Etkinlik ve Dosya Arama Motoru


<div style="background-color: none transparent;"></div>

Tanışma oyunları

: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini ögrenmesini ve iletisim kurmalarını saglamak. Sayı: En az 30 kisi Süre: 10 dakika Tüm katılımcılardan oda içerisinde yürümeleri ve 10 dakika içerisinde olabildigi kadar çok kisiyle el sıkısıp, isimlerini söylerek kendilerini kısaca tanıtmaları istenir. Müzikli Balonlar Amaç: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini ögrenmesini ve iletisim kurmalarını saglamak. Sayı: En az 10 kisi Süre: 10 dakika

  1. #1
    Çevirimdışı

    Üyelik tarihi
    14.Ağustos.2008
    Mesajlar
    1,462

    Icon Cheer Tanışma oyunları

    : Katılımcıların birbirlerinin isimlerini ögrenmesini ve iletisim kurmalarını saglamak.
    Sayı: En az 30 kisi
    Süre: 10 dakika
    Tüm katılımcılardan oda içerisinde yürümeleri ve 10 dakika içerisinde olabildigi kadar çok kisiyle el sıkısıp, isimlerini söylerek
    kendilerini kısaca tanıtmaları istenir.

    Müzikli Balonlar
    Amaç: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini ögrenmesini ve iletisim kurmalarını saglamak.
    Sayı: En az 10 kisi
    Süre: 10 dakika
    Malzemeler: Katılımcı sayısı kadar balon, 5-10 tane Asetat Kalemi, CD ya da kaset çalar.
    Tüm katılımcılara birer tane balon dagıtılır. Balonları sisirmeleri ve üzerine isimlerini ve geldikleri ilin adını yazmaları istenir. Daha
    sonra müzik çalmaya baslar ve katılımcılar balonları havaya atarak karısmasını saglarlar. Müzik durana kadar amaç, balonların
    tamamını olabildigi kadar havada tutmak ve yere düsmelerini önlemeye çalısmaktır. Müzik durdugu zaman herkes en yakınındaki
    balonu yakalayarak, ellerindeki balonun üzerinde ismi yazan kisiyi bulmaya çalısır.
    Not: Zamana ve katılımcıların istegine baglı olarak aynı oyun iki-üç tur halinde de oynanabilir.

    Isim ve...
    Amaç: Tanısma ve isimleri hatırlama
    Sayı: Herhangi
    Süre: 10-30 dakika (grubun büyüklügüne göre)
    Tüm katilimcilar halka seklinde dururlar. Sirayla herkes adini söyler ve ardindan bir hareket, sekil ya da mimik yapar.
    Katilimcilarin hepsi isimlerini ve hareketlerini bitirdikten sonra sirayla herkesin adi soylenir ve hareketi yapilir. Isimler hareketin
    haricinde asagidakilerle birlestirilebilir:
    Isim ve mimik: Katilimcilar isimlerini söylerler ve ardindan kendilerine özgün bir mimik yaparlar.
    Isim ve hareket: Katilimcilar isimlerini söylerler ve ardindan o an içinde bulunduklari ruh halini belirten (örnegin: el çirpma, basla
    selamlamak...) veya ne is yaptiklarini ya da nereden geldiklerini belirten bir hareket yaparlar.
    Isim ve hayvan: Katilimcilar isimlerini söylerler ve ardindan isimlerinin bas harfiyle baslayan bir hayvan söylerler. Önemli olan bir
    hayvanin birden fazla söylenmemesidir. (örnegin: Ayse – Ari; Ceyda – Ceylan...) NOT: Hayvan yerine yemek ismi de
    söylenebilir.
    Varyasyonlar: Herbir katılımcının ardından tüm grup bir eko gibi “isim ve...” yi tekrarlar.

    Alfabetik Sıra
    Amaç: Isimleri ögrenmek, grubu birbirine ısındırmak
    Sayı: minimum 10 kisi ve üzeri
    Süre: 5 dakika
    Materyal: Kisi sayısı kadar sandalye
    Katilimcilarin sayisina göre olan sandalyeler halka seklinde dizilir ve katilimcilardan sandalyelerin üstüne çikmasi istenir.
    Hiçbirsekilde konusmadan ve sandalyeden yere inmeden alfabetik siraya geçmeleri istenir.
    Not: Baslangiç – bitis noktalarini ve hareket yönünü oyunu yürüten kisi belirleyebilir ya da tamamen katilimcilara birakir.

    Üç Parmak
    Amaç: Tanısmak ve ısınma
    Sayı: Herhangi
    Süre: 10 dakika
    Tüm oyuncular üç parmaklarini havaya kaldirirlar. Isaret parmagi “isim”, orta parmak “en sevdigi içecek” ve yüzük parmagi da “en
    çok gitmek istedigi ülkeyi” temsil eder. Oyuncular odanin içerisinde yürümeye baslarlar ve karsilastiklari herkesin parmaklarina
    kendininkileri degdirerek sirayla parmaklarin temsil ettiklerini söylerler. Amaç belirli süre içerisinde en çok kisiyle karsilasmaktir.
    Not: Parmak sayısı arttırılabilir, temsil ettikleri seyler kullanılacagı aktivitenin türüne gore degistirilebilir. Örnegin, yas, sehir,
    spor, sevdigi sevmedigi seyler gibi…

    Bana Öykünü Anlat
    Amaç: Tanısma
    Sayı: en az 10 kisi
    Süre: 30 dakika
    Katilimcilardan kendilerine bir es bulmalari istenir. Her biri digerine öyküsüng anlatmaya baslar. Bütün öyküler “Buraya gelmeye
    su sekilde karar verdim:…” veya “ Buraya gelebilmek için seçildim çünkü…” cümlesiyle baslar.
    Ikili gruplar birbirlerine öykülerini anlattiktan sonra diger bir iki kisiyle birlesip 4 kisilik bir grup olmalari istenir. 4’lü gruplar
    içerisinde yeniden öykülerini anlatmalari ve bu sefer nereden geldiklerini, ülkeleri ya da sehirleri hakkinda bir iki cümle
    eklemeleri istenir.

    Ülke Kagıtları
    Amaç: Katılımcıların geldikleri ülkeler hakkında deha detaylı bilgi edinmek
    Sayı: 5-20 kisi
    Süre: 1-1,5 saat
    Malzemeler: Kagıt, kalem, makas, gazete, dergi, pastel boya, keçeli kalem vb...
    Katilimcilar ülkeleri hakkindaki bilgileri kagitlara geçirirler. (eger ayni ülkeden birden fazla katilimci varsa bir grup olusturabilirler)
    Kagitlarin bir bölümünde baskent, para birimi, nüfus, dil ve o ülkeye özgü seyler vb yer almalidir. Katilimcilar ve/veya gruplar tüm
    bunlari resimlerle anlatirlar. Hazirlanan kagitlar duvarlara asilarak sergilenir.

    Battaniye
    Amaç: Tanisma, isim ogrenme ve hatırlama.
    Sayı: Herhangi
    Süre: 20-30 dakika
    Grup iki bolunerek iki takim olusturulur ve iki liderin elinde tuttugu battaniye çarsaf ve benzeribir malzemeyle iki tarafa ayrilirlar.
    Her gruptan birer kisi battaniyenin onune yaklasir. Liderler battaniyeyi asagiya indirirler ve battaniyenin önündeki kisiler
    karsisindakinin ismini soylemeye çalisir. Karsisindakinin ismini ilk olarak söyleyen kazanir ve kaybedeni kendi grubuna dahil
    eder. Amac bir grubun diger grubun tamamini kendi tarafina geçirmesidir ancak grup kalabalik ise belli bir zaman sonunda lider
    tarafindan da sonlananabilir.

    Ping-Pong
    Amaç: Tanısma, isim ögrenme hatırlama
    Sayı: Herhangi
    Süre: 15-25 dakika
    Grup daire olusturacak sekilde ayakta dizilir. Ebe ortaya geçerek parmagiyla isaret ettigi kisiye “ping” yada “pong” der. Ebe
    isaret ettigi kisiye ping derse isaret edilen kisi kendi solundaki kisinin ismini 3 saniye içinde söylemelidir, pong derse sagindaki
    kisinin ismini söylemelidir. Yanlis söylerse ebe olarak ortaya geçer. Ebeb uzun süre ortada kalinca yada herkesin kendi
    yanindakinin ismini ezberledigini düsünüp yer degistirmelerini istediginde “ping-pong” diye bagirir. “Ping –pong” dendiginde
    herkes yer degistirmek zorundadir.

    Top ve...
    Amaç Tanısma, isim ögrenme, hatırlama
    Sayı: en fazla 20
    Süre: 10-20 dakika
    Malzeme: Tenis topu
    Etkinligin ilk günü oynatilabilecek bir oyun. Katilimcilardan ayakta ya da oturarak bir daire olusturmalari istenir. Oyunu yöneten
    kisi elindeki 1 adet tenis topunu göz göze geldigi kisiye atarak “adini” söyler. Topu alan kisi göz göze geldigi bir baska kisiye
    topu atarak “adini” söyler. Ancak topu atacak ve topu tutacak kisilerin mutlaka göz göze bakmalari sarttir, bu kurali oyunu
    yöneten kisi oyuna baslamadan önce açiklamalidir. Oyunda top atma/top tutma, ad söyleme ve göz göze bakmaktan baska bir
    eylem yapilmaz ve konusulmaz. Bu oyunun 1. asamasi giderek hizlandirilir. Daha sonra lider oyunun 2. asamasina geçer. 2.
    asamada topu atan kisi, topu attigi kisinin adini söylemeye çalisir. Bu oyun da giderek hizlandirilir ve kampçilar birbirlerinin
    adlarini ögrenmis olurlar. (Ayni oyunun asamalari kampçilarin diger özellikleri için de uygulanabilir: örnegin; geldikleri ülke,
    yaslari, vs.)

    Arkamda Biri Var
    Amaç: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini ögrenmeleri ve iletisim kurmaları.
    Sayı: en az 10 kisi
    Süre: 5-10 dakika
    Malzemeler: Katılımcıların tamamına yetecek kadar isimlik veya yaka kartı, büyük siyah bir naylon poset.
    Katilimcilardan isimliklere veya yaka kartlarina isimlerini yazmalari ve dolastirilan büyük siyah bir naylon posete atmalari istenir.
    Daha sonra herkes torbadan bir isimlik/yaka karti alir ve ayni anda baslayarak kartin üzerinde ismi yazili kisiyi bulmaya çalisir.

    Isim Zinciri
    Amaç: Tanısma
    Sayı: En az 10 kisi
    Süre: 15-20 dakika
    Katilimcilar büyük bir daire halinde ayakta dururlar. Daha sonra oyunu oynatan egitmenden baslayarak isimlerini sag yanlarindaki
    katilimciya dönerek söylerler. Bütün katilimcilar sirayla isimlerini bir zincir gibi yanlarindakine iletirler.
    Not: Oyun degisik sekillerde oyananarak daha eglenceli hale getirilebilir. Örnegin katılımcılardan isimlerini içinde bulundukları
    ruh halini yansıtacak sekilde söylemeleri istenebilir.

    Isim Balonları
    Amaç: Tanısma, isim ögrenme
    Sayı: En az 10 kisi
    Süre: 10 dakika
    Malzemeler: Katılımcı sayısı kadar balon, asetat kalemi
    Katilimcilar daire olusturacak sekilde ayakta dururlar. Her katilimci dagitilan balonlari sisirerek ismini okunacak sekilde balona
    yazar. Oyunun basinda katilimcilar balonlari kaldirip isimlerini yüksek sesle söylerler. Gerekli görülürse isimlerini ikinci bir kez
    daha söylemeleri istenebilir. Daha sonra katilimcilar balonlari dairenin ortasina atarlar ve oyunu oynatan kisinin komutuyla herkes
    ortaya gidip bir balon alir. Amaç 30 saniye içinde balonu sahibine vermektir. 30 saniyenin sonunda herkes kendi balonuna
    ulasamamissa oyun tekrarlanabilir. Böylece katilimcilarin birbirlerinin isimlerini daha iyi ögrenmeleri saglanabilir.

    Sogan-Sarımsak
    Amaç: Tanısma, Isim ögrenme
    Sayı: Herhangi bir grup
    Süre: 10 dakika
    Katilimcilardan daire seklinde ayakta durmalari istenir, ortada bir ebe vardir. Önce herkes solundaki ve sagindaki kisilere ismini
    sorar. Daha sonra ortadaki ebe, birine isaret ederek “sogan” ya da “sarimsak” der. Isaret ettigi kisi, ebe “sogan” derse solundaki
    kisinin, “sarimsak” derse sagindaki kisinin en fazla 3 saniye içinde ismini söylemek zorundadir. Eger sorulan ismi dogru olarak
    söylerse, ebe bir baska kisiye ayni sekilde sogan ya da sarimsak diye sorar. Eger sorulan kisi ismi dogru olarak söyleyemezse,
    bu durumda ebe o olur ve önceki ebe onun yerine geçer. Oyunu yöneten kisi, uygun gördügü zaman oyunu durdurur.
    Not: Oyunu biraz daha hareketlendirmek için, oyunu yöneten kisi istedigi zaman katılımcılardan yerlerini degistirmelerini
    isteyebilir. Böylece herkes birden fazla isim ögrenecektir...

    Tuvalet Kagıdı
    Amaç: Katılımcıların birbirlerini daha yakından tanımalarını saglamak
    Sayı: en az 10 kisi
    Süre: Katılımcı sayısına baglı olarak 10-30 dakika
    Malzemeler: Bir rulo tuvalet kagıdı
    Oyunu yöneten kisi yerlerinde oturan katilimcilara bir rulo tuvalet kagidini verir rulodan istedikleri sayida parçayi koparip almalarini
    ister. Herkes kagitlarini aldiktan sonra, oyunu yöneten kisi sirayla her katilimcidan koparttigi kagit parçalarinin sayisi kadar kendi
    hakkinda birseyler söylemesini ister. Her katilimcinin kendi hakkinda en az bir seyi diger katilimcilarla paylasmasiyla
    katilimcilarin birbirlerini daha iyi tanimalarii ve daha yakin iliskiler kurmalari saglanabilir.
    Not: Bu oyun aynı zamanda çesitli degisikliklerle bir kültürlerarası ögrenme aracı olarak uluslararası aktivitelerde de
    kullanılabilir.

    Benzer Konular:
    hayat yasandığı kadardır........ötesi ya hatıralarda bir diz ya da hayallerde bir umuttur.......

  2. #2
    Çevirimdışı
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    05.Mayıs.2009
    Mesajlar
    2

    Standart

    çok güzel drama etkinlikleri işime çok yarayacak


  3. #3
    Çevirimdışı
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    10.Kasım.2010
    Mesajlar
    1

    Standart

    çok gsller. paylaşım için tşk.


  4. #4
    Çevirimdışı
    Usta Üye
    Üyelik tarihi
    07.Kasım.2009
    Mesajlar
    1,282

    Standart

    teşekkürler kaydettim bunları

    Bu dünya bir kuyu, havasız çömlek Daralıyorum !
    Kelime manayı boğan bir gömlek Paralıyorum !
    Allah ismi varken lûgat ne demek Karalıyorum !
    Kapımı buyursun diye o Melek, Aralıyorum !

    http://hayatimokuloncesi.blogcu.com/