
    Şimdi Kaldı
    Şeker ile Şuruba
    Şekerle Şurubu
    Kaynatalım
    Şu mehmet’le
    Filiz ‘i oynatalım
    Sen oyna Mehmet sen oyna
    Sen oyna filiz sen oyna…
    NOT: Buradaki isimler ortaya geçen kral ve kraliçelerin isimleri.
    NOT: Çocuklara buradaki mısır isminin Türkiye gibi bir ülke ismi olduğu açıklanır.



    Dinlendirici oyunun adı: Minik buzlarım nerede?
    Dinlendirici oyunun suresi: 10 dk
    Kavram ve kelimeler: Dere yatağı
    Oyunda kullanılan malzemeler: minder veya yastık
    Oyuncu sayısı:12+
    Oyunun oynandığı yer: Salon sınıf
    Oyunun kuralları: Bütün öğrencilerin belirtilen yöne gitmesi.
    Öğrenme suresi: Çocukların evlerinden getirdikleri veya kurumda bulunan minder veya yastıkları sınıfın değişik bölgelerine yerleştirilir. Öğrencilere bu minderlerin dere yatağı olduğu söylenir. Öğretmen çocukların her birinin kendisini birer buz parçası olarak hayal etmesi ister ve öğretmen buğun hava çok sıcak güneşte oldukça şiddetli gibi sözler söyler. Galiba buz parçaları yavaş yavaş eriyor diyerek öğrencilerin yere uzanmasını sağlar.
    Öğretmen: Aaa! buz parçaları nereye kaybolmuş hepsi birer suya dönüşmüş diyerek öğrencilerin şu anda su birikintileri olduğu söylenir ve herkesin minderlerine yanı dere yataklarına doğru sürünerek gitmesi istenir. Minderlerinin yanına giden çocukların bir sure orada dinlenerek gözlerinin yumması sağlanabilir.
    ***Sonrasında her çocuğun neler hissetiği sorulur eğer onlar eriyen bir su olsalardı başka nerelere akarlardı, gözlerini kapatıklarında neler hissetiler, birkaç saniyeliğine de olsa dinlenmişler mi eğer dinlenemesek neler olabilir , dinlenince
    bize faydaları neler gibi kısa bir sohbet yapılabilir…
    NOT: Çocuklara dere yatağı hakkında bilgi verilir buna karlar örnek verilebilir kar yağdıktan sonra güneşin açmasıyla eriyen karların suya dönüşerek hepsinin bir yerde birikmesiyle ortaya daha çok suyun meydana gelmesi gibi…
    NOT: Çocuklara o gün için sınıfa bir buz kalıbı getirilerek kaloriferin üzerine birkaç dakikalığına bırakılır ve çocukların bu değişim suresini gözlemlemeleri sağlanır ve eriyen buz kalıbı hakkında çocuklara bilgi verilir.

    boncuk26 bunu beğendi.

  4. #64
    Çevirimiçi
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI



    DERS: ÇOCUK VE OYUN

    KONU: OYUN PLANI

    DERS SORUMLUSU: ÖĞR. GÖR. Alper Yusuf KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN AD –SOYAD: Zeynep MORDUMAN

    İKİNCİ ÖĞRETİM

    NUMARA: 122202014

    2012

    KARAMAN

    YAŞ GRUBU: 48-60 AY

    AMAÇ VE KAZANIMLAR

    PSİKOMOTOR ALAN:
    KAZANIM 1) Yer değiştirme hareketleri yapar.
    -- Yönergeler doğrultusunda koşar.


    KAZANIM 2) Denge hareketleri yapar.
    --Başlama ile ilgili denge hareketlerini yapar.
    --Durma ile ilgili denge hareketleri yapar.
    --Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.
    KAZANIM 3)Nesne kontrolü gerektiren denge hareketleri yapar.
    --Atılan nesneyi elleri ile tutar.
    KAZANIM 4)Müzik ve ritm eşliğinde hareket eder.
    --Basit dans adımlarını yapar.
    --Müzik ve ritm eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN:
    KAZANIM 1) Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    --Duygu, düşünce ve hayellerini özgün yollarla ifade eder.
    KAZANIM 2) Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla açıklar.
    --Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
    KAZANIM 3) Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
    --Haksızlığa uğradığında tepki verir.
    KAZANIM 4) Farklılıklara saygı gösterir.
    --Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.


    DİL ALANI:
    KAZANIM 1)Sesini uygun kullanır.
    --Konuşurken nefesini doğru kullanır.
    --Konuşurken sesinin tonunu ayarlar.
    --Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
    --Konuşurken sesinin şiddetini ayarlar.
    KAZANIM 2) Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    --Düz cümle kurar.
    --Olumsuz cümle kurar.
    --Soru cümlesi kurar.
    --Bileşik cümle kurar.
    --Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.
    KAZANIM 3) Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
    --Cümle kurarken isim kullanır.
    --Cümle kurarken fiil kullanır.
    --Cümle kurarken sıfat kullanır.
    --Cümle kurarken bağlaç kullanır.
    --Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır.
    --Cümle kurarken zarf kullanır.
    --Cümle kurarken zamir kullanır.
    --Cümle kurarken edat kullanır.
    --Cümle kurarken isim durumlarını kullanır.
    --Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.
    KAZANIM 4) Dili iletişim amacıyla kullanır.
    --Konuşma sırasında göz teması kurar.
    --Jest ve mimikleri anlar.
    --Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
    --Konuşmayı başlatır.
    --Konuşmayı sürdürür.
    --Konuşmayı sonlandırır.
    --Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
    --Sohbete katılır.
    --Konuşmak için sırasını bekler.
    --Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    KAZANIM 5) Sözcük dağarcığını geliştirir.
    --Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.
    --Eş anlamlı sözcükleri kullanır.
    --Eş sesli sözcükleri kullanır.
    KAZANIM 6) Dinlediklerinin anlamını kavrar.
    --Sözel yönergeleri yerine getirir.
    KAZANIM 7) Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    --Dinledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    --Dinlediklerini başkalarına anlatır.
    KAZANIM 8) Görsel materyalleri okur.
    --Görsel materyalleri inceler.
    --Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
    --Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    BİLİŞSEL ALAN:
    KAZANIM 1) Nesne /durum / olaya dikkatini verir.
    --Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    --Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    KAZANIM 2) Algıladıklarını hatırlar.
    --Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
    KAZANIM 3) Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    --Nesne/varlığın adını söyler.
    --Nesne/varlığın rengini söyler.
    --Nesne/varlığın şeklini söyler.
    --Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
    --Nesne/varlığın dokusunu söyler.
    KAZANIM 4) Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
    --Nesne /varlıkları şekline göre gruplar.
    KAZANIM 5)Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    --Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
    --Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.
    --Nesne/varlıkların uzunluğunu ayırt eder, karşılaştırır.
    KAZANIM 6) Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    --Nesnenin mekandaki konumunu söyler.
    --Mekanda konum alır.
    KAZANIM 7) Geometrik şekilleri tanır.
    --Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
    --Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.
    --Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ:
    KAZANIM 1) Dinlenmenin önemini açıklar.
    --Dinlendirici etkinliklere katılır.
    KAZANIM 2) Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.
    --Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
    --Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.

    ISINDIRICI OYUN:
    Isındırıcı oyunun adı: Ayıcık Bende Değil Oyunu
    Isındırıcı oyunun süresi: 5 dk.
    Kavramlar ve kelimeler: Ayıcık bende değil.
    Oyunda kullanılan malzemeler: Bir tane oyuncak ayı.
    Oyuncu sayısı: Tüm sınıf.
    Oyunun oynanacağı yer: Salon-sınıf oyunu, açık hava oyunu.
    Oyunun kuralları: Ayıcığı arkadaşının eline atarak oyunun sonunda ayıcığın kendi elinde olmamasını sağlamaktır.
    Öğrenme süreci: Müzik eşliğinde, öğretmen bir oyuncak ayıcığı bir çocuğa atarak oyunu başlatır. Çocuklar ayıcığı birbirlerine atmaya başlarlar. Atarlarken ‘Ayıcık bende değil’ diye söylerler. Öğretmen müziği durdurunca elinde oyuncak kalan çocuk oyundan çıkar. En sona kalan çocuk oyunu kazanır.
    HAREKETLİ OYUN:
    Hareketli oyunun adı: Kareler, Üçgenler, Daireler Oyunu
    Hareketli oyunun süresi: 15 dk.
    Kavramlar ve kelimeler: Geometrik şekiller kavramı, kareler, üçgenler, daireler.
    Oyunda kullanılan malzemeler: Yere şekillerin çizilmesi için kalem, tebeşir, taş vb.
    Oyuncu sayısı: Tüm sınıf.
    Oyunun oynanacağı yer: Açık hava oyunu.
    Oyunun kuralları: Öğretmen kareler dediği zaman kareye, üçgenler dediği zaman üçgene, daireler dediği zaman daireye koşulması. Öğretmen alanların ismini hızlı söylediğinde şaşırmadan o alanın içinde olmak.
    Öğrenme süreci: Yere birkaç metre aralıklarla kare, üçgen, daire şekilleri çizilir. Oluşan üç alandan biri kareler, biri üçgenler, biri de daireler diye adlandırılır. Öğretmen hangi alanın adını söylerse çocuklar o alana koşarlar. Yanılan çocuk oyundan çıkar. Öğretmen yönergelerin temposunu arttırarak veya ardı ardına aynı alanın adını söyleyerek şaşırtmalarda bulunur. Son kalan çocuk oyunu kazanır.
    DİNLENDİRİCİ OYUN:
    Dinlendirici oyunun adı: Uçan Halı
    Dinlendirici oyunun süresi: 5 dk.
    Kavramlar ve kelimeler: Uçan halı (Çocuklara uçan bir halıya bindikleri anlatılır. Nereye gitmek istedikleri sorulur.)
    Oyunda kullanılan malzemeler: Klasik müzik, yere uzanılması için minder vb.
    Oyuncu sayısı: Tüm sınıf.
    Oyunun oynanacağı yer: Salon-sınıf oyunu.
    Oyunun kuralları: Gözleri açmamak.
    Öğrenme süreci: Tüm çocuklar vücutları yere temas edecek şekilde yere uzanırlar. Çocuklardan gözlerini kapatılması istenir. Klasik müzik çalınır. Çocuklara ‘çocuklar şimdi uçan bir halınız var. Halınıza biniyorsunuz ve havalanıyorsunuz. Havadasınız, uçuyorsunuz. Güneş pırıl pırıl , hava sıcacık, bembeyaz bulutların içine girip çıkıyorsunuz. Şimdi hakimiyet sizde nereye gitmek istersiniz? Müzik sesi kapatılırken yavaşca oturulması istenir. Sıra ile her çocuğun düşüncesini söylemesi istenir. Çocukların düşünceleri dinlenir. Neden buraya gitmek istedikleri sorulur. (Böylelikle çocukların hayallerini açık bir dille anlatılması sağlanır.)

    boncuk26 bunu beğendi.

  5. #65
    Çevirimiçi
    Öğretim Görevlisi
    Üyelik tarihi
    29.Ağustos.2007
    Mesajlar
    3,544

    Standart

    T.C
    KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
    SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
    ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ
    DERS: ÇOCUK VE OYUN
    KONU: OYUN PLANI
    DERS SORUMLUSU: ÖĞR.GÖR.ALPER YUSUF KÖROĞLU

    HAZIRLAYAN
    AD SOYAD: ZEYNEP USLU
    NUMARA: 122202027
    BİRİNCİ SINIF İKİNCİ ÖĞRETİM
    YAŞ GRUBU: 48-68AY


    2012 KARAMAN

    AMAÇ VE KAZANIMLAR
    PSİKOMOTOR ALAN:
    Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar
    1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar
    Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
    Kazanımlar
    3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN:
    Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
    Kazanımlar

    1. Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
    Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar
    7. Gerektiğinde lideri izler.
    8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
    10.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
    BİLİŞSEL ALAN:
    Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
    Kazanımlar
    1. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
    DİL ALANI:
    Amaç 4.Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar
    7.Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
    8.Üstlendiği role uygun konuşur
    ÖZ BAKIM BECERİLERİ:
    Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
    Kazanımlar
    1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır





    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım1:Nesne/Durum/Olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    -Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır
    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM:
    Kazanım3: Kendini yaratıcı yolla ifade eder
    Göstergeleri:
    -Duygu düşüce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    Kazanım6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur
    Göstergeler:
    -Haksızlığa uğradığında tepki verir
    Kazanım7: Bir işi yada görevi başarmak için kendini güdüler
    Göstergeler:
    -Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir
    -Etkinliklerde farklı özelliklerteki çocuklarla birlikte yer alır.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Kazanım5: Dinlenmenin önemini açıklar
    Göstergeler:
    -Dinlendirici etkinliklere katılır
    MOTOR BECERİLERİ
    KAZANIM1:YER DEĞİŞTİRME HAREKETLERİ YAPAR
    GÖSTERGELER:
    -Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.
    -Yönergeler doğrultusunda koşar

    Kazanım5: Dili iletişim amacıyla kullanır
    Göstergeler:
    -Duygu,düşünce ve hayallerini söyler
    Kazanım10: Görsel materyalleri okur
    Göstergeler:
    -Göster materyalleri inceler




    ISINDIRICI OYUN
    ISINDIRICI OYUNUN ADI: Hayal ormanı
    OYUNUN OYNANDIĞI YER: Sınıf içi veya bahçe
    OYUNUN SÜRESİ: 10 Dk
    KAVRAMLAR VE KELİMELER: Yok
    KULLANILAN MALZEMELER: Minder
    OYUNCU SAYISI: 10-12
    ÖĞRENME SÜRESİ:
    Çocuklar geniş çember oluşturur.Söylenenleri zihinlerinde canlandırmaları istenir.şimdi ormanda yürüyoruz herkes yerinde yürüme harakati yapsın yürürken önümüze bir kaya çıktı hep beraber hopluyoruz kayayı geçtik şimdi yolumuza devam ediyoruz aaa orada bir tavşan var hadi onun taklidi yapalım çocuklar zıplar.aa orada bir kaplumbağa var hadi onun gibi yürüyelim çocuklar yavaşlar ve kaplumbağa gibi yürümeye başlarlar.çok acıktık aaa orada bir elma ağacı var hadi elmaları toplayalım çocuklar elma toplama hareketi yapar.aaa o da ne elmanın içinde bir kurt hadi onun gibi sürünelim çocuklar hep beraber yerde sürünme hareketi yaparlar.herkes minderlerine oturur.Bugün çok yorulduk aa burada bir yatak var hepimiz uyuyalım çocuklar uyuma hareketi yaparak oyun sonlandırılır.


    HAREKETLİ OYUN
    HAREKETLİ OYUNUN ADI: SOĞUK,SICAK VE YAĞMUR
    OYUNUN OYNANDIĞI YER: SINIF
    OYUNUN SÜRESİ: 15DK
    KAVRAMLAR VE KELİMELER: Soğuk sıcak ve yağmur kavramları
    KULLANILAN MALZEMELER: Soğuk ile ilgili üşüyen çocuk resmi,sıcak kavramı ile ilgili yaz resmi, yağmur ile ilgili yağmurun altında şemsiyeli adam resmi
    OYUNCU SAYISI: 15-18
    ÖĞRENME SÜRESİ: Üç ayrı köşe hazırlanır her köşeye bu üç kavramın resimlerinden biri konur.Çocuklar resmi inceler öğretmen soğuk dediğinde üşüme hareketi yaparak kollarını sıvazlarlar yanlış yapan çocuk oyundan çıkarılır her defasında biraz daha hızlandırılır.öğretmen sıcak dediğinde çocuklar terleme hareketi yapar öğretmen şaşırtmaca yapmak için sıcak soğuk kavramlarını beraber kullanabilir.Yalnış yapan çocuk oyundan çıkartılır.Öğretmen yağmur dediğinde yağmurdan korunuyor gibi ellerini başının üstüne koyarak koşmaya başlar oyunu daha zevkli hale getirmek için üç kavram da bir arada verilmeye çalışılır her defasında biraz daha hızlı söylenerek şaşırtılmaya çalışılır. Yanlış yapan çocuk oyundan çıkartılır sona kalan çocuk alkışlanarak oyunun birincisi seçilir hediye olarak küçük çıkartmalardan verilebilir.



    DİNLENDİRİCİ OYUN
    DİNLENDİRİCİ OYUNUN ADI: Gezen Yüzük
    OYUNUN OYNANDIĞI YER: Bahçe yada sınıf
    OYUNUN SÜRESİ: 15 DK
    KAVRAMLAR VE KELİMER:
    KULLANILAN MALZEMELER: Yüzük ve ip
    OYUNCU SAYISI: 10-15
    ÖĞRENME SÜRECİ:

    Uzun bir ipe bir yüzük geçirilir. İpin iki ucu birleştirilerek düğümlenir. Bir ebe seçilir. Çocuklar iki elleriyle ipi dışarıdan tutarak, ip çevresinde bir halka oluştururlar. Çocukların elleri ip üzerinde birbirine daha yakın durur. Oyun başladığı zaman, ebe ortada durur; ipe geçirilmiş yüzük, bir çocuğun, ipi tutan eli altında saklanır. Halkadaki çocuklar, bu yüzüğü ebeye göstermeden birbirlerine aktarırlar. Çoğu kez de, ebeyi şaşırtmak için, aktarır gibi yaparlar. Bu arada ( yüzük yüzük nerdesin, acep hangi eldesin ) sözlerini söylerler. Ebe yüzüğün kimde olduğunu bulmaya çalışır. Bulabildiğini sandığı an "Durun !" der. Çocuklar dururlar. Ebe yüzüğün kendisinde olduğunu umduğu üç arkadaşına, ellerini açmalarını söyler; ( önce birine, bulamazsa ikincisine, onda da bulamazsa üçüncüsüne "elini aç" demek hakkı vardır.) yüzüğü bulursa, ebeliği biter; yüzüğü bulduran çocuk ebe olur. Bu oyun yere oturularak da oynanabilir.

    boncuk26, stugba ve admin bunu beğendiler.

  6. #66
    Çevirimdışı
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    25.Şubat.2010
    Mesajlar
    5

    Standart

    harika teşekkürler

    admin bunu beğendi.

  7. #67
    Çevirimdışı
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    03.Mayıs.2009
    Mesajlar
    5

    Standart

    bütün oyunlara bayıldım hersene aynı oyunları öğretmekten bende sıkılmıştım ellerinize emeğinizize sağlık çok yardımcı oldunuz...

    Alper Yusuf KÖROĞLU bunu beğendi.

  8. #68
    Çevirimdışı
    Sorgulayıcı Üye
    Üyelik tarihi
    12.Aralık.2012
    Mesajlar
    184

    Standart

    Teşekkürler öğretmenim, çok güzel çalışmalar...

    Alper Yusuf KÖROĞLU bunu beğendi.
    Yüzüne güldüğüm her insan kendini değerli sanmasın.. Ben sadece gülmeyi seviyorum.....

  9. #69
    mey
    Çevirimdışı
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    21.Aralık.2013
    Mesajlar
    6

    Standart

    teşekkürlerr

    admin bunu beğendi.

  10. #70
    Çevirimdışı
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    26.Aralık.2013
    Mesajlar
    1

    Standart

    teşekkürler emeğinize sağlık

    admin bunu beğendi.